Pocs ral·lis al món els ofereixen l’oportunitat de pilotar tan al límit sobre l’asfalt com passa a Catalunya. Molt ho comparem amb una conducció de circuit i d’altres l’assenyalen com el Finlàndia sobre asfalt. Preguntats durant la prova sobre la possible baixa de la cita catalana al calendari 2023, la majoria de pilots es postulaven a favor de la seva continuïtat.
Pierre-Louis Loubet, que va aconseguir el seu tercer escratx al WRC aquest cap de setmana, en un dels trams amb més ritme i ràpids de la prova, El Montmell, declarava al mitjà DirtFish el següent:
Sí, segur que [el trobaré a faltar], perquè és un ral·li asfaltat correcte, i ha estat fantàstic. Sincerament, pel que fa a la conducció és agradable, és genial, és una bogeria. És una bogeria.
Pots empènyer el cotxe al 110%, sembla que està pensat per a… Tinc una mica la mateixa sensació que Finlàndia a la terra. Empenyes el cotxe fins al límit, que és molt satisfactori».
I Loubet no estava sol amb les seves opinions, ahir ens fèiem ressò de les paraules d’Evans, Neuville o Sordo, i avui també les del campió del món de 2019, Ott Tänak.
«Vull dir, sens dubte, és el millor ral·li d’asfalt que tenim al calendari. Les carreteres són increïbles. Són realment agradables. Així que definitivament és una prova que hauríem de tenir al calendari.
«I em refereixo a tots els aficionats aquí també. Són molt apassionats, molts d’ells. Així que diria que és un país que necessita tenir el WRC».