WEC: Els primers entrenaments de les 6h d’Spa 2022 comencen amb sorpreses

Robin Frijns ha marcat un temps de 2m05.475s al començament de la sessió al volant del WRT ORECA-Gibson 07 #31, que finalment s’ha convertit en el temps més ràpid dels primers 90 minuts d’entrenaments de les 6h d’Spa.

Ha estat la primera vegada aquesta temporada que un cotxe P2 ha acabat per davant dels aspirants de la classe Hypercar, encara que els prototips secundaris van ser els més ràpids en tres de les quatre sessions de la prova pròleg oficial de pretemporada a Sebring abans de l’inici del campionat al març.

Frijns ha acabat amb només sis centèsimes d’avantatge sobre Filipe Albuquerque en el millor dels dos United Autosports ORECA que han ocupat la segona i tercera posició a la general dels Entrenaments Lliures 1.

Imagen

El Glickenhaus ha estat el més ràpid a la categoria Hypercar en cinquena posició de la general en mans de Romain Dumas. Els 2m06.233s del francès li han donat un avantatge de sis dècimes sobre el següent millor cotxe de la classe, el primer dels Toyota LMH.

Mike Conway ha marcat un temps de 2m06.876s amb el Toyota GR010 Hybrid núm. 7, que ha estat reconstruït amb un nou monocasc després de l’accident de José María López a Sebring, per situar-se a la vuitena posició de la taula de temps.

Nicolas Lapierre ha marcat un temps de 2m07.291s amb l’Alpine-Gibson A480, que ha perdut 20kW o 26 cavalls de potència pel sistema BoP (Balanç de Rendiment) per a aquest cap de setmana.

Imagen

Els temps dels entrenaments lliures del GR010 de Toyota han estat significativament inferiors als aconseguits al debut a Spa l’any passat. Kamui Kobayahsi va ser el més ràpid de la classe al trio d’entrenaments de 2021 amb un temps de 2m02.518s.

Els Toyota corren amb un BoP significativament diferent de l’inici del campionat 2021: són 30 kg més pesats, tenen menys potència i només poden desplegar la potència híbrida a 190 km/h en lloc dels 120 km/h de l’any passat.

Entre els GTE Pro, Kevin Estre ha acabat sent el més ràpid amb el Porsche 911 RSR #91 amb un 2m14.583s, cosa que li dona un marge de tres dècimes sobre el 2m14.906s del seu company d’equip Gianmaria Bruni. Ferrari ha aconseguit la tercera i quarta posició amb el seu parell de 488 GTE Evos d’AF Corse.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments