Dijous, 7 agost 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Xiaomi encén motors: 30.000 cotxes elèctrics en un mes i amb la mirada posada a Europa

El gegant xinès dels mòbils entra amb força a la indústria de l’automòbil i es consolida com un nou actor del vehicle elèctric

🚗 Xiaomi fa el salt definitiu cap a la mobilitat elèctrica

Amb només uns mesos de trajectòria al món de l’automoció, Xiaomi comença a fer-se un nom —i no pas petit— entre els grans del vehicle elèctric. Fins fa poc, la coneixíem sobretot pels seus mòbils i gadgets. Però, ves per on, aquest juliol ha venut més de 30.000 cotxes, una xifra que no és cap anècdota: és un punt d’inflexió.

Aquest creixement fulgurant ve, en bona part, de l’arribada d’un nou model: l’SUV YU7. Es va començar a distribuir el 6 de juliol, i tot just posat a la venda ja ha empès les xifres amunt. Fins al punt que ha permès un salt del 20% respecte al juny. Fins ara, Xiaomi només oferia la berlina SU7 i la seva versió més potent, la SU7 Ultra, però amb aquest SUV la gamma agafa forma i, sobretot, musculatura.

🌍 Una estratègia que va més enllà de la Xina

Ara bé, Xiaomi no només ven més. També expandeix el seu ecosistema a pas ràpid. Només al juliol, ha obert 18 concessionaris nous. Amb això, ja suma 352 punts de venda en 97 ciutats. I no s’acaba aquí: ha reforçat la xarxa de postvenda amb 181 tallers en 106 ciutats. En poques paraules: té pràcticament tot el territori xinès cobert.

Però si mirem més enllà, l’horitzó apunta cap a Europa. Encara no hi ha hagut un anunci oficial, cert, però ja ha registrat vehicles en alguns països de la UE i ha començat proves tècniques en carreteres europees, segons han filtrat diversos mitjans especialitzats.

🏭 Múscul industrial per fabricar mig milió de cotxes

Aquest ritme no seria possible sense una infraestructura industrial ben coordinada. El juny passat, Xiaomi va fer un moviment important: va adquirir una nova parcel·la de 485.000 m² per uns 425 milions d’euros, on aixecarà la tercera fase de la seva fàbrica.

Amb aquesta ampliació, arribarà a una capacitat de producció de 450.000 vehicles anuals. I això la situa en una lliga on, fins ara, només hi jugaven gegants com BYD o Tesla. De fet, impressiona pensar que Xiaomi tot just acaba d’aterrar al sector, però ja s’hi mou amb una confiança gairebé desafiadora.

🔌 De fabricar mòbils a competir en l’automòbil

Pot semblar un salt arriscat, però Xiaomi no està sola en aquest camí. Altres marques tecnològiques xineses com Huawei o Baidu també han fet el pas cap al vehicle elèctric, ja sigui amb models propis o col·laborant amb fabricants tradicionals. En definitiva, la frontera entre tecnologia i automoció es difumina.

I aquí és on Xiaomi juga fort. Té una comunitat de clients fidelíssims, una imatge de marca moderna i engrescadora, i una logística que ha demostrat sobradament la seva eficàcia en altres àmbits. Dit d’una altra manera: té les eines per fer bé aquesta transició.

🚦I ara, què? El repte d’entrar a Europa

El proper gran pas? Conquerir Europa. Però això no serà bufar i fer ampolles. L’empresa haurà de superar normatives exigents, adaptar-se als gustos i inquietuds dels consumidors europeus i, sobretot, demostrar fiabilitat i servei postvenda a l’altura del que s’espera aquí.

Ara per ara, té molts números per encertar-la. Els seus cotxes ofereixen tecnologia pròpia, disseny atractiu i preus molt competitius. I si és capaç de teixir una xarxa comercial sòlida, no ens hauria d’estranyar veure SU7 i YU7 rodant per les carreteres catalanes en poc temps.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments