L’equip Alpine va viure unes convulses 24 Hores de Le Mans 2022. Entre un doble ajust del Bop, primer a l’alça i després dràsticament a la baixa, la cursa va ser un Via Crucis. Ara planeja una gran incertesa per la temporada 2023 ja que a l’octubre de 2021, Laurent Rossi, president d’Alpine, havia anunciat el compromís de la marca amb LMDh a partir del 2024.
Philippe Sinault fins i tot va obrir el camí a aquest projecte durant una entrevista divendres passat al circuit.
“El 2023 hi serem, jugarem alguna cosa però no amb aquest cotxe ni en aquesta categoria d’Hipercotxes. El meu desig és seguir treballant amb els nostres actuals tres pilots… si estan disposats! Aquí, el pla encara no està determinat, però és bastant fàcil d’imaginar. El nostre objectiu és estar a la graella de sortida i tenir coses per celebrar».
Amb tres pilots classificats Platí per a Nicolas Lapierre i Or per a André Negro i Matthieu Vaxiviere, és evident que és impossible mantenir tota la tripulació en un LMP2, la categoria que requereix la presència d’un pilot de la categoria Bronze o Plata. Per tant, és fàcil pensar que hi ha camí fet per introduir dos prototips LMP2.
Signatech ja donava suport tècnic a dos cotxes aquest any, amb l’Alpine a Hypercar i l’Oreca del Richard Mille Racing Team entre els LMP2. Amb dos títols europeus de Le Mans Series el 2013 i el 2014, dos títols del Campionat del Món de Resistència el 2016 i el 2018-2019 i tres victòries a les 24 Hores de Le Mans el 2016, 2018 i 2019, l’estructura de Berruyère segueix sent una referència i no hauria de tenir problemes per trobar una bona dinàmica a la categoria inferior.