RAL·LI: Coneix les noves categories per la pròxima temporada

A mesura que s’acosta el 2020, la Piràmide de Rallyes de la FIA s’està tornant més identificable.

«La idea serà tenir menys classes de les que teníem en el passat, però en el seu lloc tindrem classes principals que siguin clares per a tots», diu Matton. «Portarà temps, perquè encara tenim algunes categories i classes que són una herència del passat. Però almenys dóna claredat a la nostra direcció futura i a on invertir perquè treu a la llum el que seran els cotxes del futur i això és el principal».

El Rally1 dels World Ral·li Cars se situa en el cim de la piràmide amb el Rally2 – el nou nom del R5 – un pas més a baix. El segment del Rally3, que introdueix els cotxes de tracció en les quatre rodes des de 2021, és el següent i se situa per sobre de les categories de tracció en les dues rodes Rally4 (abans R2) i Rally5 (el que abans era R1).

06 Norbert HERCZIG (HUN), RamonFERENCZ (HUN), Volkswagen Polo GTI R5, MOL Racing Team, action during the 2019 European Rally Championship ERC Barum rally, from August 16 to 18, at Zlin, Czech Republic – Photo Thomas Fenetre / DPPI

«Segur que a principis de l’any que ve farà falta un temps de familiarització», admet Matton. «Però en unes setmanes o mesos, tenir a tots alineats amb els nous noms ho farà molt més clar.»

Però com Yves Matton, director de la FIA Ral·li, s’afanya a assenyalar, encara hi ha molta feina a fer, una conseqüència comuna quan s’introdueixen canvis de nom.

Peugeot és el primer fabricant que ha adoptat realment la nova terminologia amb la seva nova arma, el 208 Ral·li 4.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments