F1: 2021 amb cotxes més lents que els F2?

La FIA i els propietaris de la F1, Liberty Media, van acordar amb els equips un nou reglament per a 2021 , amb l’objectiu de reduir les diferències, igualar les coses i que les carreres siguin més emocionants.

Però encara que els canvis pretenen ajudar a equips més petits com Racing Point , Szafnauer tem que «reduir massa» les regles pugui tenir conseqüències no desitjades.

En declaracions a Motorsport.com sobre si li agradaven o no els plans per 2021, Szafnauer va dir:

«Hauria. Però el meu temor és que estiguem reduint massa el límit l’esport per la fal·làcia que qualsevol pot guanyar qualsevol diumenge».

«Si anem sis segons per volta més a poc a poc, ja no serà la Fórmula 1. I abans que te n’adonis, haurem de reduir la velocitat de la Fórmula 2 «.

«En F2, amb 2 milions de dòlars es fa un cotxe, però si no tenim cura el 2021, els cotxes de Fórmula 2 que valen 2 milions seran més ràpids que en els que es gastarà 200 milions. I llavors veurem que hem fet alguna cosa malament «.

En l’última cursa de 2019, el GP d’Abu Dhabi, Lewis Hamilton va aconseguir la pole rodant en 1:34.779 que va ser 15 segons millor que el temps de la pole Sergio Sette Cambra a Fórmula 2 , amb un 1:49.751. El Fórmula 1 més lent va ser el de Robert Kubica , el Williams va rodar en 1:39.236.

No obstant això, la diferència entre F1 i F2 ha estat menor en altres circuits, amb sol 10 segons de separació a Mònaco, on Kubica va treure set segons a el millor F2.

Szafnauer diu que preferiria que la F1 fos més estricta amb el límit pressupostari però que es permeti llibertat en el disseny aerodinàmic.

«Personalment, posaria un límit de pressupost menor. Però sota aquest límit pressupostari, deixaria la mateixa llibertat per desenvolupar el cotxe com la que tenim ara. I així, si tens un cotxe de baix pressupost, guanyarà el més intel·ligent».

«Si tens un disseny únic de xassís, et converteixes en IndyCar i si un altre guanya, serà perquè potser tingui un millor pilot o un millor equip d’enginyeria o el que sigui. I això no és el que volem. Hi ha altres categories en el món que ja són així, ¿I com els va? «.

El director de Red Bull, Christian Horner, defensa que la F1 hauria d’haver introduït el límit pressupostari abans de les noves regles, per evitar que 2020 es converteixi en una guerra de despeses .

Quan se li va preguntar si estava d’acord amb aquesta opinió, Szafnauer va parlar del límit de despeses : «Massa tard potser, i massa alt «.

» Estic d’acord amb l’opinió de Horner que hauríem imposar el límit pressupostari abans que canviïn les regles, perquè el pròxim any no es disparin les despeses. Jo ho hauria escalonat de manera una mica diferent: primer el límit pressupostari i després les noves regles «.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments