El final de temporada del Campionat del Món de Resistència (WEC) a Bahrain va deixar una imatge icònica: Dani Juncadella, pilot català del Corvette Racing, ha estat multat amb 5.000 € per fer un gest “obscè” al seu rival, Augusto Farfus, durant la llarga lluita pel cinquè lloc a la categoria LMGT3.
Tot va començar al voltant de la setena hora de cursa, quan l’intens duel entre el Corvette Z06 GT3.R número 33 i el BMW M4 GT3 Evo número 31 va arribar al seu punt més tens. Juncadella, després d’un contacte en el revolt 10, va acabar avançant el brasiler en la següent corba. Però, just en aquell moment, va expressar la seva frustració amb un gest poc protocol·lari que no va passar desapercebut per les càmeres ni pels comissaris.
El tribunal esportiu de la cursa va qualificar l’acció de “rude, disrespectful and wholly inappropriate”, i va imposar una multa immediata de 1.000 €, a la qual se n’afegeixen 4.000 més de forma condicionada, sempre que el pilot no reincideixi en una infracció similar recollida a l’article 12.2.1.l del Codi Internacional de la FIA.
Els comissaris també van analitzar l’incident entre els dos cotxes al revolt 10, determinat que el Corvette “mai va estar completament en paral·lel al BMW”, si bé van concloure que Juncadella “no va obtenir un avantatge durador”. Per això, la FIA només va emetre una reprimenda addicional sense penalització de temps.
Aquest episodi evoca un precedent recent: el passat mes de gener, a les 24 Hores de Daytona, Augusto Farfus ja havia estat envoltat en una disputa similar amb Tommy Milner, també pilot de Corvette. El caràcter agitat del brasiler i la intensitat competitiva de Juncadella van tornar a creuar-se, aquesta vegada amb conseqüències disciplinàries.
Malgrat l’incident, Juncadella va completar la prova en sisena posició, compartint el volant amb Jonny Edgar i Ben Keating. El trio va mostrar un ritme sòlid durant bona part de la cursa, confirmant el progrés del projecte Corvette en el seu primer any amb el nou Z06 GT3.R. Per la seva banda, Farfus, al volant del BMW del Team WRT conjuntament amb Yasser Shahin i Timur Boguslavskiy, va acabar setè.
El pilot barceloní posarà punt final a la seva etapa amb Corvette després d’aquesta temporada, ja que el 2026 farà el salt a la categoria Hypercar amb Genesis, un moviment que marca una nova fita en la seva carrera professional.


