El cotxe de ral·li elèctric, molt aprop

KREISEL ELECTRIC i BRR (Baumschlager Rallye & Racing) cooperen per crear un cotx de ral·li elèctric.

Des de 2014, l’empresa austriaca Kreisel Electric desenvolupa solucions de sistemes innovadores per a totes les àrees de la mobilitat elèctrica.

L’objectiu és participar en el Campionat d’Àustria de 2021 amb un vehicle elèctric de competició de la classe «Ral·li 2».

Per a poder dur a terme aquest proposit es necessita un soci fort amb experiència en els ral·lis. El 14 vegades campió austríac de ral·lis, Raimund Baumschlager i la seva empresa BRR (Baumschlager Rallye & Racing), complia els requisits.

Després d’un extens treball preliminar (l’anàlisi i el desenvolupament de conceptes s’ha dut a terme en estreta col·laboració des de fa un any), la fase més important del desenvolupament del vehicle llest per al seu ús en la classe Ral·li 2 ja està en marxa. Al maig de 2020 estarà llest un primer prototip i, després d’una fase intensiva de proves i posada a punt, les primeres operacions com a vehicle de demostració i test estan previstes per a l’estiu de 2020.

La primera aparició està programada per a competir en les proves seleccionades de 2021.

Per què Ral·li?

L’ambiciosa estratègia de Kreisel Electric de provar els mòduls de bateries i de conducció desenvolupats per ella mateixa en el món del ral·li es remunta als primers temps de l’empresa. L’objectiu ha estat sempre establir punts de referència, tant en termes de capacitat de càrrega ràpida com de gestió de la temperatura de les cèl·lules de la bateria, amb la finalitat de garantir la màxima seguretat possible en l’ús diari de tota la tecnologia, inclosa la infraestructura de càrrega. Ara que aquest objectiu s’ha aconseguit en gran manera en termes de tecnologia de desenvolupament, ha arribat el moment de fer el següent pas important: realitzar proves en condicions reals.

Per diverses raons, el ral·li és l’entorn adequat per a això. En primer lloc, el vehicle i el sistema de conducció són sotmesos a les més altes exigències quant a resistència a la intempèrie i robustesa, que han de ser provades en la vida real. A més, l’ús diari dels sistemes e-drive no es reflecteix en cap altra categoria de carreres com en el ral·li. A més de les especials, en les quals es requereix el màxim rendiment de principi a fi, existeixen etapes d’enllaç similars a l’ús diari d’un cotxe elèctric. Les estretes finestres de temps de les parades de proveïment de carburant demostren clarament la ràpida capacitat de càrrega del sistema.

Desafiaments

En un termini de 10 minuts, les bateries del cotxe de carreres no sols han d’estar prou carregades, sinó que també han de tornar immediatament a la seva potència màxima.

«Estem parlant d’una capacitat de càrrega de 250 kW a 900 volts, la qual cosa posa el focus especialment en la refrigeració de les bateries. El sistema de Kreisel està dissenyat de tal manera que la temperatura de les cèl·lules no s’eleva durant la càrrega. En un cotxe de ral·li això significa: ple rendiment des del moment en què es lleva l’endoll de càrrega. Per a la producció en sèrie, això significa: màxima seguretat i una llarga vida útil», explica Philipp Kreisel, director general i cap de desenvolupament de Kreisel Electric.

«Perquè, a més, no es pot esperar una xarxa d’energia corresponentment poderosa en el lloc, la infraestructura de càrrega ha de funcionar de manera autònoma», continua Philipp Kreisel. Kreisel Electric és també el líder tecnològic del mercat en el camp de la infraestructura de càrrega amb emmagatzematge integrat.

Raimund Baumschlager, propietari de BRR, subratlla l’alt nivell d’èxit del projecte conjunt:

«Ens enfrontem al repte de fer competitius els cotxes de ral·li elèctrics. Amb el nostre fort ADN de carreres i el coneixement elèctric de Kreisel, aprofitarem l’oportunitat única d’obrir un altre capítol emocionant en el ral·li. Segons Baumschlager, l’objectiu del projecte també és convèncer als entusiastes de les carreres del rendiment dels vehicles elèctrics en l’ús diari i, per tant, fer una important contribució a l’electrificació del transport individual.

El cotxe: RE-X1

El desenvolupament d’un vehicle de classe Rallye 2 està actualment molt avançat. S’han fixat les dades clau d’una potència contínua de 205 kW amb un sistema de bateries de 900 V amb un pes total inferior a 1.300 KG. Ja s’estan duent a terme extensos assajos comparatius dels diferents sistemes d’accionament a nivell de simulació. S’esperen més detalls i les primeres fotos al voltant d’abril de 2020.

Sobre Kreisel Electric:

Un dels èxits més recents de l’empresa en el sector de les prestacions és la seva nominació per part de la FIA com a proveïdor exclusiu del kit elèctric per al Campionat Mundial de Rallycross de la FIA. De 2021 a 2024, Kreisel Electric subministrarà l’accionament elèctric del kit per al campionat internacional de rallycross.

Sobre BRR:

Baumschlager Rallye & Racing GmbH va ser fundada en 2003 entorn de la icona del ral·li Raimund Baumschlager. Des de la seu central de l’empresa en Micheldorf/Alta Àustria, l’empresa opera a tot el món en el camp dels rallyes. Una de les principals competències de BRR és la construcció i l’ús de cotxes de ral·li en diverses categories, des dels campionats nacionals d’Àustria i Alemanya, fins al Campionat d’Europa i el Campionat del Món de Rallyes.

BRR combina les dècades d’experiència i competència de Raimund Baumschlager com a pilot de ral·li amb l’experiència de tècnics i enginyers especialment formats. L’èxit nacional i internacional ha convertit a BRR en un dels proveïdors més sol·licitats del món en l’àmbit de les operacions de ral·li.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments