Amb 44 vehicles a la graella, l’ELMS inclourà 21 prototips LMP2 i la incorporació de Mercedes-AMG, McLaren i Corvette en la categoria GT.
Les European Le Mans Series (ELMS) arrencarà al Circuit de Barcelona-Catalunya amb una temporada que promet ser històrica. Amb 44 cotxes inscrits, el campionat europeu de resistència, el germà petit del WEC, assolirà un nou rècord, gràcies a la participació de 21 prototips LMP2 i la incorporació de tres fabricants destacats a la categoria GT: Mercedes-AMG, McLaren i Corvette.
Categoria LM P2: una graella plena de talent
La categoria principal, la LMP2, comptarà amb 21 equips, dels quals set competiran en la subdivisió Pro/Am. L’equip AO by TF, actual campió, farà el salt a aquesta categoria amb PJ Hyett com a pilot principal. També destaca el debut de Jamie Chadwick, tres cops campiona de la W Series, que s’estrenarà en resistència amb l’equip IDEC Sport al volant d’un prototip Oreca 07 número 18. Aquesta incorporació no és casual, ja que IDEC Sport podria esdevenir soci estratègic de Hyundai per a la seva futura entrada al WEC sota la marca Genesis.
CLX Motorsport (abans COOL Racing) també competirà amb dos prototips LMP2. La unitat número 37 estarà conduïda per Aliaksandr Malykhin, campió mundial LMGT3, mentre que la número 47 serà per a Manuel Espirito Santo. Altres equips com Inter Europol Competition i Panis Racing també seran presents, el primer amb dues entrades i el segon amb una sola unitat sota la bandera de VDS Panis Racing.
Novetats destacades en LM P3 i LMGT3
La categoria LMP3 comptarà amb deu vehicles, incloent-hi el retorn del fabricant Ginetta, que se suma a vuit Ligier i una Duqueine. En LMGT3, 13 cotxes representaran sis marques reconegudes: Mercedes-AMG, McLaren, Corvette, Ferrari, Porsche i Aston Martin. Una de les sorpreses serà la participació de Lilou Wadoux, que torna a Europa per competir amb la Ferrari Richard Mille AF Corse número 50, formant equip amb Riccardo Agostini i Custodio Toledo.