WRC – Ral·li de Suècia 2020 – Dia 2: Evans a un tram de la victòria

EVANS DOBLA L’AVANTATGE AMB TÄNAK EN EL RALLYE DE SUÈCIA

El pilot de Toyota ha dominat en els boscos de Noruega i Suècia i ha doblegat el seu avantatge sobre el campió del món Ott Tänak, ara a 17,2 segons amb només un tram restant en l’etapa final retallada de diumenge.

Les temperatures han pujat per sobre del punt de congelació durant la nit i les pistes estaven més toves que ahir. Les seccions de terra han posat més tensió en els pneumàtics d’hivern amb claus, però les condicions canviants no han afectat a Evans, que ha acabat primer o segon en totes les especials menys una fins al moment.

El gal·lès ha sobreviscut a una salvada quan una compressió gairebé el llença fora de la carretera en el penúltim tram de Nyckelvattnet. «M’he quedat atrapat prop del final quan he tocat en els baixos i ha llançat el cotxe en subviratge en el lloc equivocat.»

«Qui sap el que ens portarà el demà? Esperem que puguem trobar el mateix ritme dels últims dos dies. Hem de d’encertar, és una especial llarga i pots perdre molt de temps si no t’adaptes a les condicions», ha dit Evans.

Craig Breen està en un solitari setè lloc amb el seu i20. Just darrere de Neuville, l’únic pilot que ha trencat el domini d’Evans guanyant l’especial final.

El japonès Takamoto Katsuta és novè amb el seu Yaris, per davant del Skoda Fabia del líder del WRC 3, Jari Huttunen.

A causa dels canvis en les condicions meteorològiques i per a protegir les pistes per al Power Stage que tanca el ral·li, l’itinerari del diumenge ha estat modificat. Likenäs 1 de 21,19 km no es disputarà, però els competidors s’enfrontaran al Likenäs 2 com estava previst abans de l’arribada a Torsby.

Ostberg lidera el WRC2

El noruec, pilotant un Citroën C3, ha començat el dia amb un avantatge de 8,4 segons sobre Ole Christian Veiby. No obstant això, el seu avantatge semblava estar en perill quan Veiby ha recuperar 3,5 segons en el tram de Hof-Finnskog malgrat haver sofert una burxada lenta en el seu Hyundai i20.

Østberg ha contestat recuperant 5,7 segons en la següent especial de Finnskogen, abans de guanyar els dos trams restants del dia. Finalment ha arribat de nou a l’assistència a Torsby amb un avantatge de 15,8 segons sobre el seu compatriota.

«No ha estat un mal dia. Hem estat lluitant una mica amb la posada a punt del cotxe i crec que ho hem fet tan bé com ha estat possible. No vaig poder anar més ràpid, així que estic encantat de liderar la categoria avui», va dir el líder.

Pontus Tidemand tercer, a 30,4 segons del líder amb el seu Skoda Fabia. Malgrat tenir molta experiència en els trams suecs, ha lluitat per igualar el ritme dels dos líders. La seva velocitat no s’ha vist afavorida per la falta de temps d’adaptació en els últims mesos.

Nikolay Gryazin, consolidat en la quarta posició, abans que colpegés en la penúltima especial del dia. Ha tingut de parar i canviar una punxada en el seu i20 i ha perdut més de dos minuts i mig en el procés, caient a la sisena posició.

Els problemes de Gryazin han permés al pilot de M-Sport Ford Rhys Yates heretar la quarta posició, 2min47,8s per darrere de Tidemand. El francès Adrien Fourmaux ha completat els cinc primers llocs i ha sumat més experiència al volant del Fiesta.

Huttunen primer en el WRC 3


El finlandès, pilotant un Hyundai i20, s’havia vist embolicat en un dur duel amb el seu compatriota Lindholm des de les primeres especials del ral·li. Un temps espectacular en el tram de Nyckelvattnet ha permès a Huttunen fer-se amb el liderat i arribar de nou a l’assistència com a líder amb un avantatge de 3,4 segons en el WRC 3.

«Hem tingut molta més adherència avui i crec que ha estat millor tant per al meu cotxe com per a mi. Demà, només tenim una especial i haurem d’empènyer fort», ha dit Huttunen.

Oliver Solberg ha continuat impressionant en el seu debut amb el Skoda Fabia. El jove de 18 anys ha gaudit d’una jornada sense problemes per acabar el dia 28.1s per darrere de Lindholm en tercer lloc, superant de pas a el més experimentat pilot de Volkswagen Polo Johan Kristoffersson.

Eerik Pietarinen ha completat els cinc primers llocs amb un altre Fabia. Al final de la jornada, el finlandès s’ha quedat per darrere del líder de la categoria per 53,0s i amb un avantatge de més de tres minuts per al sisè lloc, Filip Mars.

Kristensson es distancia al JWRC

Kristensson gairebé duplica el seu avantatge de 23.0 segons després de tenir problemes amb els pneumàtics en l’última especial de Torsby Sprint. El suec ha cedit diversos segons per finalitzar el dia amb un avantatge de 41,8 segons abans de la jornada final de diumenge.

«Hem tingut una punxada a la part posterior dreta en l’últim tram, però no hem perdut tant de temps. Aquest matí hem començat bé i aquesta tarda hem tingut un enfocament cautelós. Estic molt content amb la situació ara mateix i espero que ho aconseguim», ha dit Kristensson, que aspira a repetir la seva victòria en la categoria de fa 12 mesos.

Mārtiņš Sesks i Lauri Joona han continuat lluitant pel segon lloc. Joona tenia avantatge i ha estat més ràpid que el seu rival letó en tres dels quatre trams per reduir el dèficit a 9,7 segons.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments