Dimarts, abril 29, 2025
Blog Page 419

WRC: La nova hibridació aportarà fins a 500 CV de potència als WRC

Malgrat l’epidèmia mundial del virus de la Corona que ha frenat molts camps econòmics i esportius a tot el món, res ha espatllat el progrés de la revolució híbrida del WRC per al 2022.

Després de molts detalls revelats el mes de març passat, aquesta setmana aprenem una mica més sobre el famós impuls elèctric del futur WRC 2022 que es provarà la pròxima temporada.

Subministrat per Compact Dynamics, el motor elèctric estarà equipat amb una bateria feta en Kreisel Electrics i produirà una potència addicional de 130 CV per a portar la potència total del WRC a 500 CV. El motor s’utilitzarà en les zones urbanes durant els enllaços i la FIA també està pensant en el seu possible ús en unes certes seccions de les especials.

Detalls de la hibridació de 2022

En un cicle de cinc anys s’aprovarà una nova generació de cotxes amb un sistema híbrid (tèrmic i elèctric). Aquest complement tecnològic s’adoptarà amb diverses transformacions per a reduir els costos.

Lexus aposta per la diversificació…amb fruita fresca premium

Ja no es tracta només de cotxes i l’oferta d’una gamma completa de models híbrids. Lexus vol diversificar la seva aposta per la sostenibilitat, invertint en agricultura ecològica i en la producció de … pomes.
La prestigiosa marca Toyota, es compromet a portar la seva etiqueta exclusiva més enllà dels cotxes. I de manera similar al que va fer recentment Rolls-Royce, que va instal·lar arnes als camps de la seva seu, on més de 250.000 abelles produeixen mel de qualitat, comercialitzada sota l’emblema del constructor de luxe britànic, es dedica a Lexus ara a la producció de fruites.

És una qualitat específica de les pomes, cultivada a Espanya, a la Sierra de Alcarama, a la Rioja Baixa, una zona demarcada per la Reserva de la Biosfera de la UNESCO. Un microclima únic, on la temperatura varia gairebé 20º entre la nit i el dia, i que aporta als fruits un sabor, color i aroma característics.

Imatge de marca

Com que els mètodes de producció dels cotxes de la marca valoren molt l’aportació artesanal dels amos de Takumi, l’obtenció d’aquestes pomes Fuji, molt apreciades al Japó i d’una qualitat impressionant obeeix a alguns processos manuals, concretament en l’etiquetatge individual dels adhesius amb el logotip de Lexus. a cada poma abans que maduri. Es fa a la pell durant els mesos de juny i juliol, en el punt de major incidència de la llum, de manera que es marquen com si es tractés d’un tatuatge.

El fabricant japonès no ha revelat si té intenció de comercialitzar aquest nou producte, però és probable que aquestes pomes siguin només un altre “regal” disponible per als clients de la marca als seus principals distribuïdors de tot el món.

WRC: Neuville: “Serà difícil trobar una manera d’acabar aquesta temporada”

El pilot de Hyundai Motorsport al Campionat Mundial de ral·li de la FIA WRC, Thierry Neuville, va completar unes jornades de test amb el Hyundai i20 WRC.

A wrc.com, Neuville va dir:

“És una situació complicada per a tothom. Aprofitarem aquests dies, perquè al final de la temporada hi pugui haver una manifestació similar ”.

“No sabem com serà el calendari, però l’objectiu principal és tornar a començar la temporada i tenir quatre o cinc rondes. No és una situació fàcil per als promotors i organitzadors. Ens hem de recolzar mútuament.”.

“Hem d’adaptar-nos a la situació i fer tot el possible”. Sens dubte no és una situació fàcil per als promotors i organitzadors d’esdeveniments. Ens hem de recolzar mútuament. Intentarem fer tot el possible, però trobaria una manera difícil d’acabar la temporada ”.

RAIDS: La curiosa història de la victoria de Sainz al Dakar 2020

Carlos Sainz: “Vaig voler córrer amb Toyota enguany, però em van dir que no hi havia cotxe per a mi”

Carlos Sainz ha revelat alguns detalls no coneguts sobre com es va forjar la victòria del seu últim Dakar, encara que la història podia haver estat ben diferent.

“El mes de maig, Mini em va dir que no estaven segurs de si anirien i Sven (Quandt), em va dir que mirés altres opcions”

Alonso no em va deixar sense el Toyota, ell ja venia de fer el WEC amb ells


I llavors, en el Gran Premi de Mònaco de F1, Sainz va tenir una una reunió amb Glyn Hall, màxim responsable de Toyota Gazoo Racing en els Raids.

“Parlem en el ‘motorhome’ de McLaren i allí em va dir que ho sentia, però que no tenia un cotxe per a mi, estant Nasser (Al-Attyah), De Villiers, Tingues Brinke, i potser la possibilitat d’Alonso”

“Fernando no em va llevar el lloc per a res. Ell vènia de Toyota de dos anys en el WEC i entenc la situació”

Assenyalava sobre alguna cosa que estava gairebé aparaulat des de gener de 2019, per a la primera participació de l’asturià al Dakar.

Després de guanyar a Aràbia, Glyn Hall em va veure acostar-me i em va dir, ‘no diguis res que ja sé el que em diràs'”

“I res, a partir d’aquí aconseguim en patrocini de Bahrain i, de nou Red Bull, la qual cosa ens va permetre tornar a tenir pressupost perquè Mini pogués recuperar el programa del Dakar. Vam poder fer dos test, el Ral·li del Marroc, on vaig veure el que faltava i vam fer les millores en un temps rècord. I ens adaptem molt bé al nou Dakar a Aràbia i aconseguim guanyar. Ho vaig parlar amb Glyn al final… (somriu), però la vida és així. Glyn em deia, ‘no t’acostis, que sé el que em diràs’, i jo li vaig dir que només li volia donar la bona tarda”,

FÓRMULA 1: Brown veu més igualtat per aquest any 2020

El director general de McLaren Racing, Zak Brown, admet una batalla més dura al “segon pelotó”. El 2019, McLaren es va recuperar per acabar en quarta posició, sent el millor del ‘segon pelotó’ del campionat de constructors.

A la pretemporada, va aparèixer Racing Point amb un sol seient inspirat en el Mercedes W10. Renault, també, segons Brown, va mostrar un fort ritme.

En una entrevista a Sky Sports, el director general de McLaren Racing va dir:

“Crec que aquest any serà més difícil. Si ens fixem en les proves d’hivern, Racing Point, amb el que tothom diu el Mercedes rosa, es va convertir en la nit molt competitiva, cosa que és d’esperar si utilitzen el cotxe guanyador de la temporada passada ” .

“Renault serà molt ràpid, també ho serà Alfa Romeo. El nou Toro Rosso (AlphaTauri) també. El darrer dia de proves, Haas va tindre un bon moment. Williams va mostrar més ritme que l’any passat. Crec que es redueix a la fiabilitat. No veig molta diferència entre el ritme dels cotxes ”.

No hi ha garantia de tindre més proves

El director general de McLaren Racing, Zak Brown, ha advertit que el calendari de Fórmula 1 del 2020 podria acabar sent més curt del que estava previst actualment. De moment estan previstes vuit esdeveniments del Gran Premi.

Preguntat com seria per als equips si la temporada no continués, Brown va deixar clar al podcast F1 Nation que:

“Ha estat molt difícil per a molts equips, inclòs el nostre. És bo tornar a córrer, però no hi ha cap garantia de que tinguem tantes curses com esperem ”.

“El fet que anem a córrer no vol dir que tot torni a la normalitat. Hem d’anar amb compte, seguir les normes i ser conservadors. L’esport és una cura “arreu del món” i el públic televisiu serà gran. Ara s’assegura que sobrevisquem aquest any ”.

Junt amb Haas, Alfa Romeo i Williams, McLaren no ha estat al cotxe d’aquest any ni en anys anteriors. Carlos Sainz i Lando Norris van provar només en una fórmula 3 de Carlin.

Per a Brown, Sainz i Norris no seran un desavantatge:

“No. Em baso en el que em van dir. Vaig estar amb ells al karting, després també van ser a la Fórmula 3. Són grans esportistes i pensen que cinc voltes i ja sortiran al ritme. Al nivell que són, no triguem gaire a tornar ”.

Volvo en busca de la millor conducció autònoma

El grup Volvo (que inclou Polestar i Lynk & Co) va anunciar la creació d’una associació amb Waymo, líder mundial en el desenvolupament de la tecnologia per a la conducció autònoma.

Segons aquesta associació, Waymo serà el soci exclusiu de Volvo en el sentit de desenvolupar el nivell 4 de conducció autònoma, segons els criteris de SAE International. Així, les empreses treballaran conjuntament per integrar la tecnologia de conducció autònoma de Waymo -el Waymo Driver- en una nova plataforma de vehicles elèctrics centrada en la mobilitat dels serveis d’autostop.

Sobre aquesta associació, Henrik Green, responsable de la tecnologia del grup Volvo, argumenta que:

“Els cotxes de conducció totalment autònoms tenen el potencial de millorar la seguretat viària fins a nivells mai vistos i revolucionar la manera de viure, treballar o viatjar de la gent. La nostra associació amb Waymo obre emocionants oportunitats de negoci per a Volvo Cars, Polestar i Lynk & Co. “

Waymo, a través de la veu d’Adam Frost, responsable de la divisió d’automoció, va dir

“Es tracta d’una associació estratègica que marcarà l’escenari per a la implementació del Waymo Driver en els propers anys i representa una fita molt important en un sector altament competitiu com és. la de la tecnologia de conducció autònoma. Compartim la mateixa visió que el Grup Volvo Car per crear un futur de conducció autònoma, on les carreteres siguin més segures i el transport no només sigui més accessible, sinó que sigui més respectuós amb el medi ambient. “

CIRCUITS: GT3 com a referència en els curses de GT

El cap de motoresport de Bentley diu que GT3 hauria de convertir-se en la fórmula global de les curses GT, ja que la categoria GTE s’enfronta a un futur incert, amb cada vegada menys vehicles.

Paul Williams, a sportscar365.com, va declarar:

Jo seria feliç si poguéssim tenir GT3 en lloc de GTE. Com més persones s’allunyen de la GTE, més això esdevé una possibilitat viable. Hem de mantenir les coses el més senzilles i duradores que sigui possible i no necessitem que la gent gasti diners en desenvolupament ”.

Williams va suggerir que amb un sistema de “Balanç de rendiment” ben establert (BoP), els vehicles GT3 podrien lluitar per les victòries de classe a les 24 Hores de Le Mans i convertir-se en la categoria GT de referència del Campionat Mundial de Resistència (FIA WEC) ) i el Campionat IMSA WeatherTech SportsCar.

“Crec que els organitzadors de WEC i IMSA han demostrat que es poden fer canvis ràpidament”.

Williams ha explicat que és “especialment pertinent” que s’hagi d’avaluar el futur de les curses GT ja que la crisi financera creada per la pandèmia de coronavirus (COVID-19) ha tingut un impacte important en el sector de l’esport automobilístic.

“Ningú tindrà diners per invertir en els propers anys si tenim una greu crisi financera. Els organitzadors han de tenir en compte que alguns equips no podran sobreviure. Hi haurà menys persones que corren, així que hem de fer-lo més barat i accessible, perquè tothom el mantingui viu ”.

WRC: La nova era híbrida, el gran canvi de la propera generació

A primera vista, res canvia. És el so que t’atrapa: el soroll dels pneumàtics, el grinyol de la transmissió, el dels frens. La primera vegada que vegem un cotxe de ral·lis de nova generació en 2022 entrar en l’assistència en la primera prova del Campionat del Món de Ral·lis de la FIA serà un moment històric.

En el major canvi en les reglamentacions tècniques des de l’arribada del Grup A en 1987, la màxima categoria del WRC no es basarà únicament en la combustió interna per a l’impuls.

En 18 mesos, els cotxes de la classe principal incorporaran la tecnologia més avançada per a fer-los més lleugers i ecològics que mai. Per a desplaçar-se per pobles, ciutats i parcs d’assistència, dependran de l’energia de la bateria en lloc de la gasolina per a fer el seu silenciós progrés.

“Aquest és el futur del WRC”, va dir el director de ral·lis de la FIA, Yves Matton. “És emocionant treballar per a la pròxima generació.”

Juntament amb el compliment de les actuals ambicions del WRC, els equips de fabricants estan desenvolupant els seus cotxes 2022 en preparació per als test que començaran la pròxima temporada.

El sistema híbrid serà subministrat per l’empresa alemanya Compact Dynamics, una signatura amb un ampli currículum en el subministrament de solucions elèctriques per a l’esport del motor a tots els nivells, incloent la Fórmula 1, les carreres de resistència i les sèries de carreres totalment elèctriques de la Fórmula E.

Compact Dynamics subministrarà el motor elèctric, l’electrònica de potència i el sistema de tracció. La bateria, que quan estigui completament carregada subministrarà al voltant de 100kw (aproximadament 130bhp) serà subministrada per Kreisel Electrics.

Uns 130bhp addicionals, que portarien la potència a uns 500bhp sona interessant, especialment si pot ser usada en els trams. Principalment, l’energia de les bateries s’utilitzarà per als enllaços en les zones urbanitzades, però el desplegament en la competició és una cosa que la FIA està investigant.

“Estem mirant algunes àrees els trams en els quals podríem usar aquesta energia extra. Però hem d’anar amb compte per on s’usa”.

Però l’híbrid és una mica més a anar silenciosament més ràpid, es tracta d’alinear el WRC amb l’esport i la societat.

Matton afegeix: “Veiem ara mateix amb els actuals constructors de cotxes de sèrie, que l’híbrid és la tendència i el futur de la gamma.

“L’evolució de la societat significa que els cotxes híbrids i elèctrics tenen un gran futur. Aquí és on l’objectiu de màrqueting és de [els fabricants] i, com a esport, tenim l’oportunitat de reflectir-ho. Les condicions que tenim en WRC són realment desafiadores per a aquesta tecnologia.”

I quina oportunitat. El WRC és l’últim aparador per a un fabricant de cotxes de sèrie amb aspiracions. Quin millor lloc per a demostrar el seu producte en totes les condicions més exigents?

WRC: Per què M-Sport no ha fet test encara?

Després de decidir no córrer el seu Ford Festa World Ral·li Cars a principis d’aquest mes, M-Sport Ford prefereix un plantejament més centrat en les proves una vegada es reveli el calendari per a la resta de la temporada del WRC.

Toyota Gazoo Racing i Hyundai Motorsport van triar fer ús d’una finestra de 19 dies per a provar els seus cotxes a Finlàndia una vegada que la FIA va posar fi a una prohibició temporal de test pel coronavirus.

Els reglaments de test per a la resta de la temporada van ser confirmats en la reunió del Consell Mundial de l’Esport del Motor del divendres passat. Abans d’aquesta votació, els equips van acordar quatre dies de test, però M-Sport va triar estalviar pressupost i saltar-los-hi.

“No vam veure un punt particularment convincent per a anar al test de Finlàndia quan sabem que no competirem allí enguany”, assegura el director de l’equip M-Sport Ford, Richard Millener.

“A més de l’aspecte financer, també estava la consideració que no podíem portar al personal de tornada per a fer els test, amb les regulacions de quarantena [en vigor a Gran Bretanya], els viatges eren bastant complicats per a nosaltres.

“La sensació que tenim és que preferim esperar, entendre com és el calendari i després fer el nostre pla de test entorn d’això.

“No hi ha tant que fer en aquests test. Podríem haver-ho fet en el nostre entorn permanent en Greystoke. Fins que tinguem una cosa a la qual aspirar, estalviarem recursos”, afegeix.

M-Sport es posarà en marxa proximament

Com a part d’una jornada de rodatge per a Motorsport UK, M-Sport proporcionarà un cotxe de ral·li i un pilot que, segons dirtfish.com, és Matthew Wilson, ex pilot del WRC i fill de Malcolm Wilson.

En el marc d’una jornada de rodatge per a Motorsport UK, l’òrgan directiu pretén establir directrius per al retorn de les proves al Regne Unit.

FÓRMULA 1: Renault amb un cotxe pràcticament diferent per l’inici a Àustria

F1_testing_2020 Renault
© Nacho Mateo

Renault havia planejat ser agressiu amb les actualitzacions del RS20 al llarg de la temporada 2020 de Fórmula 1, però la pandèmia per COVID-19 ha retardat el seu inici. 

No obstant això, l’equip ha continuat treballant en les evolucions que havia pensat portar a les carreres de Vietnam, Holanda i Espanya, i les combinarà per a instal·lar-les en el cotxe en el GP d’Àustria del pròxim 5 de juliol.

“Les actualitzacions arribaran. S’ha fet un esforç enorme en el departament de producció per a tenir el paquet de les carreres 3, 5 i 6 llest per a posar-lo en el nostre cotxe a Àustria”, va dir Cyril Abiteboul, director de Renault F1. 

“Aquestes carreres no s’han celebrat, però el rendiment que esperàvem tenir estarà en Spielberg”. 

Encara que Abiteboul no va voler entrar en els detalls sobre on situarà això a Renault a la meitat de la graella, es va mostrar encantat que l’equip hagi aconseguit tenir llistes no sols les actualitzacions, sinó també recanvis suficients per al primer triplet de carreres.

“Vull reduir qualsevol tipus d’expectativa, perquè sabem que el nostre cotxe va anar realment malament l’any passat. Només esperem que sigui una mica millor”, va avisar.

“Encara no estem completament segurs de la competitivitat del nostre monoplaça després dels test de pretemporada. No vull dir massa en aquests moments”.

“Hi ha una enorme satisfacció per l’esforç que s’ha fet per a tenir totes aquestes peces disponibles i en quantitat, perquè sabem que Spielberg serà dur per als cotxes, encara que s’hagin llevat alguns pianos”. 

“Vam haver de pensar també en quantitats, algunes peces esperem que donin una bona suma de rendiment al cotxe”.

Daniel Ricciardo, pilot de Renault, va predir la setmana passada que els equips de meitat de taula podrien estar en una dècima, sense un líder clar després de la pretemporada. 

L’australià va assegurar que espera que la batalla en aquesta zona de la graella continuï sent fins i tot més atapeïda amb el seu paquet d’actualitzacions, però espera que Renault pugui reduir la distància amb els equips referencia.

“Fas una espècie de resum després dels test i intentes entendre on estàs realment. I semblava que la meitat de la graella anava a estar molt atapeïda”, va dir.

“Imagino que tal vegada a Melbourne hauria estat així. Però tenim un cotxe diferent per a la setmana vinent a Àustria, no serà el que anava a córrer a Austràlia. Espero que estigui ajustat tot. Crec que la diferència amb els de dalt es reduirà i que la meitat de graella estarà entorn d’una dècima”. 

“Però només són enraonies ara mateix. Hem d’esperar una setmana i començar a tenir respostes”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua