WRC: Com la reducció de costos de la FIA dificulta encara més l’arribada de joves pilots

Durant la temporada que acabem de tancar els equips del WRC van tenir l’oportunitat de donar a cadascun dels seus pilots un dia de proves abans de cada ral·li del WRC a Europa. A la pràctica, això significava que cada equip que tingués tres pilots per ral·li, tenia 30 dies de proves disponibles per a la temporada 2022.

A més, cada equip del WRC disposa d’una zona de proves permanent on poden desenvolupar els cotxes sense restriccions. Les zones de proves de Toyota i Hyundai estan situades al centre de Finlàndia i les d’M-Sport Ford al Regne Unit.

Segons la revista francesa Autohebdo, la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA) pretén reduir els costos imposant més restriccions als test fora de les zones de proves permanents. El pla és tenir només 21 dies de prova per a cada equip la temporada que ve.

Hi ha 14 ral·li previstos per al proper any. Si els dies de proves es repartissin a parts iguals entre els tres pilots al llarg de la temporada, això significaria només mig dia de proves per a cada pilot abans de cada prova.

Com assenyala la revista francesa, la nova norma posaria encara més èmfasi a l’experiència del pilot dificultant que els joves puguin fer el salt a la categoria reina. El clar exemple el tenim amb Hyundai que ha decidit prescindir del jove Oliver Solberg al seu equip i ha contractat els molt més experimentats Esapekka Lappi i Craig Breen per a la temporada que ve.

Queda per veure si la reducció del nombre de dies de prova tindrà un impacte concret a l’estructura de costos dels equips. És possible que davant d’aquestes restriccions els equips facin servir encara més les seves pròpies zones de proves.

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share