Toyota va guanyar aquest dissabte un nou títol del WEC, amb el cotxe #8 de Brendon Hartley, Sébastien Buemi i Ryo Hirakawa. Tanmateix, la victòria a les 8 Hores de Bahrain va ser per al #7 de José María López, Kamui Kobayashi i Mike Conway. Els títols es van decidir a totes les classes: JOTA Sport va ser campió en LMP2, AF Corse en LMGTE Pro i TF Sport en LMGTE Am.
La victòria del trio número 7 va ser clara, amb 45.471 segons d’avantatge sobre el número 8. L’únic rival del fabricant japonès en la lluita pel títol va ser Alpine, amb el cotxe d’André Negrao, Matthieu Vaxivière i Nicolas Lapierre que va liderar una part del campionat. No obstant això, el trio no va tenir arguments contra els Toyota, creuant la línia tercers a dues voltes dels guanyadors.
Peugeot tampoc no va poder competir pels primers llocs, l’únic cotxe del qual va acabar va ser el #94 de Gustavo Menezes, Loïc Duval i Nico Müller en quarta posició malgrat les avaries de la caixa de canvis. Pel que fa al #93 de Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen i Paul di Resta, finalment es va veure obligat a retirar-se amb problemes tècnics.
En LMP2, Team WRT va guanyar per segona vegada consecutiva, amb René Rast, Robin Frijns i Sean Gelael a l’Oreca #31. El trio va arribar al cim a la tercera hora gràcies a una passada de Rast a Phil Hanson (que va compartir el United Autosports #22 Oreca amb Filipe Albuquerque i Will Owen). Fins aleshores, l’equip nord-americà havia marcat el ritme de la categoria, després que Albuquerque superés a Ferdinand Habsburg (Realteam by WRT/Oreca #41) a la primera volta. JOTA Sport va completar el podi amb l’Oreca #38 de Félix da Costa, Roberto González i Will Stevens, que es van convertir així en campions de la categoria.
El títol LMGTE Pro va ser per al Ferrari AF Corse #51 amb Alessandro Pier Guidi i James Calado, tot i acabar cinquè i últim de la classe amb problemes amb la caixa de canvis. Antonio Fuoco i Miguel Molina, al Ferrari AF Corse #52, van guanyar la cursa de Sakhir, superant el Corvette #64 de Nick Tandy i Tommy Milner per més de 50 segons. Porsche fins i tot va lluitar pel lideratge, però va acabar tercer amb el #92 de Kevin Estre i Michael Christensen i quart amb el #91 de Gianmaria Bruni i Richard Lietz.
L’equip Project1 va aconseguir un doblet a la LMGTE Am, amb el Porsche número 46 de Matteo Cairoli, Mikkel O. Perderson i Niki Leutwiler: una victòria que va començar a prendre forma amb Cairoli avançant a Rahel Frey (Iron Dames/ Ferrari #85) a falta de menys d’una hora i mitja.
No obstant això, els que van tenir més motius per somriure en aquesta categoria van ser Ben Keating i Marco Sørensen, que amb el quart lloc es van convertir en campions a bord de l’Aston Martin #33 de TF Sport.