Dimarts, abril 29, 2025
Blog Page 417

Hyundai Vision T: el futur del disseny és avui

Hyundai és una de les marques revelació en el mercat europeu en els últims temps. Una marca que cada vegada gana més adeptes, amb productes més al gust dels conductors del Vell Continent i apostant per una gran diversitat de tecnologies. Els seus últims prototips són un fidel de reflex de com està pensant la marca sud-coreana el seu futur més pròxim.

En els últims mesos vam conèixer el Hyundai Prophecy, un concept car amb una línia i carrosseria clarament esportiva, tota una declaració d’intencions. No obstant això, si mirem una mica més enrere, arribem fins al Hyundai Vision T: es tracta d’un concept car en format SUV, un segment en el qual la marca està fortament representat (Tucson, Kona i Santa Fe, a més de les versions X dels seus turismes).

Hyundai Vision T

Com un animal viu

Aquest Hyundai Vision T, revelat en el Saló de l’Automòbil de Los Angeles el mes de novembre passat, sorprèn per les seves línies anguloses, les seves vores afilades i la seva arquitectura dinàmica. Més enllà de la seva tecnologia híbrida endollable, de la qual no tenim detalls, la seva raó de ser està en la seva imatge exterior, amb un disseny del qual ara ens parla en vídeo el director d’aquest departament en Hyundai, SangYup Lee.

Per les seves dimensions (4,59 metres de llarg), el futur Hyundai Tucson pot “beure” molt del disseny d’aquest Vision T. Les proporcions d’aquest concept car, no obstant això, són tota una declaració d’intencions: començant pel capó, amb una línia més baixa del que caldria pensar, unes volades davanteres curtes i, cap endarrere, una distància entre eixos generosa.

Hyundai Vision T

SangYup Lee ens parla del concepte de “dinàmica paramètrica: una superfície cisellada, una combinació de superfícies toves i línies dures, de vores afilades i geomètriques”. També ens diu de la similitud de la seva arquitectura amb la d’un mineral, i només cal mirar al frontal per a saber per què. On se situa la graella, ens trobem amb una zona més esculpida, que oculta els fars, però que s’il·lumina de manera cridanera, i amb unes aletes d’entrada d’aire que es mouen.

“Sembla més un animal viu que una màquina estàtica”, diu el responsable de disseny de Hyundai. Un disseny que té la seva continuïtat fins a la saga, on també podem veure ocults els grups òptics. Una volta de rosca més a la filosofia de disseny “Sensuous Sportiness” que porta anys implementant Hyundai i que es veu reflectida en els cotxes de carrer de la marca. Quant d’aquest disseny tindrà el futur Tucson?

BYD torna a Europa amb proposta 100% elèctrica a un preu molt competitiu

El fabricant xinès BYD el tornarà a Europa amb la seva gamma de cotxes elèctrics. Una confirmació que suposa l’arribada d’un nou fabricant del gegant asiàtic que inicia l’aventura en el competitiu mercat europeu.

Segons els plans de BYD, la idea és començar aquesta nova etapa de la mà de la nova versió del Tang. Un SUV elèctric que començarà la seva producció aquest pròxim mes de novembre i que segons la marca arrencarà les seves vendes en els primers mercats d’Europa a principis de 2021.

La primera parada del Tang serà com és habitual en aquests casos, Noruega, on BYD realitzarà un acte de presentació avui 1 de juliol, i on començaran a realitzar pre-reserves i les primeres proves que serviran per a anar prenent la mesura de l’interès que aixequen els seus models entre els clients del mercat nòrdic.

Una de les principals novetats d’aquesta nova generació de cotxes elèctrics de BYD és a més de la seva evolucionada proposta en aspectes com el disseny i els acabats, sobretot el sistema de bateries que ha desenvolupat. Un format nou que permetrà treure el màxim partit a una tecnologia de liti-ferrofosfat molt competent en aspectes com la vida útil i la seguretat, que ara també podrà afegir una bona quota de densitat energètica que arriba als 161Wh/kg.

En el cas del Tang, parlem de model amb un SUV de 4.87 metres de llarg, un sistema de propulsió amb un o dos motors, amb potències d’entre 180 kW (245 CV) i 360 kW (491 CV) i una bateria de 82.8 kWh, suficients per a recórrer 520 km sota el cicle xinès, que és l’únic que coneixem de moment, i que ens donaria una xifra aproximada d’uns 470 km sota el cicle WLTP.

Una càrrega que pot recuperar mitjançant una presa de càrrega ràpida en contínua, amb una potència que arriba als 80 kW, que li permet fer una càrrega del 0% al 85% en 85 minuts.

Un dels principals exemples del canvi que estan vivint els fabricants xinesos és aspectes com la instal·lació de moderns sistemes tecnològics en els seus vehicles. En el cas del Tang ens trobem amb un sistema de conducció autopilotada de nivell 2, que li permet moure’s amb una certa autonomia en entorns com a autovies.

Un model molt familiar que gràcies a la instal·lació de les bateries en els baixos aconsegueix una important capacitat de càrrega que arriba als 940 litres en el seu maleter, que poden créixer fins als 1.655 litres amb la segona fila de seients plegada.

Una experiència pilot la noruega que servirà al fabricador xinès de termòmetre per a saber quina acceptació tindran els seus models en el vell continent. Un aspecte sobre el qual tindrà molta influencia aspectes com el servei post-venda i sobretot el preu dels vehicles, que és un dels principals reptes del sector.

Un Tang que a la Xina arrenca en uns competitius 32.700 euros al canvi per a la versió d’accés. Un cost que fins i tot afegint els costos de transport i aranzels, sembla podrà mantenir unes xifres molt interessants en una Europa on podrà tenir el seu impacte.

INEOS Grenadier: un 4×4 robust i molt i funcional

ineos-grenadier:-un-todoterreno-puro,-pensado-para-el-trabajo-y-el-ocio

INEOS Automotive ha revelat avui el disseny exterior del Grenadier, el seu pròxim vehicle 4×4 per al món, un altre pas en el camí cap a l’inici de la producció.

Construït des de zero sobre una plataforma totalment nova, l’INEOS Grenadier ha estat dissenyat amb un propòsit: satisfer les demandes dels seus futurs propietaris d’un vehicle robust, capaç i còmode per a treballar en qualsevol lloc.

“L’encàrrec era simple. Ens vam proposar dissenyar un vehicle 4×4 modern, funcional i de gran capacitat, amb la utilitat en el seu nucli”, va dir Toby Ecuyer, Cap de Disseny. “Un disseny que sigui ‘fàcil de llegir’, sense ambigüitats sobre el paper del granader en la vida. És aquí per a fer tot el que necessites i res que no necessitis. Res és per a mostrar. L’enginyeria moderna i les tècniques de producció asseguren que el Granader és molt capaç, però hem estat capaços de mantenir-nos fidels a l’essència de crear un vehicle utilitari que resisteixi el pas del temps”.

“ESTEM ENCANTATS DE PODER COMPARTIR EL DISSENY DEL GRANADER TAN AVIAT EN EL PROCÉS. LA MAJORIA DELS FABRICANTS ES CONTINDRIEN, PERÒ SOM UN NOU NEGOCI, CONSTRUINT UNA NOVA MARCA, I VOLEM PORTAR A la GENT AMB NOSALTRES EN AQUEST EMOCIONANT VIATGE.

DIRK HEILMANN, DIRECTOR GENERAL DE INEOS AUTOMOTIVE


“Mostrar el disseny ara ens permet centrar-nos en la següent fase crítica del desenvolupament del vehicle, provant la seva capacitat i durabilitat. Tenim un programa molt desafiador per davant, ja que posem els prototips a prova en totes les condicions, en camí d’acumular uns 1,8 milions de quilòmetres de prova durant l’any vinent. A partir d’avui les cobertes estan apagades. Provar a la vista sense necessitat d’embolcalls de camuflatge, blocs d’escuma o panells falsos és un benefici afegit”.

Sir Jim Ratcliffe, President de INEOS, va dir:

“El projecte va començar per identificar un buit en el mercat, abandonat per diversos fabricants, per a un vehicle tot terreny utilitari. Això ens va donar el nostre pla d’enginyeria per a un 4×4 capaç, durador i fiable construït per a manejar els entorns més durs del món. Però també havia de tenir l’aspecte adequat. Com veuran avui, Toby i el seu equip han fet una gran feina en el lliurament d’un disseny que és alhora distintiu i amb un propòsit.”

WEC: Le Mans 2020 amb espectadors

le_mans_2020

Les 24 hores de Le Mans d’enguany estaran obertes als espectadors que ja hagin comprat una entrada.

Els afeccionats que hagin reservat seients de tribuna, càmping, aparcament o hospitalitat per a la ronda del Campionat Mundial de Resistència – que ara se celebra el 19-20 de setembre – també podran comprar una entrada general corresponent.

L’esdeveniment també estarà obert als membres de l’organització de l’Automòbil Club de l’Ouest, que dirigeix la carrera i promociona el WEC, dins del nombre de seients disponibles.

La venda d’entrades es va suspendre el dilluns d’aquesta setmana a causa de la crisi sanitària mundial del coronavirus, a l’espera de nous anuncis del govern francès.

La declaració de la ACO no va donar una xifra de quants espectadors espera ara per a un esdeveniment que té una assistència anual de més de 250.000 per al seu tradicional interval de calendari de mitjan juny.

El president de la ACO, Pierre Fillon, va dir:

“En les 24 hores de Le Mans d’enguany, la solidaritat i la responsabilitat seran més que meres paraules.

“La responsabilitat és un dels nostres principis fundacionals. Per tant, estem segurs que els nostres fidels espectadors entendran la nostra posició i donaran suport a la nostra decisió.

“Enguany no trencarem cap rècord d’assistència, però tota la màgia de la carrera romandrà intacta i l’experiència de l’espectador -en la pista o a la distància- continuarà sent de primera classe”.

A principis d’aquest mes el ACO va anunciar un horari revisat i condensat per a la setmana de carreres de les 24 Hores.

Els entrenaments i les classificacions tindran lloc el dijous i el divendres en lloc dels tradicionals dimecres i dijous.

Els entrenaments començaran a les 10:00 hores del dijous, amb la primera qualificació a les 17:15 hores. Els sis cotxes més ràpids de cadascuna de les sis classes del WEC passaran a la nova sessió de Hyperpole, que està fixada per a les 11:30hrs del divendres després d’una última sessió de pràctiques d’una hora.

També s’ha anunciat el calendari de carreres de suport. La primera de les dues carreres del camí a Le Mans per a les màquines LMP3 i GT3 començarà a les 14:15hrs el divendres, amb la segona carrera a les 11:30hrs el dissabte. Aquesta serà precedida per una carrera de la Copa Porsche Carrera a les 0915hrs del diumenge.

CATALUNYA: Anna Tallada i Cop de Gas amb l’esport femení

Anna Tallada serà la cara visible del projecte Motor Igual, el qual té com a objectiu formar un equip femení per al català de ral·lis i el campionat de muntanya.

L’equip de Cop de Gas ha ficat en marxa una fórmula per a impulsar la participació femenina en les proves a Catalunya. Malgrat la situació actual, tot continua en marxa i continuen deixant grans novetats, com és la vinculació d’Anna Tallada en aquest projecte.

La funció d’Anna Tallada se centrarà bàsicament en ajudar, estar present en la selecció, valorar a les diferents participants amb l’objectiu que les guanyadores facin el seu debut després d’aquest projecte en la Pujada Ullastrel, la data de celebració de la qual està prevista per als dies 17 i 18 d’octubre.

La llista de les participants rondarà prop de la trenta de pilots femenins que volen aprofitar aquesta oportunitat que ofereix Cop de Gas. El projecte a més té opcions de créixer fora de Catalunya, amn pilots inscrites de Galícia, Mallorca i Aragó. El pròxim 25 de juliol al circuit de Calafat es realitzarà la selecció de pilot. La seleccionada correrà amb totes les despeses pagades a Ullastrel.

Per la pròxima temporada, hi haurà un equip femení en el Campionat de Catalunya de ral·lis i una pilot a la muntanya, de la qual es donarà pròximament més informació per a conèixer el procés de treball de cara a aquest projecte en la temporada 2021.

A més d’aquest procés de selecció, Motor Igual té també la iniciativa d’ajudar i donar cobertura a tota aquella noia que vulgui iniciar-se fent assistència en cas que tinguin cotxe però no assistència, donar suport i aconsellar en tema de notes, cerca de patrocinadors, dossiers, així com fer cursos de conducció.

La pilot catalana ha fet el salt al Campionat d’Espanya en la Dacia Sandero Cup en 2018, ha participat en el Volant RACC en 2019 i ha aconseguit un dels majors somnis que és córrer el Ral·li RACC Costa Daurada estarà al capdavant d’aquest projecte.

FÓRMULA 1: Ferrari amb un cotxe nou a Hongria

Ferrari intenta compensar la manca de competitivitat que va veure a les proves de Barcelona i s’espera que faci canvis importants al seu cotxe a Hongria. Fins llavors el cotxe tindrà poques o cap actualització a les dues primeres curses a Àustria.

“La veritat és que els resultats de les proves ens van portar a un canvi significatiu de direcció en termes de desenvolupament, especialment en el component aerodinàmic”, va dir Mattia Binotto.

“Primer, vam haver d’entendre per què no vam veure els resultats esperats i com a resultat calibrar tot el programa. Hauria estat contraproduent continuar en la direcció que teníem previst, sabent que no hauríem assolit els nostres objectius. Així que vam decidir crear un programa nou que es fixés en el cotxe en general, sabent que no tot estaria preparat per a la primera carrera. “

“El nostre objectiu és presentar actualitzacions per a la tercera cursa del 19 de juliol a Hungaroring. A més, a més del desenvolupament actual del cotxe, en les darreres setmanes hem treballat molt per analitzar el seu comportament, amb treballs de simulació i amb l’ajuda dels nostres conductors. Sabem que, de moment, no tenim el paquet més ràpid ”, va dir. “Ho sabíem abans d’anar a Melbourne i això no ha canviat.

“Dit això, el circuit de Spielberg té característiques diferents de Montmeló i les temperatures seran molt per sobre de les del febrer. A Àustria, hem d’intentar aprofitar al màxim les oportunitats i, a Hongria, amb la nova etapa de desenvolupament que estem treballant, podrem veure on ens trobem realment, comparant-nos amb els altres, tenint en compte els desenvolupaments que els nostres propis competidors hauran aportat. ”.

CIRCUITS: Els colors d’Alonso per les 500 Milles d’Indianapolis

En menys de dos mesos, Fernando Alonso torna a les 500 Milles d’Indianapolis. El pilot torna a representar a McLaren, però ara s’integra a l’estructura de l’Arrow McLaren SP. Després que es revelessin els colors del seu cotxe, va aprofitar per parlar d’aquest retorn.

En un missatge de vídeo publicat al seu compte oficial de Twitter, el pilot d’Oviedo parlava d’aquest moment de presentació del monoplaça, no amagant el seu entusiasme pel retorn imminent a la mítica carrera d’Indàpolis:

Finalment vam revelar i veure el cotxe per a l’Indy 500. M’encanta la decoració, m’encanten els colors amb tots els patrocinadors i crec que es veurà encara més bé a la pista, que espero. L’Indy 500 és probablement la carrera més gran del món. Per tornar-hi, competiu contra tots els pilots increïblement talentosos, tots els equips, i espero que també veiem alguns aficionats. No puc esperar per tornar a pujar al cotxe. Tinc moltes ganes ”.

CATALÀ: La FCA desenvolupa un protocol per a la tornada a la competició

La Federació Catalana d’Automobilisme ha desenvolupat les seves pròpies 6 normes preventives a més dels principis nacionals per a la represa de les activitats esportives publicats pel Govern de la Generalitat de Catalunya, que han de seguir tant els organitzadors d’esdeveniments i proves inscrites en el Calendari de la FCA, com esportistes, Oficials i col·laboradors sense obviar les normes de rang superior que puguin venir dictades.

1. Directrius de Govern

2. Higienització freqüent

3. Distància física interpersonal de seguretat.

4. Restriccions.

5. Monitorització

6. Educació, formació i recursos

El document inclou una guia per a organitzadors i competidors i la declaració de risc de Covid-19, que hauran d’omplir totes els que participin en una prova (pilots, copilots, assistències…)

Protocol FCA: Aquí

FÓRMULA E: Ma Qing Hua no participarà al final de temporada de Berlín

Ma Qing Hua
Ma Qing Hua

Ma Qing Hua no participarà a les carreres finals de l’any amb el NIO333, sent Daniel Abt i Nélson Piquet els que triaran els xinesos.

Ma Qing Hua no estarà present a les proves finals del campionat de Fórmula E. 2019/2020. Les restriccions que implica la pandèmia actual són un impediment per a la presència del conductor:

“Per desgràcia, no vaig a Berlín aquest any”, va dir Ma. “Actualment, és bastant difícil viatjar i competir a l’estranger, ja que això ens exposaria a més riscos per part de Covid-19. L’equip i jo ho vam discutir profundament i, tenint en compte la situació actual de la pandèmia, es va prendre la decisió d’assegurar la millor preparació possible per a l’equip. Tinc ganes de tornar i córrer al 7è Campionat del Món. “

Piquet figura a la llista de conductors que podrien substituir Ma, així com Abt, que va ser acomiadat d’Audi després de la polèmica carrera d’e-sports del maig. Abt serà fins i tot la possibilitat més forta i pot ocupar un lloc a l’equip a temps complet. Tom Dillmann també és un nom esmentat, ell que ja coneix l’equip, on va competir la temporada passada.

La FIA designa a SBG Sports Software como Proveedor Oficial de Sistemes de Control de Curses

fia-appoints-sbg-sports-software-as-official-supplier-of-race-control-systems

L’associació plurianual, que comença l’1 de juliol de 2020, veurà a SBG subministrar el seu sistema de supervisió de circuits i revisió d’incidents, RaceWatch Race Control, a la majoria de les principals sèries de la FIA.

Les aplicacions del sistema, RaceWatchMS i RaceWatchID, proporcionaran una capacitat integrada de marshalling, stewarding, revisió de vídeo, scrutineering i gestió de carreres amb una gestió en directe de l’acció del circuit i una revisió detallada de les dades, el vídeo i les comunicacions de ràdio.

El nou acord amplia la relació de gairebé una dècada de la FIA amb SBG Sports Programari, i RaceWatch s’utilitzarà per a oficiar i gestionar les carreres del Campionat Mundial de Fórmula 1 de la FIA des de 2011. A més, s’ha utilitzat en la Fórmula E de la FIA i en el Campionat Mundial de Resistència de la FIA des de 2015 i també s’està utilitzant en el Campionat Mundial de Ral·lis de la FIA.

Sota la nova associació, SBG també s’unirà al Grup de Treball de la Indústria de la FIA que lidera el desenvolupament de la gestió de carreres i la tecnologia de seguretat per als circuits de tot el món.

“La decisió de la FIA de seleccionar a SBG com a proveïdor oficial és el resultat d’una relació de confiança durant gairebé deu anys i assenyala el nostre compromís compartit d’aconseguir els més alts estàndards de seguretat i control per als esdeveniments i circuits de tot el món”, va dir el Director de Carreras de Fórmula 1 de la FIA, Michael Masi.

Gareth Griffith, CEO i fundador de SBG Sports Programari va afegir:

“Ens sentim honrats i entusiasmats per aquest reconeixement exclusiu que consolida la nostra relació a llarg termini amb la FIA i reconeix el vital que és el programari de gestió de carreres per a la detecció d’incidents i la revisió de les carreres”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua