Porsche ha anunciat la fi imminent del seu programa oficial Hypercar al Mundial de Resistència (WEC) després de la darrera cursa d’aquesta temporada a Bahrain.
Aquesta reorganització estratègica posa punt final a l’activitat de la fàbrica amb el Porsche Penske Motorsport, tot i que els esforços esportius de la marca es mantindran vius als Estats Units, on el projecte amb el mateix soci continuarà al campionat IMSA el 2026.
La indústria automòbil impacta les pistes
El canvi de prioritats es produeix en un context delicat per a la indústria de l’automòbil: la caiguda de les vendes de vehicles elèctrics i les dificultats econòmiques derivades de les tarifes nord-americanes han obligat la directiva de Porsche a reconsiderar el pla inicial, que estava previst fins al 2027. Ara, el focus se centrarà en la competició IMSA, el programa de Fórmula E i el suport als equips clients amb models com el 911 GT3 R Evo, que debutarà la propera temporada.
El futur de Porsche a Le Mans i el WEC
Amb aquest adéu, la participació futura de Porsche com a fabricant oficial tant a la classe Hypercar del WEC com a les 24 Hores de Le Mans queda en l’aire. La continuïtat a la categoria dependrà dels equips clients —com la Proton Competition—, que podran mantenir actius alguns 963 privats, però la presència directa de la fàbrica s’atura després d’anys de protagonisme i evolució tècnica als circuits de resistència.
Competició com a ADN, però amb nous objectius
Des de l’estructura executiva de Porsche es remarca que el motoresport segueix a l’essència de la marca, però l’etapa que s’obre posa l’accent en la tecnologia i en l’aposta per la sostenibilitat. El responsable de motoresport, Thomas Laudenbach, destaca la voluntat de continuar lluitant per victòries absolutes tant a l’IMSA com a la Fórmula E, convertint aquestes plataformes en bancs de proves per al futur de l’automoció de la marca.


