Diversos canvis clau en l’acord d’Andretti-Cadillac han provocat un canvi d’actitud des de la F1
La Fórmula 1 ha anunciat un principi d’acord amb General Motors (GM) per garantir la participació de la marca Cadillac com a onzena escuderia a partir de 2026. Aquesta entrada reforça la presència dels Estats Units en el campionat i afegeix un nou competidor en una graella cada vegada més globalitzada.
Una aliança estratègica per a la F1
L’associació de Cadillac amb TWG Global i el suport de GM inclou plans per convertir-se en proveïdor de motors a llarg termini. Aquesta estratègia s’emmarca en el creixement continu de la Fórmula 1 cap als Estats Units, una aposta clau per a Liberty Media. Segons Greg Maffei, CEO de Liberty Media, la participació d’una marca com Cadillac reforçarà l’interès global i l’atractiu comercial del campionat.
Suport institucional a l’entrada
Figures destacades com Stefano Domenicali, president de la Fórmula 1, i Mohammed Ben Sulayem, president de la FIA, han subratllat el valor d’aquesta aliança. Segons Sulayem, l’arribada d’una marca tan prestigiosa com GM/Cadillac marca un avanç significatiu en la diversitat tecnològica de la F1, consolidant el paper de la FIA com a facilitador d’innovació en l’esport.
I Andretti?
Tot i que el nom d’Andretti no formarà part del nou pla de GM, no s’eliminarà totalment del projecte. El campió del món de F1 del 1978, Mario Andretti, serà un dels directors de l’escuderia, amb un càrrec no executiu, i no participarà en les operacions diàries.
Tot i que Michael Andretti no veurà complertes les seves ambicions de convertir-se en cap d’un equip de F1, si va prometre donar-li suport al projecte.