Dijous, juny 26, 2025
Blog Page 539

Toyota vol repetir l’èxit de la temporada anterior al Ral·li de Turquia 2019

WRC_2019_toyota_turquia
FIA World Rally Championship 2019 / Round 08 / Rally dÕItalia Sardegna / 13-16 June, 2019 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRC

El Ral·li de Turquia té la seu a la localitat de Marmaris, a la costa del Mar Mediterrani, al sud-oest del país. La superfície aspra i rocosa combinada amb les altes temperatures fa que les especials siguin exigents per als cotxes, especialment perquè les velocitats relativament baixes redueixen el flux d’aire per a la refrigeració dels motors, les transmissions i els frens. Això vol dir que evitar problemes pot ser més crucial per a un bon resultat que el ritme absolut.

El ral·li comença amb un tram súper especial a Marmaris dijous a la nit, abans de la jornada més llarga de divendres, amb dues passades de tres especials (començant prop del parc de servei abans de viatjar cap al nord) que sumen un total de 159,14 quilòmetres de competició. Dissabte, el ral·li es dirigeix ​​a l’oest de Marmaris per a tres trams més, cadascun dels quals es corre dues vegades. Hi ha quatre especials en total el diumenge, acabant amb la Power Stage de Marmaris que conclou en la vora del parc de servei.

Tommi Mäkinen (Director de l’equip)


“La confiança en l’equip és molt alta en aquest moment, després del nostre increïble resultat a Alemanya, però sabem que el Ral·li de Turquia serà un repte totalment diferent. És el tipus de ral·li en què cal ser intel·ligent: L’any passat , crec que vam ser intel·ligents i vam aconseguir un gran resultat. Per descomptat, intentarem repetir-ho, però no serà fàcil. tenir un cotxe que pugui suportar les condicions és molt important, i ens agradaria tenir una mica més de rendiment allà també, així que això és alguna cosa en el que hem estat treballant dur en els nostres preparatius “.


Martin Järveoja i Ott Tänak



“El nostre objectiu serà intentar guanyar de nou a Turquia, però l’any passat vam veure que és una prova molt dura. Vam poder aconseguir la victòria i acabar 1-2 com a equip, però va ser més gràcies a ser intel·ligents, ja que la nostra velocitat allà no era tan forta. Les especials poden ser molt dures, de manera que l’enfocament consisteix principalment en evitar qualsevol problema. També ens agradaria tenir un major rendiment aquest any, i l’equip ha estat treballant dur per aconseguir-ho. Certament, la motivació és alta en el equip després dels nostres resultats a Finlàndia i Alemanya, ja que demostra que el nostre dur treball està donant els seus fruits “.

  Miikka Anttila i Jari-Matti Latvala

“El ral·li de Turquia és l’esdeveniment més dur de l’any. L’any passat molts dels nostres rivals van tenir problemes, i encara que no vam ser els més ràpids, vam conduir amb seny i això ens va donar un gran resultat per a l’equip. Aquest any espero que les carreteres estiguin en millors condicions, però tot i així caldrà cuidar i tenir cura del cotxe. Abans d’Alemanya, vam anar a Grècia a provar en el tipus de condicions difícils a les que ens enfrontem a Turquia, i a intentar seguir millorant el cotxe en aquest tipus de superfície “.

 
Seb Marshall i Kris Meeke

“El Ral·li de Turquia serà una nova experiència per a mi. Pel que he pogut veure des de lluny, i pel que han dit els altres pilots, les especials de l’any passat van ser increïblement dures. Hauré d’esperar i veure com es veu durant el reconeixement per treure les meves pròpies conclusions. potser és una mica més difícil per a mi sense l’experiència de l’any passat, però així són les coses. No entraré amb cap objectiu en particular en termes d’un resultat, però potser aquest enfocament podria servir-me d’ajuda al final del cap de setmana “.

Hyundai té com a objectiu ampliar el seu lideratge en el campionat de fabricants al Ral·li de Turquia 2019

Hyundai Turquia 2019
2019 FIA World Rally Championship Round 08 Rally Italia Sardegna 13 - 16 June 2019Day 3, Action, Dani Sordo, Carlos Del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRCPhotographer: Fabien Dufour Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai Motorsport centra la seva atenció en el Ral·li de Turquia, onzena ronda de la temporada 2019 del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), ja que el seu objectiu és mantenir i ampliar el seu lideratge en la classificació de fabricants.
 
El millor ritme sobre l’asfalt dels Hyundai i20 Coupe WRC al Ral·li d’Alemanya es va veure malauradament obstaculitzat per un problema de transmissió el divendres i una punxada a meitat de carrera dissabte. No obstant això, l’equip va ser capaç de mantenir-se al capdamunt del campionat a falta de quatre rondes per al final de la temporada.
 
El Ral·li de Turquia torna a la terra en un esdeveniment en el qual la temperatura ambient i les exigents condicions de l’escenari suposen una gran càrrega per als cotxes i els seus motors. Hi ha diverses rutes al llarg de la pintoresca costa de la Riviera turca, però la bellesa no és més gran que el risc: les especials rocoses poden ser implacables, el que fa que la velocitat sigui la segona opció després d’un enfocament conservador.
 
 
Hyundai Motorsport comptarà amb una alineació de tres tripulacions, igual que la del Ral·li d’Alemanya. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul i Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger-Amland s’uniran a Dani Sordo / Carlos del Barrio per al primer ral·li de terra de la tripulació espanyola des de la seva victòria en el Ral·li Itàlia Sardegna.
 
El trio ha tingut l’oportunitat de provar el Hyundai i20 Coupe WRC a la terra abans de Turquia, ja que l’equip busca un rendiment sòlid, fiable i rodó.
 
El director de l’equip, Andrea Adamo, va dir:

“Estem decidits a mostrar un ritme competitiu i fiable aquest cap de setmana. A falta de només quatre proves per al final de la temporada, no ens podem permetre tenir més que bons resultats constants. Les nostres tres tripulacions han tingut un bon rendiment en esdeveniments de terra aquest any i estarem buscant la nostra quarta victòria de la temporada a Turquia. No hi ha lloc, ni excusa, per al més mínim error. “

Neuville:

“El ral·li de Turquia és un esdeveniment difícil. L’any passat vam veure molts cotxes retirar-se, incloent-nos a nosaltres mateixos mentre anàvem al capdavant, però aquest any haurem de contraatacar. El nostre cotxe ha estat molt fort en aquest tipus de carreteres en el passat , així que no podem esperar a ser-hi. Sabem que hem d’empènyer i estar en el ritme des del principi, però estem segurs que podem estar en la barreja per la victòria “.

Mikkelsen:

“Turquia és un d’aquells esdeveniments en què cal trobar l’equilibri entre velocitat i consistència, sense danyar el cotxe. És molt dur en totes dues passades, però sobretot en la segona . És molt fàcil apretar massa, colpejar algunes roques i destruir el cotxe o els pneumàtics. És una batalla de supervivència, però si vols guanyar aquí has ​​de conduir ràpid i estar compromès “.

Sordo:

“Aquest va ser un nou ral·li per a tots l’any passat i vam estar aquí per fer el reconeixement, així que estem familiaritzats amb algunes de les especials. L’any passat no vaig fer el Ral·li Itàlia Sardegna i vaig guanyar aquesta temporada, així que vegem què passa! quan les condicions són dures per als cotxes és quan el nostre equip és realment fort. Espero que passi el mateix a Turquia. Tenim un avantatge amb la nostra posició a la carretera, i estem segurs que amb el cotxe sobre terra”.

Škoda comença a fabricar components per als cotxes elèctrics del grup Volkswagen

skoda electric
  • ŠKODA AUTO fabrica bateries de tracció d’alt voltatge per híbrids endollables de les marques del Grup Volkswagen ŠKODA, AUDI, SEAT i Volkswagen
  • La capacitat de producció inicial, de 150.000 unitats anuals, s’incrementarà
  • 25,3 milions d’euros invertits: durant els dos últims anys, la planta principal d’ŠKODA a Mladá Boleslav s’ha preparat per entrar en l’era elèctrica

ŠKODA ha fabricat els primers components per als cotxes elèctrics del Grup Volkswagen a la seva planta principal de Mladá Boleslav. ŠKODA produeix ara bateries de tracció d’alt voltatge per híbrids endollables basats en la plataforma MQB del Grup Volkswagen.

Michael Oeljeklaus, responsable de Producció i Logística del Comitè Executiu de ŠKODA AUTO, ha subratllat: “Al novembre de 2017, el Grup Volkswagen va decidir encarregar a ŠKODA ACTE la producció de components elèctrics per a cotxes híbrids endollables – una immensa mostra de confiança. Des de llavors, hem adoptat les mesures necessàries i executat el projecte de forma rigorosa. les bateries d’alt voltatge, fetes a Mladá Boleslav, són una prova de la nostra excel·lent experiència tècnica i el resultat d’un notable treball d’equip per part de tots els empleats de ŠKODA implicats “.

Les bateries d’alt voltatge de Mladá Boleslav subministren amb energia elèctrica els híbrids endollables del Grup Volkswagen basats en la plataforma MQB. Els paquets de bateries usats en el ŠKODA SUPERB iV, per exemple. La producció d’aquest model començarà al setembre de 2019 a la planta de Kvasiny. ŠKODA AUTO ha invertit 25,3 milions d’euros en les línies de producció de bateries d’alt voltatge. Fa dos anys, la marca va començar a preparar la planta de Mladá Boleslav per a la fabricació de components elèctrics. Al llarg dels propers anys, ŠKODA AUTO incrementarà la seva capacitat de producció inicial de 150.000 unitats anuals.

Christian Bleiel, Director de Producció de Components de ŠKODA AUTO, va dir:

“Per a nosaltres, la producció de sistemes de bateries, que tecnològicament és molt exigent, és un pas important de la nostra transició cap a la mobilitat elèctrica. Seguirem ampliant la producció de components elèctrics . En desenvolupar l’experiència requerida per a això, emprarem l’intercanvi d’informació entre experts de la nostra xarxa global de Components del Grup Volkswagen. Aquesta reuneix els coneixement de tots els àmbits, des de les cel·les de bateria fins al reciclatge “.

Prop de 200 empleats treballen, de manera directa o indirecta, en la producció de components elèctrics. Els sistemes de bateries no només són acoblats a la línia de producció, sinó que també són posats a prova i carregats abans de ser instal·lats en els vehicles.

Tidemand retorna al WRC

tidemand wrc 2019
FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2018 -WRC Monte Carlo (MC) - WRC 24/01/2019 to 27/01/2019 - PHOTO : @World

Pontus Tidemand competirà en dos esdeveniments consecutius del Campionat del Món de Ral·lis el proper mes, afrontarà el Ral·li de Gal·les amb el Ford Fiesta WRC.
 
El suec s’està preparant per tornar al campionat al Ral·li de Turquia de la setmana que ve, i es posarà al volant d’un tercer M-Sport Ford World Rally Team Fiesta a Gal·les – formant equip amb Elfyn Evans i Teemu Suninen.
 
Tidemand ha disputat la proba britànica en tres ocasions anteriors i té un historial gairebé perfecte en els boscos de Gal·les: competint en la categoria WRC 2 i acabant entre els dos primers a les tres ocasions, entre les que s’inclou la victòria el 2017.
 
En el seu pas a la primera categoria aquest any, buscarà demostrar el seu potencial amb un bon progrés a través d’algunes de les especials de grava més desafiants i icòniques del campionat.
 
El director de l’equip, Richard Millener:
 
“És genial que Pontus tingui un altre esdeveniment amb el Ford Fiesta WRC i una altra oportunitat per mostrar el que pot fer al més alt nivell de l’esport. És un pilot de la propera generació i crec que tots els fabricants estaran encantats de veure com progressa en aquests dos pròxims ral·lis. Sabem el competitiu i estic desitjant seguir el seu progrés durant les properes setmanes “.
 
Pontus Tidemand:
 
“És un impuls molt positiu saber que m’espera un altre ral·li, sobretot després de Turquia. És important tenir un programa més gran i realment vull mostrar el meu progrés i que sóc pilot del Campionat Mundial de Ral·lis .
 
“Estic molt agraït amb M-Sport i els meus patrocinadors locals per fer que això passi. El Ral·li de Gal·les GB és un esdeveniment que m’agrada molt, i les especials em recorden a les que tenim a Suècia.
 
“També tinc molt bons records d’anys anteriors a Gal·les, on he pujat al podi en les tres ocasions en què he competit en la categoria WRC 2. Aquesta vegada serà un repte encara més gran, però estic emocionat per veure el que puc fer”.

Un repte dur per a Citroën al WRC Rally de Turquia 2019

citroen c3 wrc italia
citroen c3 wrc italia

L’equip Citroën Total World Rally Team torna a Turquia, país en el qual va guanyar el seu primer ral·li de terra al WRC l’any 2003 amb el Xsara WRC. Els seus dos pilots i copilots, Sébastien Ogier – Julien Ingrassia i Esapekka Lappi – Janne Ferm, estan decidits a emular l’èxit dels seus cèlebres predecessors. Per a això, hauran de superar els camins de terra increïblement aspres de l’onzena ronda del campionat mundial.

Després d’acabar l’edició de l’any passat amb cinc scratchs, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia van demostrar una vegada més la seva capacitat innata per adaptar-se als nous trams. Per tant, no hi ha dubte que tornaran a estar entre els favorits en el Ral·li de Turquia d’aquest any, el segon que se celebrarà a Marmaris, després de Kemer (2003, 2004, 2005, 2006 i 2008) i Istanbul (2010).

Decidits a lluitar amb ungles i dents per defensar el seu títol, els sis vegades campions del món també poden recórrer a la seva considerable destresa, una qualitat que sol ser crítica en aquest tipus de proves, en les que no tot és qüestió de pura velocitat. En tercer lloc en l’ordre de sortida, la tripulació francesa tindrà una bona traçada mentre intenten treure el màxim profit de la C3 WRC.


Bocabadats per la seva impressionant actuació sobre terra a Finlàndia, on van quedar segons, Esapekka Lappi i Janne Ferm han donat un gran pas endavant en la gestió de la C3 WRC en aquesta superfície. Els finlandesos, que en 2018 volen tornar a demostrar el seu talent sobre terra aquest any. Tractaran d’adoptar un enfocament intel·ligent, trobant l’equilibri adequat entre atacar i no ficar-se en problemes. Sempre i quan els que estan més amunt no deixin moltes roques afilades al mig de la pista, començar en la novena posició a la carretera vol dir que han de tenir traçades més netes i una millor adherència.
Per tal de preparar-se el millor possible per a aquesta prova tan exigent, l’equip Citroën Total World Rally Team es va dirigir a Grècia en els trams que es van utilitzar en el Ral·li de l’Acròpolis per a uns test prèvis a la prova, en camins considerats durant molt de temps com el punt de referència pel que fa a la terra. Els tècnics de Citroën van passar quatre dies treballant especialment en els sistemes d’amortiguadors del C3 WRC, tractant de millorar la seva capacitat per fer front a les irregularitats de la superfície, alhora que tenien cura dels pneumàtics als camins turcs de terra, increïblement rocosos.
 

citroen finlandia


REACCIONS
Pierre Budar, Director de l’equip Citroën Racing


“Després que l’edició de l’any passat sorprengués a tothom per les exigències a què s’enfronten els cotxes, aquest any som molt conscients del repte que tenim per davant a Turquia i ens hem preparat per a això. En particular, vam tenir algunes sessions de prova productives en algunes dels trams més exigents de Grècia. La fiabilitat tindrà un paper clau aquest cap de setmana, igual que la capacitat de no ficar-se en problemes. Depèn de nosaltres assegurar-nos que estem en el nostre millor moment, perquè estem decidits a tornar al podi i lluitar dur pel campionat “.


Sébastien Ogier, pilot de Citroën Total WRT


“Els trams de l’any passat van ser sens dubte les més dures que he hagut d’afrontar en tota la meva carrera. La tripulació que va guanyar no va ser la més ràpida, així que potser hàgim de adaptar el nostre enfocament aquest any, especialment perquè ja no ens podem permetre cap error en el campionat. les proves han anat bé, en carreteres que ens han proporcionat el tipus de dificultats a què ens enfrontarem aquest cap de setmana. Espero que les bones sensacions que hem tingut en els entrenaments continuïn en el ral·li “.
Esapekka Lappi, pilot de Citroën Total WRT
“Cal utilitzar el cap en aquest ral·li i entendre quan és possible empènyer i quan és millor treure el peu de l’accelerador i tenir cura del cotxe. No és necessàriament el meu tipus de ral·li favorit, però si som capaços de combinar resistència, fiabilitat, una mica de velocitat i una mica de sort per evitar les punxades, llavors no hauríem d’estar molt lluny d’aconseguir un bon resultat “.

XIFRES CLAU
 
– 17 especials cronometrades que cobreixen un total de 309,86 km
– 78,30 km/h la velocitat mitjana dels guanyadors de l’any passat, que va ser la més baixa – de tot el campionat de 2018.
– 34 graus Celsius, la temperatura màxima prevista a Marmaris per a la setmana del ral·li
– 4 victòries a la general amb el Citroën en set participacions al Ral·li de Turquia: 3 amb el Xsara (2003, 2004 i 2005) i 1 amb el C4 (2010).

SILVERSTONE PRIMER I SEGON PER A TOYOTA GAZOOO Racing

silverstone wec 2019
silverstone wec 2019

TOYOTA GAZOO Racing va començar la temporada 2019-2020 del Campionat Mundial de Resistència de la FIA (WEC) amb una doble victòria en les 4 hores de Silverstone.


El favorit a casa Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López van aconseguir la victòria des de la pole position en el seu Toyota HYBRID registrant la sisena victòria consecutiva per a l’equip, a pesar que els seus cotxes portaven 99 kg més de pes que els seus rivals més pròxims amb les noves regulacions .

El cotxe #8 Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley va lluitar tot el camí fins a la bandera a quadres i es va endur el segon lloc, a menys de dos segons del seu cotxe germà, enfront de 49.600 persones que van veure una carrera plena d’acció en condicions meteorològiques canviants.

Mike va començar la carrera des de la pole, mantenint l’avantatge amb Sébastien durant les primeres voltes fins que un desafortunat incident que va fer que els Rebel·lions lideressin breument la cursa. Sébastien, que anava per davant del cotxe germà després de les parades al box, aviat va escurçar les diferències i va prendre la davantera amb el seu company, Mike amb el cotxe número #7 a la segona posició.

A mesura que la carrera s’acostava a la marca dels 90 minuts, una intensa pluja va caure sobre Silverstone. Tots dos cotxes van intentar inicialment evitar una costosa parada en boxs no planificada, però les condicions de la pista van empitjorar i tots dos van canviar a pneumàtics de pluja.

Les parades en boxs han demostrat ser un factor influent, ja que el TOYOTA GAZOOO Racing van guanyar uns segons preciosos en els canvis de pneumàtics. Això és encara més significatiu aquesta temporada a causa dels canvis en les regulacions que augmenten el temps de proveïment de carburant dels Toyota HYBRID per a assegurar que Ginetta i Rebellion puguin omplir-se en el mateix temps, malgrat haver afegit un 50% i un 61% més de combustible als seus tancs respectivament.

Brendon va mantenir l’avantatge en el seu debut malgrat perdre uns segons en els boxs a causa de la reparació d’un eixugaparabrisa, però Kamui estava directament darrere i es va avançar poc després quan es va acostar la meitat de la cursa. La carrera va entrar en les seves dues últimes hores amb el cotxe de seguretat, la qual cosa va apropar els tres primers.

Quan la carrera es va reprendre després d’un període de 23 minuts de cotxe de seguretat, els dos HÍBRIDS TS050 van liderar i ampliar el seu marge sobre la Rebel·lió #3, que es va incrementar fins a gairebé un minut.

Això va deixar als dos TS050 HYBRIDs, amb Kamui al volant del #7 i Brendon al volant del #8, per a lluitar per la victòria i la parella va canviar de lloc diverses vegades.

José va mantenir l’avantatge i va veure la bandera a quadres, guanyant la carrera pel cotxe número 7 a només 1.901 segons per davant de Kazuki amb el cotxe número 8.

Per tant, TOYOTA *GAZOOO Racing arribarà lider a la segona ronda de la temporada, la seva carrera de casa al Fuji Speedway el 6 d’octubre, amb la durada de la carrera tornarà al format més tradicional de sis hores.

No obstant això, el repte de tornar a guanyar a casa serà encara més difícil a causa de les noves normes que imposen penalitzacions de rendiment als cotxes en funció de la posició en el campionat. El TS050 *HYBRID s’alentirà en comparació amb els seus rivals no híbrids, amb el número 7 sofrint més que el seu cotxe germà a causa de la victòria d’avui.

QUILOMETRATGE DE QUALITAT PER A FERNANDO ALONSO A POLÒNIA AMB EL TOYOTA HILUX

alonso test polònia
alonso test polònia

Fernando Alonso va completar amb èxit un entrenament de dos dies ambel Toyota Hilux els dies 2 i 3 de setembre en Szczecin, Polònia, va cobrir 700 quilòmetres, incloent trams utilitzats en l’acabada de concloure Baixa Polònia. El curs de formació va incloure una varietat de pistes de sorra, terres durs i tous, i terrenys utilitzats en les especials del ral·li raid polonès.

Fernando es dirigirà a Sud-àfrica per a una sortida no competitiva en la Lichtenburg 400, cinquena ronda de la Sèrie Cross Country de Sud-àfrica, els dies 13 i 14 de setembre. Originalment programat per a tenir lloc prop de Harrismith, l’esdeveniment es va traslladar a la seva nova ubicació a causa de les condicions inestables de sequera, la qual cosa plantejava un elevat risc d’incendi.

Glyn Hall, Team Principal: “Aquesta és la primera prova per a Fernando a Europa amb el Hilux conduint en terrenys i condicions molt diferents a les de Namíbia fa dues setmanes. A mesura que avancem en el nostre programa d’entrenament intensiu, ens centrem en aconseguir quilòmetres de qualitat, ja que Fernando continua familiaritzant-se amb el cotxe i els ral·li raid. No obstant això, hem pogut duplicar el quilometratge previst per a aquesta prova, la qual cosa demostra el ràpid que Fernando s’està aclimatant al Hilux. La setmana que ve, deixem la relativa comoditat d’una prova privada per a donar-li a Fernando una primera impressió d’un ambient de competició de ral·li raid en la Lichtenburg 400. Agraïm a les Cross Country Sèries de Sud-àfrica per la acceptació especial que ha permès a TOYOTA GAZOOO Racing aprofitar aquesta valuosa oportunitat en el programa d’entrenament continu d’en Fernando”.


Alonso: “Definitivament van ser un parell de dies positius aquí a Polònia on vaig poder experimentar amb un tipus de terreny diferent. En aquesta etapa del meu entrenament, dono la benvinguda a cada quilòmetre del Hilux i estic content que hàgim estat capaços de superar els plans originals de l’equip. És realment fantàstic formar part de la família TOYOTA GAZOOO Racing i tenir l’oportunitat de provar les meves habilitats en diferents tipus d’esports de motor. El Hilux ha estat molt divertit de conduir i estic gaudint de cada prova”.

Vendes globals de vehicles elèctrics al juliol de 2019: el creixement gairebé s’estanca

Global EV Sales In July 2019: Growth Almost Stalled

Xina i EUA van influir molt en les vendes de cotxes elèctrics endollables al juliol, que van augmentar només un 3% respecte a l’any anterior.

M-Sport espera que Ford pugui ajudar en el seu intent de fitxar a Tänak

M-Sport hopes Ford can aid its bid to sign Tanak

Tanak semblava disposat a tornar a signar amb Toyota després de la finalització del seu contracte actual amb l’equip en 2019, però Wilson es va reunir amb el líder del campionat del WRC i un altre expilot de M-Sport, l’assessor de Tanak, Markko Martin, durant el cap de setmana del Ral·li d’Alemanya.
Tanak va confirmar abans de l’inici de l’esdeveniment que no s’havia signat cap acord amb Toyota, els seus representants estaven en converses amb altres equips.

WRC2 – Katsuta progressa adecuadament sobre l’asfalt de Còrsega

FIA World Rally Championship 2019 / Round 04 / Tour de Corse, Rallye de France / 28th-31st March, 2019 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRC

El pilot del TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program, Takamoto Katsuta, ha fet grans progressos durant el Tour de Corse, acabant quart en la categoria WRC2 després de millorar el seu rendiment durant la prova i evitar problemes importants.
L’esdeveniment, que té lloc a la illa francesa de Còrsega, és conegut com el “Rally dels 10.000 revolts” a causa de les seves especials d’asfalt revirat i estret. Katsuta ha fet la seva segona aparició en aquest esdeveniment després del debut el 2018. Ha pogut aprofitar l’experiència del seu copilot Barritt, qui prèviament havia acabat segon en la general del rally.

Amb unes especials que eren completament noves per a ell al sud de la illa, Katsuta va tenir un començament sòlid, pujant del 12º al 9º lloc en la seva classe. El dissabte, que va incloure trams més familiars al nord de Còrsega, Katsuta va fer un progrés magnífic, millorant els seus temps al llarg de la jornada per fer una segona posició en la penúltima especial. La seva velocitat, combinada amb els incidents d’altres pilots en les exigents carreteres, li han portat fins al cinquè lloc en la WRC2, abans de guanyar una plaça més el diumenge al matí.

Declaracions:
Takamoto Katsuta:
“No ha estat un rally fàcil, però ho he gaudit molt. Vaig aprendre molt l’any passat, tant aquí com a Espanya, sobre la conducció d’asfalt i ara el meu rendiment està millorant. Si ho comparo amb l’any passat, és una gran millora, tant amb la meva conducció com amb les notes. Cada tram era difícil amb un tipus d’asfalt diferent. En algunes especials hem pogut marcar bons temps i mostrar la nostra velocitat, mentre que en altres més complicades la nostra estratègia ha estat mantenir-nos a la carretera i no correr massa. Estic content que puguem seguir aquesta estratègia. En aquest tipus de rallys es tracta de guanyar experiència, així que no espero massa en termes de resultats. Per tant, estic molt content d’acabar. Gràcies a l’equip i també a Dan, que m’han ajudat molt aquí”.

Juho Hänninen (entrenador del TOYOTA GAZOO Racing RALLY Challenge Program):
“Estic molt content que Taka hagi rodat sense problemes durant el rally i hagi pogut millorar la seva conducció sobre asfalt. No va cometre grans errors, i també va mostrar bona velocitat. És clar que ha après i millorat molt des que va fer aquest mateix esdeveniment l’any passat. El fet que el dissabte hagi establert un segon millor temps és un senyal realment prometedor per al futur”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua