F1: Hamilton el més ràpid del divendres en el GP dels Estats Units

Després d’una complicada primera sessió al Circuit de les Amèriques, la segona no va estar exempta de problemes, i van ser nombrosos els bloquejos, rectificacions i sortides de pista. En la simulació de classificació, Hamilton va aprofitar el rebuf de Bottas i es va imposar als Ferrari i a Verstappen .

Després dels problemes a Mèxic, Sainz va provar el pneumàtic dur en la meitat de la sessió i després, amb els Pirelli més ràpids, va aconseguir ser 8è, encara que superat per Gasly a la zona mitjana de la graella.

Robert Kubica va ser el primer a sortir a pista amb els prototips 2020 de Pirelli, i poc a poc la pista es va anar omplint. Sainz va gaudir d’un lideratge momentani, tot i que primer Kvyat i després Raikkonen el van superar abans de complir-se els primers vuit minuts.

L’1: 35. 411 dAlbon va ser el primer registre dels tres millors equips, però Bottas no va tenir problemes per baixar a 1: 35. 108 i comandar la taula. Just després, amb el mateix pneumàtic, Leclerc va baixar tres dècimes i es va col·locar líder. I, gairebé alhora, Grosjean va perdre el seu aleró davanter després de tocar-se amb les proteccions i fer una virolla en les enllaçades, provocant la bandera vermella.

Quan els comissaris van retirar el Haas, 10 minuts després, la sessió es va reprendre i va haver-hi pressa a sortir a l’asfalt. Verstappen es va quedar a dues dècimes de Leclerc en el seu primer atac i Hamilton a tres amb durs, mostrant el potencial del Mercedes. Per la seva banda, Vettel no va aconseguir un bon gir amb els durs amb què Ferrari pretenia comparar la diferència entre els dos compostos.

Giovinazzi va perdre el lend a hand an eye on l’ Alfa Romeo i es va marcar un espectacular virolla en les esses , però no va danyar el cotxe i va poder continuar després d’un breu període de bandera groga. Magnussen va ser el primer pilot a muntar tous però només va poder ser 8vo, mentre Hamilton, encara amb durs, s’acostava a només una dècima de Leclerc.

Quedaven 50 minuts quan Bottas i Vettel van posar tous i el de Ferrari es va emportar el primer envit per 0,187 segons abans que Leclerc , també amb els tous, posés tres dècimes entre ell i la resta. Hamilton va ser el següent dels favorits a fer una volta ràpida amb els tous, i va aprofitar la millora de la pista i el rebuf del seu company per posar-se primer amb un còmode marge de 0,3.

Verstappen es va colar entre els del Cavallino , però no va poder ni amb Leclerc ni amb Hamilton, mentre que l’altre Crimson Bull , el de Albon , va veure com li treien la seva volta per saltar-se els límits de la pista al revolt 19, com li va passar a Norris .

Sainz va escalar fins a la vuitena plaça, encara que per darrere de Gasly, i en l’última mitja hora els equips es van dedicar a provar el seu ritme en tandes llargues. En elles, Vettel i Hamilton van perdre el temps d’una volta per superar els límits de la pista, i l’anglès va ser reincident, sortint-en dos consecutives.

Vettel trompeó a la 13, encara que sense més conseqüències, i res va canviar en la taula de temps fins al final. No obstant això, l’últim ensurt va ser per a Stroll i Sainz, que van estar a punt de tocar-se en un malentès en l’última part de la FP2.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments