L’última vegada que la Fórmula 1 provar de córrer a Austràlia, el món era un lloc molt diferent, ja que l’inici de la pandèmia de la Covid-19 començava a tenir un gran impacte en tot el món.
El paddock estava al seu lloc i tot estava preparat per als entrenaments lliures a Melbourne 2020, però el Gran Premi es va cancel·lar, la qual cosa va comportar un retard de gairebé quatre mesos fins que la temporada va començar a principis de juliol de 2020. Però des de llavors, la F1 s’ha mostrat ser molt més hàbil per reaccionar davant d’un repte així, amb horaris flexibles i fins i tot dues visites a alguns països, que van donar lloc a dues grans temporades.
Es preveu que ara els primers entrenaments lliures a Melbourne hagin marcat el final d’un capítol i l’inici d’un altre, això en una pista que s’ha canviat molt, té nou asfalt i un nou traçat
Desenes de milers d’aficionats es reuniran a l’Albert Park, com era habitual, per veure el primer Gran Premi d’Austràlia que no s’havia celebrat des del 2019. Després de dues bones carreres a Bahrain i Aràbia Saudita, ara s’espera més emoció al renovat Albert Park.

Si el DRS ha estat objecte dels últims temps donada la importància en els combats a la pista i la forma estratègica en què l’han utilitzat els pilots, a Melbourne veurem una versió encara més extrema.
La pista australiana comptarà amb 4 zones DRS que equivaldran a 2,4 km de rectes amb la possibilitat d’utilitzar el dispositiu. És a dir, serà el 45% del recorregut en què els pilots podran utilitzar el DRS. Mirant el que han dit els responsables de Red Bull i Ferrari i esperant que es redueixin les distàncies entre ambdós equips, podríem tenir a la vista un espectacle d’avançaments.