La FIA canvia les normes de la classificació a l’esprint per evitar trucs

El format de Fórmula 1 a l’esprint viurà canvis per aquest cap de setmana per evitar alguns trucs que alguns equips ja van intentar dur a terme a Bakú

La F1 ha decidit aplicar una nova consideració sobre una de les normes que des de fa uns mesos regeixen aquest format, que viurà aquest cap de setmana la seva segona aparició al Red Bull Ring d’Àustria.

Aquesta nova consideració afectarà les normes de ‘sprint shootout’, la classificació a contrarellotge que es realitza dissabte a primera hora per decidir la graella de sortida de la cursa esprint de la mateixa tarda. D’aquesta manera, la FIA ha decidit fer marxa enrere a la imposició de forçar els equips i pilots a afrontar aquesta ronda final amb jocs de pneumàtic tou nous, passant a poder utilitzar qualsevol compost tou, ja sigui nou o usat.

La FIA ha publicat un comunicat on el director de carrera, Niels Wittich, ha confirmat els canvis en aquesta nova classificació vàlida únicament per a la cursa ‘sprint’ on només caldrà un pneumàtic tou per sortir a pista, allunyant així les possibles temptatives de recórrer als compostos de pluja.

“En el període SQ3 de l’esprint shootout, es pot fer servir fins a un joc de pneumàtics de condicions de sec, i només ha de ser un joc de especificació tova”, estableix el comunicat de la FIA on s’estableixen uns canvis amb validesa a partir d’aquest mateix cap de setmana, que significa el retorn del format ‘sprint’ al gran circ.

Per què aquest canvi?

Això passa després que en el primer experiment amb aquest nou format, Lando Norris es quedés sense la possibilitat de sortir a pista a la Q3 pel fet que ja no tenia gomes toves per estrenar.

L’equip McLaren es guardava un as a la màniga, en cas que un altre pilot en la mateixa situació que el britànic arribés a Q3 sense pneumàtics tous nous, en aquest supòsit, l’equip de Zak Brown va considerar la possibilitat de treure Norris a pista amb pneumàtics intermedis en condicions de sec, cosa que no estava prohibida i que crearia un perillós precedent.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments