Diumenge, juny 1, 2025
Blog Page 534

Vuit proves pel Campionat d’Europa de Ral·lis 2020

eight-is-great-again-for-erc-in-2020
  • El calendari del Campionat d’Europa de Ral·lis de la FIA s’estendrà de març a novembre.
  • Equilibri ideal dels ral·lis d’asfalt i terra.

El Campionat Europeu de Ral·lis de la FIA tindrà un nou format al 2020 amb una agenda de vuit esdeveniments amb quatre proves d’asfalt i quatre sobre terra.

Composta pels mateixos vuit ral·lis que van conformar el calendari 2019, la llista de dates per a la temporada que ha estat autoritzada per la Comissió de Ral·lis de la FIA i un cop ratificada pel Consell Mundial de l’Automobilisme de la FIA.

El calendari del ERC per al 2020 es confirma com segueix:

1.- Ral·li de les Açores (terra), 26-28 de març

2.- Rally Illes Canàries (asfalt), 7-9 de maig potser

3.- Ral·li Liepāja (Letònia, terra), 29-31 de maig ***.

4.- 77º Ral·li de Polònia (terra), 26-28 de juny

5.- Ral·li di Roma Capitale (asfalt), 24-26 de juliol

6.- Barum Czech Ral·li Zlín (asfalt), 28-30 d’agost

7.- Ral·li de Xipre (terra), 9-11 d’octubre

8.- Ral·li d’Hongria (asfalt), 6-8 de novembre

** Subjecte a la signatura del conveni promotor de l’esdeveniment

L’Atlàntic serà el primer pas per l’ERC

Dues proves en illes de l’Oceà Atlàntic donaran el tret de sortida a l’agenda de l’ERC 2020, començant amb el Ral·li de les Açores, principalment de terra, que tindrà lloc al mes de març i que continuarà sobre l’asfalt del Ral·lis de les Illes Canàries al maig.

El Bàltic a gran velocitat sobre la terra

És tot terra i tot ritme per a la tercera i quarta ronda de la temporada, seguint el Ral·li Liepāja ** a l’oest de Letònia, i el districte dels llacs de Masuria aculliran el 77è Ral·li de Polònia.

Els titans de l’asfalt brillaran a Itàlia

La capital d’Itàlia ocuparà una posició clau dins de l’ERC per quarta vegada, ja que el Ral·li di Roma Capitale, amb seu asfalt, ocuparà el seu ja coneguda data al juliol.

Grans celebracions quan Barum Czech Ral·li Zlín compleix 50 anys

Barum Czech Ral·li Zlín tornarà al seu esgotadora posició a l’agost per la seva 50a edició d’aquest clàssic de l’asfalt, sens dubte un dels moments culminants de la temporada 2020 de l’ERC.

La calor a Xipre

Els pilots de l’ERC guanyen per lluitar contra les exigents especials de terra i la sufocant calor mediterrània en el Ral·li de Xipre, penúltim esdeveniment del campionat.

Hongria per l’asfalt

Ral·li d’Hongria, que s’uneix a la llista d’ERC per al mes de novembre, tancarà la temporada 2020.

ERC1 Junior i ERC3 Junior en sis proves

El Campionat Júnior de la FIA ERC1 i el Campionat Júnior de la FIA ERC3 es correrà un cop més en sis rondes el 2020 de la següent manera:

1.- Ral·li de les Açores (grava), 26-28 de març

2.- Rally Illes Canàries (asfalt), 7-9 de maig potser

3.- Ral·li Liepāja (Letònia, grava), 29-31 de maig potser potser ***.

4.- 77º Ral·li de Polònia (grava), 26-28 de juny

5.- Ral·li di Roma Capitale (asfalt), 24-26 de juliol

6.- Barum Czech Ral·li Zlín (asfalt), 28-30 d’agost

** Subjecte a la signatura del conveni promotor de l’esdeveniment

El cap de M-Sport diu que el WRC podria agafar el model del pàdoc de la F1

m-sport-boss-says-wrc-could-per-chance-per-chance-abet-from-f1-model-paddock

Critiques al parc d’assistència del centre de la ciutat de Llandudno, que va estar desorganitzat i va ser incapaç de reunir als principals equips en un mateix indret.

Millner:

“La meva recomanació és que els quatre equips treballin junts per buscar exactament el que volem pel que fa a les mesures que han de tindre les assistències. Per exmple: necessiten 100 metres quadrats, ha de ser pla i asfaltat”

“A Llandudno vam guanyar en dimensions , però s’han oblidat de l’escassetat d’espectadors.

“Els equips necessiten els mateixos serveis, energia elèctrica, aire, hospitality, càtering i llocs de treball, així que per què no unifiquem les coses?

“Val la pena aconseguir que un proveïdor que porti tota la infraestructura general, atenció i el servei.

Kalle, a punt de donar el salt al Mundial de Ral·lis d’Automòbils

kalle-titillating-for-world-rally-automobile-leap

Just en aquests dies, el campió de la WRC 2 Pro Kalle Rovanperä ha admès que la seva temporada a bord del Fabia R5 de Skoda li ha obert les portes per fer el pas cap a un World Rally Car.

“Sospito que podría ser encara més excitant després d’aquesta temporada”, va comentar el finlandès. “Som capaços d’aprendre de nou, el WRC és un cotxe diferent.”

No obstant això, ja no és un cotxe només recent per Rovanperä, que va conduir el Yaris WRC de Toyota amb 16 anys. Tommi Mäkinen, el principal responsable de l’escuderia Toyota Gazoo Racing, ho recorda.

“Va conduir el cotxe al 2016”. “Vam fer una especial d’un minut, ell hi va ser i va fer algunes aportacions. Es van fer  algunes comprovacions, alguns minuts d’ús, i es va convertir en el més ràpid.

Rovanperä es va mantenir molt callat sobre on podria estar el seu futur, tot i que s’espera que sigui anunciat en l’equip de Mäkinen en les pròximes setmanes.

En la mateixa sintonia, Mäkinen va declinar l’oportunitat d’oferir informació sobre la seva alineació de pilots per al 2020.

Arriba una nova aparença pel Hyundai Tucson 2021

Nou Hyundai Tucson 2021
Nou Hyundai Tucson 2021

El SUV actualitzat rebrà un important redisseny , un interior actualitzat i una gamma de tren motriu revisada, i és probable que la tecnologia PHEV aparegui per primera vegada. Esperem que el nou Tucson es reveli l’any que ve, abans de sortir a la venda en 2021.

Les revisions d’estil exterior són bastant complicades. Aquesta mula de Tucson compta amb un frontal totalment redissenyat, que s’inspira en el Hyundai NEXE SUV, un vehicle elèctric a hidrogen. Les revisions inclouen un nou para-xocs davanter, una reixa nova, nous fars LED, noves ales i un capó redissenyat.

El revestiment cap a la part del darrere del vehicle suggereix un redisseny igualment ampli, amb una nova porta del darrere, portes lleugerament modificades i llums posteriors revisades. La línia inclinada del sostre i els rails cromats del Tucson actual es transferiran al nou model, mentre que els nous dissenys de llandes d’aliatge es presentaran en tota la gamma.

Encara no hem vist l’interior del Tucson actualitzat. No obstant això, s’especula que el model revisat comptarà amb el sistema d’informació i entreteniment millorat que s’està implementant a tota la gamma Hyundai. Una pantalla més gran de 10,25 polzades, més nítida que les anteriors, i pot mostrar diverses funcions importants en una pàgina d’inici revisada.

Esperem que la tecnologia híbrida endollable també aparegui en el Tucson. El model actual està disponible amb la unitat de gasolina GDI de Hyundai de 1,6 litres i quatre cilindres, que comparteix el mateix bloc motor i punts de muntatge que la unitat PHEV de 1,6 litres i quatre cilindres que es troba en el IONIQ actual.

La gamma existent de trens motrius convencionals i MHEV de Tucson també arribarà al nou model.

Paddon torna al WRC amb M-Sport

paddon ford fiesta WRC
paddon ford fiesta WRC

Hayden Paddon i John Kennard estan preparats per competir en dos esdeveniments del Campionat Mundial de Ral·lis abans de final d’any – pilotant el nou Ford Fiesta R5 MkII al Ral·li de Gal·les i tornant al volant del Ford Fiesta WRC en el Ral·li d’Austràlia.
 
El món dels ral·lis es va veure desvastat quan una roca va fer a miques les ambicions del de Paddon a Finlàndia. Però el neozelandès no va abandonar la lluita i va treballar incansablement amb els seus patrocinadors per facilitar una altra sortida al més alt nivell de l’esport: els seus esforços es van veure recompensats amb dos esdeveniments.
 
Perseguint l’èxit en la categoria WRC 2 Pro, la participació de Paddon a Gales farà de trampolí perfecte per tornar a entrar al swing del Campionat Mundial de Ral·lis, alhora que mostrarà la potència i el rendiment de l’últim cotxe de M-Sport.
 
Després d’haver disputat la prova britànica en nou ocasions anteriors, Paddon coneix bé els boscos gal·lesos: dues vegades va pujar al podi en categories de promoció i va aconseguir el seu millor resultat, un quart a la general, al 2016.
 
Com un competidor talentós en totes les superfícies, Paddon té vuit top 3, assegurant el seu primer podi en 2015 i obtenint una victòria amb una actuació inoblidable a l’edició 2016 del Ral·li d’Argentina.
 
I no hi ha dubte que buscarà afegir palmarès quan torni a pujar-se al Ford Fiesta WRC a la prova final de temporada a Austràlia.


 
 El director de l’equip, Richard Millener:

 
“Després del que va passar en el test previ a Finlàndia, estava clar que molts dels aficionats estaven ansiosos per veure a Hayden de nou al volant. Li vam donar algunes idees i consells sobre el que es necessitava per competir amb nosaltres de nou, i en tres setmanes ja hi era.
 
“El suport i el pressupost que va aconseguir ens ha permès oferir dos esdeveniments: un amb el Ford Fiesta R5 al Ral·li de Gal·les i un altre amb el Ford Fiesta WRC al Ral·li d’Austràlia.
 
“El WRC 2 Pro és extremadament competitiu en aquest moment, per la qual cosa és fantàstic afegir un altre pilot de primera línia a la lluita. Amb l’experiència de Hayden a tot tipus de cotxes, estem segurs que serà capaç de mostrar les capacitats del nou Festa R5.
 
“Quant al Ral·li d’Austràlia, crec que està clar el que pretén fer allà, i serà fantàstic veure-li de nou lluitant contra els habituals del WRC. Ell i John tenen el potencial per oferir dues actuacions realment fortes, i jo sóc un dels molts que estan entusiasmats per veure el que poden fer “.


 
Hayden Paddon :

 
“Estem molt emocionats de tornar a estar al volant. Després de la decepció de Finlàndia, no hi havia manera que poguéssim deixar que això fos el final i, juntament amb M-Sport, hem treballat dur per trobar algunes solucions. Realment no puc agrair a tots prou per la seva contínua ajuda i suport, i un agraïment especial a Hyundai NZ que ha permès que aquesta oportunitat es produeixi de nou.
 
“Tinc moltes ganes de conduir el nou R5 de M-Sport en un esdeveniment amb el qual estem familiaritzats. També és bo tenir més temps de seient, el que, combinat amb les proves tant del R5 com del WRC, és una cosa que ens ha faltat aquest any . Però tornar al món dels ral·lis de màxim nivell al Ral·li Austràlia serà el més destacat, i no puc esperar.
 
“No tractem aquestes proves com una última oportunitat. Volem relaxar-nos i gaudir de tota l’experiència que permetrà que els resultats siguin naturals. Tots dos són mítings que coneixem bé i sento que estic a un bon nivell. No hi ha raó per la qual no puguem aconseguir bons resultats, però és important que no els perseguim, sinó que els deixem que siguin naturals “.

Toyota vol repetir l’èxit de la temporada anterior al Ral·li de Turquia 2019

WRC_2019_toyota_turquia
FIA World Rally Championship 2019 / Round 08 / Rally dÕItalia Sardegna / 13-16 June, 2019 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRC

El Ral·li de Turquia té la seu a la localitat de Marmaris, a la costa del Mar Mediterrani, al sud-oest del país. La superfície aspra i rocosa combinada amb les altes temperatures fa que les especials siguin exigents per als cotxes, especialment perquè les velocitats relativament baixes redueixen el flux d’aire per a la refrigeració dels motors, les transmissions i els frens. Això vol dir que evitar problemes pot ser més crucial per a un bon resultat que el ritme absolut.

El ral·li comença amb un tram súper especial a Marmaris dijous a la nit, abans de la jornada més llarga de divendres, amb dues passades de tres especials (començant prop del parc de servei abans de viatjar cap al nord) que sumen un total de 159,14 quilòmetres de competició. Dissabte, el ral·li es dirigeix ​​a l’oest de Marmaris per a tres trams més, cadascun dels quals es corre dues vegades. Hi ha quatre especials en total el diumenge, acabant amb la Power Stage de Marmaris que conclou en la vora del parc de servei.

Tommi Mäkinen (Director de l’equip)


“La confiança en l’equip és molt alta en aquest moment, després del nostre increïble resultat a Alemanya, però sabem que el Ral·li de Turquia serà un repte totalment diferent. És el tipus de ral·li en què cal ser intel·ligent: L’any passat , crec que vam ser intel·ligents i vam aconseguir un gran resultat. Per descomptat, intentarem repetir-ho, però no serà fàcil. tenir un cotxe que pugui suportar les condicions és molt important, i ens agradaria tenir una mica més de rendiment allà també, així que això és alguna cosa en el que hem estat treballant dur en els nostres preparatius “.


Martin Järveoja i Ott Tänak



“El nostre objectiu serà intentar guanyar de nou a Turquia, però l’any passat vam veure que és una prova molt dura. Vam poder aconseguir la victòria i acabar 1-2 com a equip, però va ser més gràcies a ser intel·ligents, ja que la nostra velocitat allà no era tan forta. Les especials poden ser molt dures, de manera que l’enfocament consisteix principalment en evitar qualsevol problema. També ens agradaria tenir un major rendiment aquest any, i l’equip ha estat treballant dur per aconseguir-ho. Certament, la motivació és alta en el equip després dels nostres resultats a Finlàndia i Alemanya, ja que demostra que el nostre dur treball està donant els seus fruits “.

  Miikka Anttila i Jari-Matti Latvala

“El ral·li de Turquia és l’esdeveniment més dur de l’any. L’any passat molts dels nostres rivals van tenir problemes, i encara que no vam ser els més ràpids, vam conduir amb seny i això ens va donar un gran resultat per a l’equip. Aquest any espero que les carreteres estiguin en millors condicions, però tot i així caldrà cuidar i tenir cura del cotxe. Abans d’Alemanya, vam anar a Grècia a provar en el tipus de condicions difícils a les que ens enfrontem a Turquia, i a intentar seguir millorant el cotxe en aquest tipus de superfície “.

 
Seb Marshall i Kris Meeke

“El Ral·li de Turquia serà una nova experiència per a mi. Pel que he pogut veure des de lluny, i pel que han dit els altres pilots, les especials de l’any passat van ser increïblement dures. Hauré d’esperar i veure com es veu durant el reconeixement per treure les meves pròpies conclusions. potser és una mica més difícil per a mi sense l’experiència de l’any passat, però així són les coses. No entraré amb cap objectiu en particular en termes d’un resultat, però potser aquest enfocament podria servir-me d’ajuda al final del cap de setmana “.

Hyundai té com a objectiu ampliar el seu lideratge en el campionat de fabricants al Ral·li de Turquia 2019

Hyundai Turquia 2019
2019 FIA World Rally Championship Round 08 Rally Italia Sardegna 13 - 16 June 2019Day 3, Action, Dani Sordo, Carlos Del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRCPhotographer: Fabien Dufour Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai Motorsport centra la seva atenció en el Ral·li de Turquia, onzena ronda de la temporada 2019 del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), ja que el seu objectiu és mantenir i ampliar el seu lideratge en la classificació de fabricants.
 
El millor ritme sobre l’asfalt dels Hyundai i20 Coupe WRC al Ral·li d’Alemanya es va veure malauradament obstaculitzat per un problema de transmissió el divendres i una punxada a meitat de carrera dissabte. No obstant això, l’equip va ser capaç de mantenir-se al capdamunt del campionat a falta de quatre rondes per al final de la temporada.
 
El Ral·li de Turquia torna a la terra en un esdeveniment en el qual la temperatura ambient i les exigents condicions de l’escenari suposen una gran càrrega per als cotxes i els seus motors. Hi ha diverses rutes al llarg de la pintoresca costa de la Riviera turca, però la bellesa no és més gran que el risc: les especials rocoses poden ser implacables, el que fa que la velocitat sigui la segona opció després d’un enfocament conservador.
 
 
Hyundai Motorsport comptarà amb una alineació de tres tripulacions, igual que la del Ral·li d’Alemanya. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul i Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger-Amland s’uniran a Dani Sordo / Carlos del Barrio per al primer ral·li de terra de la tripulació espanyola des de la seva victòria en el Ral·li Itàlia Sardegna.
 
El trio ha tingut l’oportunitat de provar el Hyundai i20 Coupe WRC a la terra abans de Turquia, ja que l’equip busca un rendiment sòlid, fiable i rodó.
 
El director de l’equip, Andrea Adamo, va dir:

“Estem decidits a mostrar un ritme competitiu i fiable aquest cap de setmana. A falta de només quatre proves per al final de la temporada, no ens podem permetre tenir més que bons resultats constants. Les nostres tres tripulacions han tingut un bon rendiment en esdeveniments de terra aquest any i estarem buscant la nostra quarta victòria de la temporada a Turquia. No hi ha lloc, ni excusa, per al més mínim error. “

Neuville:

“El ral·li de Turquia és un esdeveniment difícil. L’any passat vam veure molts cotxes retirar-se, incloent-nos a nosaltres mateixos mentre anàvem al capdavant, però aquest any haurem de contraatacar. El nostre cotxe ha estat molt fort en aquest tipus de carreteres en el passat , així que no podem esperar a ser-hi. Sabem que hem d’empènyer i estar en el ritme des del principi, però estem segurs que podem estar en la barreja per la victòria “.

Mikkelsen:

“Turquia és un d’aquells esdeveniments en què cal trobar l’equilibri entre velocitat i consistència, sense danyar el cotxe. És molt dur en totes dues passades, però sobretot en la segona . És molt fàcil apretar massa, colpejar algunes roques i destruir el cotxe o els pneumàtics. És una batalla de supervivència, però si vols guanyar aquí has ​​de conduir ràpid i estar compromès “.

Sordo:

“Aquest va ser un nou ral·li per a tots l’any passat i vam estar aquí per fer el reconeixement, així que estem familiaritzats amb algunes de les especials. L’any passat no vaig fer el Ral·li Itàlia Sardegna i vaig guanyar aquesta temporada, així que vegem què passa! quan les condicions són dures per als cotxes és quan el nostre equip és realment fort. Espero que passi el mateix a Turquia. Tenim un avantatge amb la nostra posició a la carretera, i estem segurs que amb el cotxe sobre terra”.

Škoda comença a fabricar components per als cotxes elèctrics del grup Volkswagen

skoda electric
  • ŠKODA AUTO fabrica bateries de tracció d’alt voltatge per híbrids endollables de les marques del Grup Volkswagen ŠKODA, AUDI, SEAT i Volkswagen
  • La capacitat de producció inicial, de 150.000 unitats anuals, s’incrementarà
  • 25,3 milions d’euros invertits: durant els dos últims anys, la planta principal d’ŠKODA a Mladá Boleslav s’ha preparat per entrar en l’era elèctrica

ŠKODA ha fabricat els primers components per als cotxes elèctrics del Grup Volkswagen a la seva planta principal de Mladá Boleslav. ŠKODA produeix ara bateries de tracció d’alt voltatge per híbrids endollables basats en la plataforma MQB del Grup Volkswagen.

Michael Oeljeklaus, responsable de Producció i Logística del Comitè Executiu de ŠKODA AUTO, ha subratllat: “Al novembre de 2017, el Grup Volkswagen va decidir encarregar a ŠKODA ACTE la producció de components elèctrics per a cotxes híbrids endollables – una immensa mostra de confiança. Des de llavors, hem adoptat les mesures necessàries i executat el projecte de forma rigorosa. les bateries d’alt voltatge, fetes a Mladá Boleslav, són una prova de la nostra excel·lent experiència tècnica i el resultat d’un notable treball d’equip per part de tots els empleats de ŠKODA implicats “.

Les bateries d’alt voltatge de Mladá Boleslav subministren amb energia elèctrica els híbrids endollables del Grup Volkswagen basats en la plataforma MQB. Els paquets de bateries usats en el ŠKODA SUPERB iV, per exemple. La producció d’aquest model començarà al setembre de 2019 a la planta de Kvasiny. ŠKODA AUTO ha invertit 25,3 milions d’euros en les línies de producció de bateries d’alt voltatge. Fa dos anys, la marca va començar a preparar la planta de Mladá Boleslav per a la fabricació de components elèctrics. Al llarg dels propers anys, ŠKODA AUTO incrementarà la seva capacitat de producció inicial de 150.000 unitats anuals.

Christian Bleiel, Director de Producció de Components de ŠKODA AUTO, va dir:

“Per a nosaltres, la producció de sistemes de bateries, que tecnològicament és molt exigent, és un pas important de la nostra transició cap a la mobilitat elèctrica. Seguirem ampliant la producció de components elèctrics . En desenvolupar l’experiència requerida per a això, emprarem l’intercanvi d’informació entre experts de la nostra xarxa global de Components del Grup Volkswagen. Aquesta reuneix els coneixement de tots els àmbits, des de les cel·les de bateria fins al reciclatge “.

Prop de 200 empleats treballen, de manera directa o indirecta, en la producció de components elèctrics. Els sistemes de bateries no només són acoblats a la línia de producció, sinó que també són posats a prova i carregats abans de ser instal·lats en els vehicles.

Tidemand retorna al WRC

tidemand wrc 2019
FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2018 -WRC Monte Carlo (MC) - WRC 24/01/2019 to 27/01/2019 - PHOTO : @World

Pontus Tidemand competirà en dos esdeveniments consecutius del Campionat del Món de Ral·lis el proper mes, afrontarà el Ral·li de Gal·les amb el Ford Fiesta WRC.
 
El suec s’està preparant per tornar al campionat al Ral·li de Turquia de la setmana que ve, i es posarà al volant d’un tercer M-Sport Ford World Rally Team Fiesta a Gal·les – formant equip amb Elfyn Evans i Teemu Suninen.
 
Tidemand ha disputat la proba britànica en tres ocasions anteriors i té un historial gairebé perfecte en els boscos de Gal·les: competint en la categoria WRC 2 i acabant entre els dos primers a les tres ocasions, entre les que s’inclou la victòria el 2017.
 
En el seu pas a la primera categoria aquest any, buscarà demostrar el seu potencial amb un bon progrés a través d’algunes de les especials de grava més desafiants i icòniques del campionat.
 
El director de l’equip, Richard Millener:
 
“És genial que Pontus tingui un altre esdeveniment amb el Ford Fiesta WRC i una altra oportunitat per mostrar el que pot fer al més alt nivell de l’esport. És un pilot de la propera generació i crec que tots els fabricants estaran encantats de veure com progressa en aquests dos pròxims ral·lis. Sabem el competitiu i estic desitjant seguir el seu progrés durant les properes setmanes “.
 
Pontus Tidemand:
 
“És un impuls molt positiu saber que m’espera un altre ral·li, sobretot després de Turquia. És important tenir un programa més gran i realment vull mostrar el meu progrés i que sóc pilot del Campionat Mundial de Ral·lis .
 
“Estic molt agraït amb M-Sport i els meus patrocinadors locals per fer que això passi. El Ral·li de Gal·les GB és un esdeveniment que m’agrada molt, i les especials em recorden a les que tenim a Suècia.
 
“També tinc molt bons records d’anys anteriors a Gal·les, on he pujat al podi en les tres ocasions en què he competit en la categoria WRC 2. Aquesta vegada serà un repte encara més gran, però estic emocionat per veure el que puc fer”.

Un repte dur per a Citroën al WRC Rally de Turquia 2019

citroen c3 wrc italia
citroen c3 wrc italia

L’equip Citroën Total World Rally Team torna a Turquia, país en el qual va guanyar el seu primer ral·li de terra al WRC l’any 2003 amb el Xsara WRC. Els seus dos pilots i copilots, Sébastien Ogier – Julien Ingrassia i Esapekka Lappi – Janne Ferm, estan decidits a emular l’èxit dels seus cèlebres predecessors. Per a això, hauran de superar els camins de terra increïblement aspres de l’onzena ronda del campionat mundial.

Després d’acabar l’edició de l’any passat amb cinc scratchs, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia van demostrar una vegada més la seva capacitat innata per adaptar-se als nous trams. Per tant, no hi ha dubte que tornaran a estar entre els favorits en el Ral·li de Turquia d’aquest any, el segon que se celebrarà a Marmaris, després de Kemer (2003, 2004, 2005, 2006 i 2008) i Istanbul (2010).

Decidits a lluitar amb ungles i dents per defensar el seu títol, els sis vegades campions del món també poden recórrer a la seva considerable destresa, una qualitat que sol ser crítica en aquest tipus de proves, en les que no tot és qüestió de pura velocitat. En tercer lloc en l’ordre de sortida, la tripulació francesa tindrà una bona traçada mentre intenten treure el màxim profit de la C3 WRC.


Bocabadats per la seva impressionant actuació sobre terra a Finlàndia, on van quedar segons, Esapekka Lappi i Janne Ferm han donat un gran pas endavant en la gestió de la C3 WRC en aquesta superfície. Els finlandesos, que en 2018 volen tornar a demostrar el seu talent sobre terra aquest any. Tractaran d’adoptar un enfocament intel·ligent, trobant l’equilibri adequat entre atacar i no ficar-se en problemes. Sempre i quan els que estan més amunt no deixin moltes roques afilades al mig de la pista, començar en la novena posició a la carretera vol dir que han de tenir traçades més netes i una millor adherència.
Per tal de preparar-se el millor possible per a aquesta prova tan exigent, l’equip Citroën Total World Rally Team es va dirigir a Grècia en els trams que es van utilitzar en el Ral·li de l’Acròpolis per a uns test prèvis a la prova, en camins considerats durant molt de temps com el punt de referència pel que fa a la terra. Els tècnics de Citroën van passar quatre dies treballant especialment en els sistemes d’amortiguadors del C3 WRC, tractant de millorar la seva capacitat per fer front a les irregularitats de la superfície, alhora que tenien cura dels pneumàtics als camins turcs de terra, increïblement rocosos.
 

citroen finlandia


REACCIONS
Pierre Budar, Director de l’equip Citroën Racing


“Després que l’edició de l’any passat sorprengués a tothom per les exigències a què s’enfronten els cotxes, aquest any som molt conscients del repte que tenim per davant a Turquia i ens hem preparat per a això. En particular, vam tenir algunes sessions de prova productives en algunes dels trams més exigents de Grècia. La fiabilitat tindrà un paper clau aquest cap de setmana, igual que la capacitat de no ficar-se en problemes. Depèn de nosaltres assegurar-nos que estem en el nostre millor moment, perquè estem decidits a tornar al podi i lluitar dur pel campionat “.


Sébastien Ogier, pilot de Citroën Total WRT


“Els trams de l’any passat van ser sens dubte les més dures que he hagut d’afrontar en tota la meva carrera. La tripulació que va guanyar no va ser la més ràpida, així que potser hàgim de adaptar el nostre enfocament aquest any, especialment perquè ja no ens podem permetre cap error en el campionat. les proves han anat bé, en carreteres que ens han proporcionat el tipus de dificultats a què ens enfrontarem aquest cap de setmana. Espero que les bones sensacions que hem tingut en els entrenaments continuïn en el ral·li “.
Esapekka Lappi, pilot de Citroën Total WRT
“Cal utilitzar el cap en aquest ral·li i entendre quan és possible empènyer i quan és millor treure el peu de l’accelerador i tenir cura del cotxe. No és necessàriament el meu tipus de ral·li favorit, però si som capaços de combinar resistència, fiabilitat, una mica de velocitat i una mica de sort per evitar les punxades, llavors no hauríem d’estar molt lluny d’aconseguir un bon resultat “.

XIFRES CLAU
 
– 17 especials cronometrades que cobreixen un total de 309,86 km
– 78,30 km/h la velocitat mitjana dels guanyadors de l’any passat, que va ser la més baixa – de tot el campionat de 2018.
– 34 graus Celsius, la temperatura màxima prevista a Marmaris per a la setmana del ral·li
– 4 victòries a la general amb el Citroën en set participacions al Ral·li de Turquia: 3 amb el Xsara (2003, 2004 i 2005) i 1 amb el C4 (2010).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua