RAIDS: Audi fica en forma el seu RS Q e-tron i li dona el mític cognom E2 per al Dakar 2023

Depsprés d’anunciar l’entrada a la Fórmula 1 el 2026, Audi vol penjar al seu medaller el Dakar el gener del 2023. Per a la marca dels anells, el raid que tindrà lloc a l’Aràbia Saudita del 31 de desembre de 2022 al 15 de gener de 2023 constitueix un gran objectiu, que ha presentat l’evolució del seu vehicle híbrid, l’Audi RS Q e-tron E2.

Cal recordar que l’addició de la menció E2 recorda les glorioses hores del Grup B en els ral·lis dels anys 80 amb la versió extrema de l’Audi Quattro amb tracció a les quatre rodes.

Guanyador de tres etapes per al seu debut al Dakar 2022, l’Audi híbrid ha estat redissenyat a fons per al seu segon intent el 2023.

L’Audi RS Q e-tron E2 canvia per completa la carrosseria del seu predecessor. Segons Axel Löffler, dissenyador en cap de l’Audi RS Q e-tron ho fa per tal de complir amb les dimensions interiors prescrites, la cabina, que abans estava ben encastada cap al sostre, ara és significativament més ampla. També s’han redissenyat les cobertes davantera i posterior.

Ara estem eliminant el pas sota el capó posterior a l’esquerra i a la dreta dels pilars B. Combinada amb lay-ups modificats, és a dir, capes de materials compostos, aquesta solució permet reduir el pes. En el futur, els prototips T1U hauran de pesar 2.100 kg en lloc de 2.000 kg. Com que la primera generació de l’Audi RS Q e-tron tenia sobrepès, va ser necessari engreixar diverses desenes de quilograms. Això s’acompanya de la baixada del centre de gravetat del vehicle.

Axel Löffler

A més, ara els equips poden treballar molt més fàcilment després d’una punxada. Elements de carrosseria senzills, plans i fàcilment desmuntables substitueixen les antigues cobertes de les rodes de recanvi voluminosos a les parets laterals. Les noves llantes Rotiform de deu radis són molt més fàcils de manejar. Els pilots i copilots poden entrar-hi amb més facilitat i fer el canvi amb seguretat.

Hem combinat totes les lliçons apreses del passat en molt poc temps. El resultat de les nostres idees està representat per l’evolució de l’E2. El treball decidit del nostre equip de desenvolupament ens ha preparat perfectament per al nostre segon Ral·li Dakar.

Uwe Breuling, cap d’operacions de vehicles d’Audi Sport

El tren de propulsió elèctrica de l’Audi RS Q e-tron E2 inclou un convertidor d’energia que consta d’un motor de combustió interna i un generador, així com una bateria d’alta tensió i dos motors elèctrics als eixos davanter i posterior.

Pel costat de les tripulacions, res no canvia. «Monsieur Dakar», Stéphane Peterhansel, torna a buscar un 15è èxit a la prova en associació amb el navegant Édouard Boulanger. «El Matador», Carlos Sainz Senior, es manté amb Lucas Cruz mentre que Mattias Ekström i Emil Bergkvist, debutants l’any passat, buscaran millorar els resultats de la seva primera participació.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments