Des que Kimi Raikkonen fos campió, ara fa 12 anys, el 2007, l’equip va arribar a l’última carrera amb opcions de guanyar el títol en tres ocasions, en 2008 amb Felipe Massa i el 2010 i 2012 amb Fernando Alonso .
El denominador comú d’aquest període és qui fos llavors president, Luca Cordero di Montezemolo. Des que deixés la direcció del Cavallino al 2014, els pilots de la Scuderia ni tan sols han estat a prop de lluitar fins a l’última cursa.
«Esperava que l’últim Mundial fos millor, donades les premisses inicials i els tests d’hivern», va dir el directiu de 72 anys a Sky Sport . «Alguns anys Ferrari no va guanyar el títol a causa de que hi ha moltes variables que influeixen, però és que durant aquests anys no ha estat mai en posició de lluitar fins al final».
«Tinc alguns mals records de molts campionats perduts en l’última cursa de la temporada, però al menys fins al final hi havia una oportunitat de guanyar. En canvi, aquest any i en el passat això no ha passat i em sap greu».
«Vaig ajuntar un equip per al record amb Todt, Brown, Domenicali i Byrne. Binotto és intel·ligent, l’any que ve espero una millora de Red Bull i el motor Honda, però Ferrari té tots els elements per intentar, al menys, guanyar i lluitar fins a l’última carrera «.
Ferrari va anunciar abans de Nadal que hi havia ampliat el contracte de Charles Leclerc fins a finals de 2024, que segons Montezemolo podria ser l’home clau per dur al Cavallino de nou a la glòria.
» Leclerc és un pilot que pot guanyar, un tipus dur i intel·ligent que aprèn dels errors i pot convertir-se en campió «.
No obstant això, segons la seva opinió, a Maranello no han de cometre l’error de deixar de banda a Sebastian Vettel, qui pot ser un valor afegit tot i que el seu contracte expiri a la fi de 2020.
«Vettel ha d’estar tranquil, tenir confiança en els seus mitjans, que són molt forts. Ha de tenir un diàleg molt obert amb l’equip. Quan s’acosta el final dels contractes, són anys delicats «.
Una cosa que segurament han de tractar de millorar els caps de Ferrari és la gestió dels dos pilots a la pista, perquè aquest any hi ha hagut situacions que es podrien haver evitat.
«Hi ha hagut moments que han tingut un impacte negatiu en l’equip, els pilots han de saber que no estan competint per ells i l’hi vaig dir un cop a Barrichello. Es necessita claredat, una gran disposició de tots dos per adonar-se’n. És una gran responsabilitat que tindran Binotto i l’equip, un tema delicat «.