F1: Giovinazzi renova amb Alfa Romeo per al 2020, Hulkenberg al DTM?

El futur de Nico Hulkenberg ha estat incert des que Renault confirmés a Esteban Ocon com company d’equip de Daniel Ricciardo a partir de 2020 i Haas apostés per renovar Romain Grosjean .

Alfa Romeo es va convertir en la seva única alternativa per seguir en la F1, però la millora d’Antonio Giovinazzi en la segona meitat de temporada va reforçar la seva posició dins de l’equip, i aquest dilluns, després del GP dels Estats Units, han anunciat oficialment la renovació de l’italià.

Després de no puntuar al Gran Premi de Bèlgica, sí ho va fer tant a Itàlia com a Singapur, mentre que el seu company Kimi Raikkonen porta sis carreres sense fer-ho. La competitivitat d’Alfa Romeo en la segona meitat d’any s’ha desplomat, el que combinat amb el mal inici de temporada de Giovinazzi i el fort començament de Raikkonen fa que encara estiguin molt separats en la taula de punts .

No obstant això, Alfa Romeo ha assenyalat que la progressió de Giovinazzi és l’aspecte més important per seguir junts de cara a 2020, on seguirà formant equip amb Kimi:

«A Antonio li ha anat molt bé aquest any i estic molt content de poder confirmar que es quedarà amb Alfa Romeo Racing per 2020″, va declarar el director Frédéric Vasseur en el comunicat.

«La forma en què s’ha integrat a l’equip i ha millorat constantment durant la seva primera temporada completa a la categoria és molt prometedora i desitgem tindre tot el seu potencial mentre treballem junts «.

«Antonio s’ha convertit en un pilot molt ràpid, fins i tot amb un company tan dur com Kimi com a punt de referència, i esperem que millori encara més a mesura que augmenta la seva experiència. Els seus comentaris tècnics, la seva ètica de treball i el seu positivisme ens ajudaran a seguir fent avançar al nostre equip, i també ajudarà a mantenir una alineació sense canvis per a la propera temporada».

A Giovinazzi també l’ha ajudat el fet que la seva entrada a la F1 arribés de la mà de Ferrari,  que li va proposar per a un dels dos seients d’Alfa, ja que li té en gran estima després del seu treball com a pilot de proves i desenvolupament a Maranello.

«Estic molt feliç de quedar-me amb l’equip el 2020. Estic agraït per l’increïble suport que he rebut a la meva primera temporada completa a la Fórmula 1: tot l’equip ha estat al meu costat des que vaig arribar i estic desitjant continuar el nostre viatge junts. »

«Hem après molt aquest any i estic segur que podem donar un gran pas endavant la pròxima temporada. Ja no seré un principiant, així que no hi haurà excuses: vull ser competitiu des del començament de la temporada i tornar la confiança que l’equip ha demostrat en mi «.

Això tanca la porta de la F1 a Hulkenberg, que no està entre els aspirants al segon volant de Williams, que s’espera sigui per al líder de Fórmula 2 , Nicholas Latifi .

Hulkenberg ja va descartar passar-se a la IndyCar i Fórmula E si no tenia lloc en F1, però el DTM sembla una possibilitat refugi.

Els seus representants ja han mantingut converses per córrer el certamen alemany, amb BMW com la destinació més possible.

Hulkenberg va dir que les úniques persones amb les que està parlant són els seus advocats, i sobre els rumors del DTM va comentar: «Em sembla divertit. No estigueu tan segur d’això. Dimarts no s’anunciarà res, confieu en mi «.

El pas al DTM no significaria necessàriament el final de la carrera d’Hulkenberg a la F1, ja que diversos seients quedaran disponibles per 2021, tot i que ha descartat el paper de pilot de reserva o de simulador per 2020.

Hulkenberg va arribar a la F1 després d’una brillant carrera de principiant, incloent el títol de GP2 en el seu debut i guanyant la sèrie A1 Monumental Prix amb l’equip d’Alemanya.

No obstant això , el pilot de 32 anys mai ha tingut un cotxe punter en F1 i té el rècord de carreres sense pujar al podi .

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments