F1: Brawn vol acabar amb els luxosos motorhomes

L’any passat, la F1 va anunciar el seu objectiu de zero emissions de carboni per 2030 amb l’objectiu de reduir les emissions dels monoplaces, així com un canvi de la logística i viatges més eficients per als grans premis.

El director esportiu de la F1, Ross Brawn, diu que el campionat està estudiant diferents formes de transport, inclosos més trens o càrrega marítima, i que els luxosos motorhomes portats per carretera a Europa podrien tenir els dies comptats.

«Estem valorant els transports i tots els equ ipamientos que fem servir. Els meus nois estan veient totes les alternatives i el tren és una manera molt eficient de moure tot el que necessitem. Els vaixells de càrrega també són molt eficients, pel que fa a l’impacte que tenen. Així que estem valorant tota la logística i veurem com podem minimitzar el nostre impacte «, va dir el britànic.

» Després hi ha els motorhomes. Tots anem als grans premis i en nou carreres de l’any tenim motorhomes transportats per camions, una gran flota d’ells, que ofereixen als equips les instal·lacions que necessiten. Durant altres 15 carreres, estan bastant contents usant el que hagi allà. Anem a carreres transoceàniques, per exemple, Bakú, i tens aquesta sèrie de construccions prefabricades per totes bandes. Ningú es queixa i funciona «.

» Després anem a Monza i tenim els nostres palaus amb tots els camions que es necessiten per transportar-los. En el futur volem passar a un motorhome o hospitality que pugui ser utilitzat amb molt menys impacte pel que fa a logística i transport «.

L’any passat, es van moure un total de 315 camions que utilitzen els equips, Pirelli, la F1 i la FIA en les carreres europees. Després, les categories suport compten amb altres 60 més, el que suposa una ingent quantitat de quilòmetres amb flamable dièsel.

A més, hi ha el fet que el calendari no està configurat de tal manera que es pugui minimitzar la distància recorreguda. Per exemple, les carreres d’Àustria i Budapest són a 400 km de distància. No obstant això, en comptes de posar-les seguides, el circ ha de viatjar a Silverstone i després tornar a Hongria, per sumar al voltant de 3. 400 km.

La diferència entre que aquests 375 camions de la F1 i els de les categories suport facin 400 km o 3.400 equival a uns 1. 125 milions de quilòmetres extra usant dièse

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments