Dimarts, 8 juliol 2025
Blog Page 47

La Fórmula 1 arriba als carrers de Bakú per al GP de l’Azerbaidjan 2024

Ferrari Azerbaidjan F1 Bakú
© Ferrari

Bakú és un dels sis circuits urbans del campionat d’enguany.

Després de la memorable victòria de Charles Leclerc davant els tifosi a Monza, la Fórmula 1 fa el salt a Bakú per al Gran Premi d’Azerbaidjan 2024 (13-15 de setembre), la dissetena prova del calendari d’aquesta temporada. Aquesta serà la setena vegada que la capital de l’Azerbaidjan acull la màxima competició de l’automobilisme des de la seva inclusió el 2016, on va debutar com a Gran Premi d’Europa.

El traçat de Bakú s’ha convertit en un referent gràcies a la seva espectacular línia recta de més de dos quilòmetres entre les corbes 16 i 1, que ofereix velocitats extremes. Aquesta secció és particularment recordada per les impressionants velocitats punta assolides, amb el rècord no oficial de Valtteri Bottas en 2016, arribant als 378 km/h amb el seu Williams. A més, el circuit es caracteritza per les parts sinuoses dins la part antiga de la ciutat, amb el famós i estret pas pels viratges 8-9-10. Tot plegat, fa de Bakú un dels circuits més tècnics del calendari, amb una longitud total de 6,003 km i la peculiaritat de ser l’únic situat sota el nivell del mar.

Zones DRS i rècords

El Gran Premi disposarà de dues zones DRS: una a la recta principal i una altra després de la corba 2, cosa que garanteix oportunitats de avançaments. Pel que fa a rècords, Charles Leclerc ostenta el millor temps de volta en carrera, amb un 1’43”003, marcat el 2019.

Diversos pilots de la graella actual ja han tastat la victòria a Bakú. Sergio Pérez hi ha guanyat dues vegades (2021, 2023), seguit de Max Verstappen (2022), Valtteri Bottas (2019), Lewis Hamilton (2018) i Daniel Ricciardo (2017). Aquesta història d’èxits diverses fa de la cursa d’Azerbaidjan una de les més imprevisibles del campionat.

Programa del cap de setmana

  • Divendres 13 de setembre:
    • 11:30h – Entrenaments lliures 1
    • 15:00h – Entrenaments lliures 2
  • Dissabte 14 de setembre:
    • 10:30h – Entrenaments lliures 3
    • 14:00h – Qualificació
  • Diumenge 15 de setembre:
    • 13:00h – Gran Premi d’Azerbaidjan

Les 24h de Barcelona celebren aquest cap de setmana el seu 25è aniversari

ELMS_4h_Barcelona_2024
Nacho Mateo

El Circuit de Barcelona-Catalunya es prepara per acollir un dels seus esdeveniments més emblemàtics: les 24 Hores de Barcelona de l’Automobilisme – Trofeu Fermí Vélez, que aquest any celebren el seu 25è aniversari

Després d’un breu descans estiuenc, la competició de resistència torna amb força al traçat català, que a més, celebra el seu 33è aniversari des de la seva inauguració el 10 de setembre de 1991. Aquest doble aniversari fa que l’edició 2024 sigui especialment significativa.

Aquest any, el Circuit de Barcelona-Catalunya exposarà el BMW M3 que va guanyar la primera edició de la prova el 1998, pilotat per Francesc Gutiérrez, Javier Buch, Pau Romero i Santiago Puig. A més, el mateix Gutiérrez competirà de nou en aquesta edició, sent l’únic pilot que ha participat en totes les curses des de la seva creació.

A més d’aquest detall històric, el programa d’aquest cap de setmana inclou també les sèries Alpine Elf Cup i Clio Cup, que celebraran les seves curses el dissabte abans de l’inici de les 24 hores.

Títols en joc

Una graella de luxe amb 37 equips de 15 nacionalitats diferents competiran per aconseguir el triomf, amb prop de 150 pilots entre amateurs i professionals. Des del 2011, la prova forma part del campionat 24H Series, un certamen internacional organitzat per Creventic, i aquest any tanca el calendari europeu amb molta emoció, ja que molts títols es decidiran a Barcelona.

En la categoria GT3, l’equip alemany Herberth Motorsport, amb els pilots Scott Noble, Ralf Bohn, Jason Hart i Dustin Blattner, lidera la classificació general amb 140 punts. Els segueix de prop el Sainteloc Junior Team, amb 108 punts, i la tercera posició l’ocupa l’equip espanyol E2P Racing, que competeix en la categoria GT3 Pro Am amb pilots com Pablo Burguera i Álvaro Parente.

El Red Ant Racing domina la categoria 992, mentre que l’equip Vortex V8 és favorit en la categoria GTX, i el CWS Engineering destaca en TCX i TCE. Aquests equips, juntament amb altres formacions nacionals com el NM Racing Team, amb pilots com Nil Montserrat, estan preparats per a una de les curses més especials de l’any.

Les 24 Hores de Barcelona arrencaran oficialment el dissabte a les 12h, precedides per les curses de suport, i prometen un cap de setmana ple d’adrenalina i espectacle per a tots els aficionats.

El Fuji Speedway, escenari decisiu en la lluita pel títol del WEC 2024

Dues setmanes després de la prova de Texas al Circuit de les Amèriques, el WEC canvia de continent i es dirigeix ​​a Àsia, més precisament al Japó, per a la 6H de Fuji (13-15 de setembre), setena i penúltima prova de la temporada 2024

El Fuji Speedway, situat al peu del mont Fuji, acull la setena i penúltima prova de la temporada 2024 del Campionat Mundial de Resistència de la FIA (WEC). Aquesta edició de les 6 Hores de Fuji és la onzena vegada que el circuit japonès és seu del WEC, convertint-se en una cita clau del calendari.

Característiques del Fuji Speedway

Amb una longitud de 4,563 km, Fuji és el segon circuit més curt de la temporada, després d’Interlagos. Malgrat això, destaca per la seva interminable recta de 1,475 km, on els pilots poden treure el màxim rendiment dels seus vehicles. L’any passat, Antonio Fuoco va aconseguir una velocitat màxima de 333,3 km/h amb el Ferrari AF Corse 499P #50, demostrant el potencial d’aquesta recta. El circuit compta amb 16 corbes (10 a la dreta i 6 a l’esquerra), oferint un desafiament tècnic per als pilots.

fuji

El domini de Toyota

Toyota ha estat la gran dominadora de les 6 Hores de Fuji, guanyant nou de les últimes deu edicions. Només el 2015, amb una victòria de Porsche, va trencar-se la ratxa de Toyota. La temporada passada, l’equip japonès va aconseguir un doblet, amb el cotxe #7 de Kamui Kobayashi, Mike Conway i José María López al capdavant. Enguany, Nyck de Vries substitueix López al #7 i afirma que el suport dels aficionats i dels treballadors de Toyota al circuit serà una motivació addicional per guanyar.

Aquest any, Toyota busca la seva tercera victòria, després de sis proves de la temporada en què cada cursa ha tingut un guanyador diferent. Les seves victòries fins ara han estat a les 6 Hores d’Imola i a les 6 Hores de São Paulo, amb els seus cotxes #7 i #8, respectivament.

Lluita pel títol de constructors i pilots

24h_LeMans_2024 Porsche Dunlop
Nacho Mateo

L’última victòria d’AF Corse a Lone Star Le Mans ha posat encara més emoció al campionat. Toyota lidera la classificació de constructors amb 147 punts, però només amb una avantatge de 11 punts sobre Porsche. Ferrari, amb 128 punts, encara està en la lluita pel títol, mantenint el suspens fins al final de la temporada.

Per a aquesta edició, el llistat d’inscrits compta amb 36 cotxes, dividits entre 18 Hypercars i 18 LMGT3s, representant un total de 13 fabricants.

En la classificació de pilots, el trio format per André Lotterer, Kévin Estre i Laurens Vanthoor continua al capdavant després de la seva victòria a Qatar amb el Porsche Penske Motorsport 963 #6. Però només tenen un marge de 12 punts sobre els pilots de Toyota #7, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries, i també sobre els guanyadors de les 24 Hores de Le Mans, Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen amb el Ferrari #50.

En la categoria Hypercar, Alpine ha optat per donar l’oportunitat al seu pilot reserva, Jules Gounon, perquè substitueixi Paul-Loup Chatin al cotxe #35 i guanyi experiència amb l’A424.

Final de temporada apassionant

24h_LeMans_2024 Ferrari Toyota
Nacho Mateo

El campionat LMGT3 també està en plena efervescència. El Porsche 911 #92 de Manthey PureRxcing, gràcies a la seva consistència, lidera la classificació amb 118 punts. El seu company, el #91 Manthey EMA, segueix segon amb un desavantatge de 28 punts, mentre que el BMW M4 #31 de Team WRT és tercer amb 84 punts, seguit de prop per l’Aston Martin Vantage #27 de Heart of Racing, que va aconseguir la seva primera victòria a Lone Star Le Mans amb el català Alex Riberas al volant.

24h_LeMans_2024 Aston Martin
Nacho Mateo

El cap de setmana de Fuji arrencarà el divendres 13 de setembre, amb la classificació programada per al dissabte 14 a les 7:20 del matí, i la cursa començarà el diumenge 15 de setembre a les 4:00 del matí.

Toyota necessita tres pilots a temps complet per al 2025 segons Latvala

Latvala Rally Portugal 2024 colin Clark
Latvala - Foto: Nacho Mateo

Segons el director de l’equip Toyota, Jari-Matti Latvala, la temporada actual del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) ha demostrat que Toyota ha de canviar l’estratègia de cara al 2025 i comptar amb almenys tres pilots a temps complet per competir de manera més efectiva.

Latvala va fer aquestes declaracions després d’un cap de setmana complicat al Ral·li Acròpolis, on va reconèixer que les opcions de Toyota de guanyar els títols de pilots i constructors eren pràcticament inexistents, especialment després del triplet aconseguit per Hyundai.

Toyota ha optat aquesta temporada per una alineació de dos pilots a temps complet, Elfyn Evans i Takamoto Katsuta, i dos pilots a temps parcial, Kalle Rovanperä i Sébastien Ogier, una estratègia que, segons Latvala, ha estat insuficient per lluitar pel títol.

La necessitat d’una nova estratègia

Rovanperä, bicampió del món, va decidir competir només parcialment aquest any per recuperar-se i estar preparat per a un retorn a temps complet el 2025. Tot i això, l’absència de pilots a temps complet suficients ha complicat la lluita pels títols.

“El que he après aquest any és que necessitem tres pilots que facin tot el campionat el 2025. Només amb dos pilots a temps complet no és suficient per guanyar el títol. Podem tenir un quart pilot a temps parcial, però tres han de competir durant tota la temporada.

Latvala

Reptes per al 2025

Tot i que Rovanperä té contracte i tornarà a temps complet la temporada vinent, hi ha encara incògnites sobre la resta de l’equip. Ogier, vuit vegades campió del món, ha estat crucial per Toyota aquest any amb tres victòries i diverses places al podi, però no sembla probable que torni a competir a temps complet. D’altra banda, Evans, que ha lluitat per mantenir-se en la lluita pel títol de pilots, ha tingut una temporada difícil, marcada per problemes mecànics com la fallada del palier a Finlàndia quan era segon, i errades.

Latvala va afirmar que encara hi ha moltes decisions a prendre de cara al 2025, incloent-hi possibles canvis en l’alineació de pilots. “

Hi ha coses que hem de considerar i reflexionar abans de parlar de la nostra alineació”.

Una altra opció que Toyota contempla és el jove talent Sami Pajari, que ha destacat en el WRC2 i va tenir una gran actuació en el seu debut amb un Rally1 a Finlàndia, on va acabar quart. Pajari tindrà més oportunitats a Xile i Europa Central, fet que podria obrir-li les portes a un seient permanent el 2025.

L’Acròpolis com a símptoma de la salut del WRC

fourmaux Ford puma rally1 acròpolis 2024 reparació́

El Ral·li Acròpolis22024 ha estat una de les proves més dures i exigents de la temporada del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), però també ha evidenciat la situació preocupant del campionat.

En una prova tradicionalment reconeguda pels seus trams plens de pols, pedres i condicions extremes, el Ral·li de Grècia ha deixat una dada inquietant: només tres cotxes de la màxima categoria, Rally1, van acabar entre els deu primers classificats. Tots ells, a més, eren Hyundai, mentre la resta de la classificació va estar dominada per cotxes de la categoria WRC2.

Aquesta situació contrasta amb el Ral·li Acròpolis del 2021, l’últim any dels cotxes WRC de la generació 2017, on fins a vuit vehicles de la màxima categoria van acabar entre els deu primers. El descens en la presència de cotxes Rally1 entre les posicions destacades no només subratlla la duresa de la prova, sinó que posa de manifest el delicat estat de salut del campionat.

Desigualtat de competència al Ral·li Acròpolis 2024

El triplet dels Hyundai i20 N Rally1 de Thierry Neuville, Dani Sordo i Ott Tänak va destacar sobre la resta de cotxes Rally1, mentre que les altres marques com Toyota i Ford van patir greus contratemps tècnics o errors de pilotatge que els van deixar fora de la lluita per les posicions capdavanteres.

La majoria dels participants de Rally1 van quedar afectats per les exigències mecàniques dels trams del ral·li grec, un factor que va permetre que els cotxes del WRC2 ocupessin la resta de les places destacades al top 10.

Els Rally2 guanyen protagonisme

Amb els problemes dels cotxes de la màxima categoria, el WRC2 va prendre el protagonisme al Ral·li Acròpolis. Pilots com Sami Pajari, Robert Virves o Yohan Rossel van oferir un espectacle digne d’una prova del Mundial, mostrant l’alt nivell de competició que hi ha a la segona divisió del WRC.

Aquest presència de vehicles Rally2 al top 10 és, d’una banda, una bona notícia per la categoria, ja que demostra que hi ha un gran talent i cotxes competitius fora de la màxima classe del WRC. No obstant això, també és un senyal d’alerta per a la categoria reina del Mundial, que cada vegada veu més dificultats per mantenir un bon nombre de cotxes competitius en les seves proves.

Hyundai anuncia un programa oficial a la resistència amb la marca Genesis

aleró_hyundai_i20_rally2
Nacho Mateo

Hyundai ha confirmat la seva entrada al món de les curses de resistència, amb el desenvolupament d’un prototip LMDh que competirà sota la seva marca premium, Genesis

Aquesta decisió suposa un pas important per a la marca sud-coreana en les competicions de motor d’alt nivell, tot i que els detalls exactes del programa encara no s’han fet públics

La notícia ha estat anunciada a través d’un breu comunicat a les xarxes socials, sense especificar la data exacta de debut ni quins campionats inclourà aquest programa. Encara no està clar si Hyundai competirà tant al Campionat Mundial de Resistència (WEC) com al Campionat IMSA dels Estats Units, tot i que es preveu que podria estar a la graella en totes dues competicions a partir del 2026.

Un pas estratègic per a Hyundai

Des del seu establiment l’any 2012, Hyundai Motorsport ha competit en el Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) i en competicions de turismes (TCR), però amb l’entrada de Genesis a les curses de resistència, Hyundai amplia la seva presència en una de les disciplines més de moda. Aquest moviment ha estat planejat durant mesos, i la col·laboració amb ORECA, un dels constructors autoritzats per desenvolupar xassís LMDh, és clau en aquest projecte.

ORECA ja ha desenvolupat xassís per altres fabricants com Acura i Alpine, i ara s’encarregarà de construir l’estructura central del cotxe per a Hyundai. Pel que fa a la part híbrida, Hyundai Motorsport es farà càrrec de la producció interna del motor de combustió, basant-se en l’experiència adquirida amb els seus motors al WRC i TCR.

Aliances estratègiques per competir

Rallye_Monte-Carlo_2024 assistència Hyundai
Nacho Mateo

Per dur a terme aquest ambiciós projecte, Hyundai s’ha posat en contacte amb diverses estructures ja consolidades en les competicions de resistència, com Cool Racing, IDEC Sport i TDS Racing, totes elles presents a la categoria LMP2 a les European Le Mans Series. A més, el conegut equip DAMS, amb experiència en programes d’automòbils de fàbrica com Panoz i Cadillac a finals dels anys 90 i principis dels 2000, també podria ser una opció. Chip Ganassi Racing, que acabarà el seu compromís amb Cadillac aquest any, també es perfila com a candidat per gestionar el programa IMSA de Genesis.

Es preveu que Hyundai Motorsport s’impliqui en el programa de les European Le Mans Series a partir del 2025 com a preparació per al seu debut oficial a les 24 Hores de Le Mans i altres curses del WEC.

Futur incert del programa WRC

Encara que Hyundai no ha confirmat el seu compromís més enllà del 2024 amb el WRC, el comunicat sobre el programa LMDh no implica necessàriament un adéu al món dels ral·lis. El director d’equip, Cyril Abiteboul, ha subratllat recentment que Hyundai Motorsport té la capacitat de gestionar dos programes d’alt nivell simultàniament. A més, la renovació per un any del contracte de Thierry Neuville no significa que l’equip deixi el WRC, ja que Hyundai aspira a mantenir-se com a protagonista en aquesta disciplina durant molts anys, sempre que hi hagi estabilitat en les regles del campionat.

Aquest moviment estratègic suposa un nou capítol per a la marca sud-coreana.

Toyota baixa a Katsuta i puja a Pajari per a Xile i Europa Central

Toyota ha decidit substituir Takamoto Katsuta per la jove promesa finlandesa Sami Pajari en la pròxima ronda del Campionat del Món de Ral·lis (WRC) que tindrà lloc a Xile aquest mes de setembre. Aquesta decisió s’ha pres després de la brillant actuació de Pajari al Ral·li de Finlàndia, on va acabar quart en el seu debut a la màxima categoria, Rally1.

Pajari, juntament amb la seva copilot Enni Malkonen, tindrà l’oportunitat de competir en dues proves més del WRC aquesta temporada: el Ral·li de Xile i el Ral·li d’Europa Central, abans del final de temporada. Això significa que Katsuta, pilot a temps complet de Toyota, tornarà a l’equip per a les últimes dues proves de la temporada, incloent-hi el Ral·li del Japó, la cursa de casa per a ell.

Una oportunitat d’or per a Pajari

El jove pilot finlandès, que ja ha demostrat un alt nivell a la categoria WRC2, tindrà ara l’oportunitat de seguir acumulant experiència en un cotxe Rally1. El cap d’equip de Toyota, Jari-Matti Latvala, ha expressat la seva confiança en Pajari, afirmant que “després de la gran actuació a Finlàndia, volíem veure més de què és capaç en un cotxe Rally1“. Aquesta aposta per Pajari forma part de l’estratègia de Toyota d’invertir en pilots joves amb talent, pensant en el futur.

Tot i això, Latvala ha subratllat que Pajari no tindrà pressió per contribuir als punts del campionat en aquestes pròximes curses. L’objectiu principal és que el jove finlandès adquireixi experiència en diferents tipus de terrenys, com els camins de terra de Xile i els trams d’asfalt d’Europa Central.

Katsuta busca recuperar el seu ritme

Per a Takamoto Katsuta, aquesta pausa de dues curses ofereix una oportunitat per descansar i reactivar-se després d’un estiu intens i ple de dificultats. Tot i haver demostrat velocitat en algunes curses, Katsuta ha patit diversos errors, incloent-hi un incident a l’Acròpolis on va perdre opcions de podi després d’un error en el tercer tram. Latvala ha assegurat que Katsuta compta amb el ple suport de l’equip, i espera que torni fort per al final de la temporada, especialment per al Ral·li del Japó, on es confia que pugui lluitar pel podi.

En un missatge a les xarxes socials, Katsuta va expressar la seva decepció per no participar a Xile, però també va destacar la importància de la pausa per “reiniciar-se” i tornar amb més força per a les dues últimes proves de la temporada.

Preparació per a Xile i Europa Central

Sami Pajari, per la seva banda, s’ha mostrat emocionat per aquesta nova oportunitat amb Toyota. “És increïble tenir aquesta oportunitat de conduir el GR Yaris Rally1 en dues curses més aquesta temporada“, ha afirmat Pajari. També ha destacat que les carreteres de terra de Xile seran una prova interessant, amb trams ràpids i fluids similars als de Finlàndia, mentre que l’asfalt humit i fangós de l’Europa Central serà un nou repte per a ell.

La FIA ja treballa en una evolució de l’actual sistema de puntuació del WRC per al 2025

Tänak Rally Letònia 2024 Hyundai i20 Rally1
Francesc Rodríguez

El sistema de punts del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), introduït aquesta temporada, ha generat divisió d’opinions i està sent revisat amb possibilitat de canvi per l’any vinent.

El sistema, que ha estat motiu de debat entre pilots i aficionats per la seva complexitat i pes en els resultats, ha minusvalorat la victòria final d’un ral·li per donar-li més emoció a l’etapa de diumenge. El nou format divideix els punts entre dissabte i diumenge, permetent als pilots acumular punts provisionals pel seu lloc al final de l’etapa de dissabte, que es mantenen si finalitzen el ral·li diumenge.

Els primers 10 pilots al final de dissabte reben punts segons una escala (18-15-13-10-8-6-4-3-2-1), però només si acaben la prova diumenge. A més, els diumenges es premien els set equips més ràpids amb punts addicionals (7-6-5-4-3-2-1) i els cinc millors temps de la Power Stage final (5-4-3-2-1).

Tot i que el sistema ha aportat més emoció a les etapes de diumenge, ha estat criticat per desajustar el valor de la victòria final. Això ha fet que un guanyador de ral·li pugui no ser qui acumuli més punts en total durant el cap de setmana, una situació que ha estat font de queixes.

Actualment, la Comissió del WRC està avaluant quatre propostes per modificar el sistema de punts de cara a 2025. Segons Pernilla Solberg, presidenta de la Comissió del WRC, s’està revisant cada proposta per veure com afectaria la classificació i, un cop hi hagi acord, es votarà més endavant aquest any. El director de FIA Road Sport, Andrew Wheatley, ha afirmat que s’espera una evolució del sistema per la temporada 2025.

Adrian Newey es converteix en accionista d’Aston Martin F1 i liderarà el projecte del cotxe de 2026

Adrian Newey, un dels dissenyadors més respectats i influents de la història de la Fórmula 1, s’incorporarà a l’equip Aston Martin a partir del març de 2025 com a “Soci Tècnic i Gerent”

A més, es convertirà en accionista de l’equip, cosa que demostra la seva confiança en el projecte de l’escuderia britànica.

Aquest nou rol, dissenyat especialment per a ell, li permetrà liderar el desenvolupament del cotxe de 2026, coincidint amb els nous reglaments tècnics que marcaran un canvi important a la Fórmula 1.

El fitxatge de Newey arriba després de la seva sortida de Red Bull, anunciada poc després del Gran Premi de Miami del 2023. Red Bull, l’equip amb el qual ha guanyat múltiples títols mundials tant de constructors com de pilots, estava immers en una sèrie de tensions internes que van propiciar la decisió de Newey de buscar nous reptes.

Tot i que Ferrari es perfilava com la destinació més probable per a Newey, sobretot per la seva voluntat de col·laborar amb Lewis Hamilton, que s’incorporarà a l’equip italià el 2025, finalment ha decidit unir-se a Aston Martin. Aquesta elecció també li permetrà treballar amb Fernando Alonso, un altre pilot campió del món, en un projecte que té com a objectiu portar Aston Martin al capdavant de la graella de la Fórmula 1.

El projecte de futur d’Aston Martin

El propietari de l’equip, Lawrence Stroll, ha estat clau en la decisió de Newey. Stroll ha demostrat un compromís ferm amb el desenvolupament de l’equip, amb inversions significatives en noves instal·lacions, com el campus tecnològic AMR i un túnel de vent d’última generació a Silverstone. Aquestes infraestructures de primer nivell són vistes com a fonamentals per convertir Aston Martin en un equip capaç de competir per campionats del món.

Newey, que ha acumulat 12 títols de pilots i 13 de constructors en la seva llarga carrera amb equips com Williams, McLaren i Red Bull, creu que Aston Martin compta amb les eines i el talent per aconseguir aquest objectiu.

Un moviment estratègic

Aquest fitxatge és una peça clau en els plans d’Aston Martin per consolidar-se com a candidat als títols. Amb el suport de grans socis com Honda i Aramco, l’equip no només apunta a fer un salt competitiu en l’era híbrida, sinó també a liderar en l’època post-2026 amb les noves regulacions tècniques. La decisió de fitxar Newey és un clar missatge de les ambicions de Stroll i la seva voluntat de portar l’equip a les posicions capdavanteres.

Newey, per la seva banda, ha destacat l’entusiasme i la visió a llarg termini de Stroll com els factors principals que l’han convençut per unir-se a aquest projecte, afirmant que està emocionat de contribuir al creixement d’un equip amb tant de potencial.

La FIA avisa a Ogier per qüestionar la seguretat del Ral·li Acròpolis

rally_Sardenya_2023_Ogier
Nacho Mateo

La FIA ha sancionat Sébastien Ogier, pilot de Toyota, amb una multa de 30.000 euros per les seves crítiques obertes a l’organització del Ral·li Acròpolis. La sanció queda suspesa durant dos anys, que es farà efectiva si Ogier reincideix en una infracció similar segons l’article 12.2.1.f del reglament.

El conflicte va sorgir després de la primera especial del ral·li, on Ogier es va queixar de la manca de temps entre els cotxes. Amb només tres minuts de diferència respecte a Thierry Neuville, Ogier es va trobar amb problemes de visibilitat a causa de la pols en suspensió deixada pel vehicle davant seu. En declaracions plenes de frustració, Ogier va lamentar la situació i va criticar que l’organització no hagués previst aquest problema.

És molest veure que aquest esport mai aprèn. Demanem 4 minuts, sabem que tindrem pols. Hi ha pols estancada. I, diuen que no. Què et passa pel cap? Res. És una bogeria.

Ogier

Després d’aquest incident, els organitzadors van decidir afegir un minut addicional entre els cotxes en la següent especial, un canvi que Ogier va agrair públicament a l’acabar el segon tram. Durant l’audiència amb els comissaris de la FIA, Ogier va demanar disculpes pels seus comentaris, al·legant que es van fer en un moment d’alta tensió i preocupació per la seguretat. Va aclarir que les seves paraules no estaven dirigides a ningú en concret.

Kaj Lindström, director esportiu de Toyota, va defensar Ogier, destacant que el pilot havia expressat el seu agraïment pel canvi en el temps entre els cotxes, i que la seva queixa inicial es basava en una preocupació legítima per la seguretat.

Malgrat les disculpes i explicacions, la FIA va considerar que les declaracions d’Ogier danyaven la imatge de l’organització i dels seus treballadors, així com dels voluntaris que contribueixen al desenvolupament dels esdeveniments. La multa imposada reflecteix la serietat amb què la FIA tracta les crítiques públiques que puguin afectar la seva reputació del WRC.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua