Fórmula 1: Fernando Alonso és lliure de nou

Alonso ha tancat les portes a un retorn a la F1 a l’equip de Zak Brown, que està centrat en Carlos Sainz i Lando Norris com a pilots de futur -Lando Norris té contracte fins a final d’2022 i Carlos Sainz hauria de renovar abans de l’estiu també fins a finals de 2022. Són els pilots que vol fer créixer Andreas Seidl, que és l’autèntic «cap» de McLaren amb el vistiplau dels de Brown, que aquest any han estat seguint molt de prop a l’equip.

En aquestes circumstàncies Fernando Alonso, que ha estat tot l’any fent d’ambaixador i això és el que menys li agrada, ha optat per alliberar-se d’aquest compromís contractual. La temporada passada sense dubte Alonso ha fet més mans que en tota la seva carrera esportiva, però no només en el seu temps dedicat a McLaren, sinó especialment amb Toyota, que per exemple, el va fer viatjar a l’Argentina des dels Emirats per presentar el nou Hilux .

Ara, quan fas una foto a Fernando Alonso, el primer que fa és aixecar el dit polze i somriure, i és que té la lliçó molt ben apresa. Aquest any l’asturià vol oblidar-se de tots aquests protocols i dedicar-se a guanyar les 500 Milles d’Indianapolis, després del seu exitós debut al Dakar.

Indy no és fàcil i ell ho sap. Per intentar guanyar cal estar en un dels equips punters, i aquests no són molts. Fernando no depèn de si mateix i aquest és el seu gran problema. L’equip que li agradaria és Andretti, però aquests utilitzen motors Honda, i els japonesos ja van vetar a Alonso l’any passat; aquest any les coses no sembla que siguin més favorables. Alonso és un pilot que té la seva imatge associada amb Toyota després de les seves victòries en el WEC i Le Mans, i la seva participació al Dakar, de manera que associar-se amb Honda a Estats Units serà una cosa gairebé impossible. La via més senzilla per estar en un equip «prime», (Arrow McLaren no ho és) seria intentar fer un acord amb Penske aportant patrocinadors, o la seva pròpia imatge al campionat a canvi d’un cotxe competitiu.

La F1 a 2021 és un altre dels reptes que té plantejats l’asturià. A Alonso no hi ha repte que se li resisteixi i el de la F1 és un desafiament assumible, això sí, sense objectiu guanyador. Els volants en els equips capaços de guanyar no estan ja disponibles. Hamilton encara no ha renovat amb Mercedes, però el britànic és l’amo del seu destí i del de Mercedes mentre que la marca alemanya segueixi a la F1, cosa que no està garantida. El «refugi» per a Alonso seria el retorn a Renault i acabar la seva carrera esportiva en l’equip que li va donar els seus títols, encara que no sembla que hagin d’estar en disposició de guanyar a 2021. Daniel Ricciardo pot recalar l’any que ve a Ferrari i aquest buit seria perfecte per a Alonso, que hauria d’enfrontar-se a Esteban Ocon.

No ho tindrà fàcil en el seu intent de retorn a la F1, però segur que es prepara a fons i ho intenta. Òbviament un retorn a la F1 xoca de front amb el Dakar, per la qual cosa haurà de triar amb molta antelació. Com a molt tard, després de l’estiu, Alonso hauria de tenir decidit el seu futur. La nova reglamentació del Mundial de Resistència també el pot atreure com a un nou repte. El que sí està clar és que Alonso no es quedarà parat en l’any en què complirà els 40 (2021).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments