Lunaz: una aberració o un canvi de vida per als cotxes clàssics

La hibridació i els vehicles purament elèctrics estan cridats a dominar durant els propers anys el panorama mundial de l’automòbil. En alguns països, ja s’han anunciat severes restriccions per la venda i circulació de cotxes amb motors de combustió de tota la vida, ja siguin gasolina o híbrids (2030, 2040 i 2050 són els anys clau, segons països) pel que en molts casos, un bon nombre de models clàssics mítics estan condemnats a seguir “dormint” en els garatges perquè no podran circular . Amb aquest panorama, hi ha empreses de nova creació i startups que han pensat en revitalitzar algun dels models més icònics per reconvertir-los en vehicles purament elèctrics .

Aquest és el cas de la companyia britànica Lunaz, que ja ha desenvolupat la tecnologia pertinent per dotar d’un tren motriu elèctric i de tots els sistemes de confort i de seguretat pertinents a tres clàssics de culte: el Rolls-Royce Cloud de 1956, el Rolls-Royce Phantom V i el Jaguar XK 120 .

Inicialment, tot el procés de transformació el té disponible Lunaz a un preu de partida de 90.000 euros . Segons les primeres informacions, els clients que vulguin revitalitzar algun d’aquests clàssics podran demanar la configuració i la personalització sota demanda.

Lunaz: así se transforman los coches clásicos en nuevos eléctricos de lujo

Lunaz: així es transformen els cotxes clàssics en nous elèctrics de luxe (Imatge: Lunaz Shatter)

El tren motriu elèctric , informa Lunaz, s’ha dissenyat i fabricat a Silverstone (Anglaterra) sota la direcció d’un els pesos pesants de l’enginyeria automobilística com és Jon Hilton, ex director tècnic de l’escuderia Renault de Fórmula 1.

En el cas del Jaguar XK 120 de 1953 , aquest ha estat equipat amb una bateria de 80 kWh de capacitat . Per impulsar-se, recorre a dos motors elèctrics que sumen una potència de 280 kW (uns 375 CV) , mentre que el parell màxim declarat és de 700 Nm .

En el cas dels dos Rolls-Royce , Lunaz estan ultimant els detalls del seu procés de restauració (en el Rolls-Royce Phantom V de vuit places de 1961 s’inclourà inicialment un pack de bateries de 120 kWh , mentre que per al model Silve Cloud encara no s’ha facilitat cap dada tècnica).

Lunaz: origen de les seves bateries i altres dades tècniques

Els motors elèctrics , segons Lunaz, són encarregats a un proveïdor privat i especialista en la matèria. Segons les primeres informacions, el rang de potència dels motors d’aquest proveïdor pot oscil·lar entre els 135 i els 590 CV .

Lunaz: así se transforman los coches clásicos en nuevos eléctricos de lujo

Lunaz: així es transformen els cotxes clàssics en nous elèctrics de luxe (Imatge: Lunaz Shatter)

Aquests models revitalitzats també comptaran amb un sistema de frenada totalment nou que els permetrà recuperar energia mentre circulen, en cada d’una de les frenades i desacceleracions. Pel que fa a dispositius de seguretat i d’ajudes a la conducció, no faltaran sistemes com el de tracció o el de creuer .

Les bateries compten amb un disseny modular , el que permet afegir o treure cel·les en funció de les característiques de el vehicle i de l’autonomia que es vulgui oferir. En el cas de Lunaz, les seves primeres restauracions ja inclouen models amb dos packs diferents de bateries, un col·locat en el compartiment del motor davanter i un altre sota el maleter, on habitualment solia anar col·locat el dipòsit de benzina d’aquests cotxes clàssics.

El rang o autonomia que inicialment fa servir Lunaz en els seus primers treballs anuncien xifres de una mica més de 400 km .

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share