FÓRMULA 1: Renault reclama la legalitat dels Racing Point

L’amenaça que va sorgir després de les proves de Barcelona, ​​va desaparèixer quan la F1 no va poder començar a Melbourne a mitjans de març, però a la segona carrera de l’any, Renault va decidir presentar una protesta formal respecte a la legalitat del Racing Point RP20 / Mercedes, que es diu «Mercedes rosa», ja que és molt similar a les fletxes de plata de l’any passat.

Molta gent ja va dir que el cotxe és una còpia del Mercedes W10, Racing Point s’ha defensat dient que feia temps que volien seguir la filosofia aerodinàmica de Mercedes, però que mai havien tingut diners per fer-ho, però avui, després de Sergio Perez i Lance Stroll van acabar sisè i setè lloc respectivament al Gran Premi d’Estíria, després d’una enorme remontada del 17 i 13 lloc, l’equip francès va decidir presentar una protesta formal per intentar obtenir explicacions sobre la legalitat del Racing Point RP20.

La protesta tracta de quatre articles del Reglament d’esports, el més “sensible” a l’annex 6, que es refereix a les peces que no figuren en disposició d’equip a equip. En el paràgraf 1, l’article 2, a), diu: «Un competidor, en relació amb les parts utilitzades en els seus cotxes, en la Fórmula 1, ha d’utilitzar només les peces que ell mateix enumera«. L’article 2 c) afegeix: «En el cas de la subcontractació de disseny, aquest proveïdor no pot ser un competidor ni un proveïdor que, directament o indirectament, dissenyi o construeixi peces per a qualsevol altre competidor«.

Com es pot veure, Renault suggereix que el Racing Point RP20 utilitza un disseny que presenta elements que no van ser dissenyats per ell mateix i, per tant, no compleix la normativa.

En un comunicat, Renault diu:

«Confirmem que l’equip de Renault DP World F1 ha presentat una sol·licitud als comissaris esportius per aclarir la legalitat del Racing Point RP20. No tenim cap comentari més sobre aquest tema fins que els comissaris esportius no prenguin una decisió ”. Com es pot veure, els comissaris d’esports han d’analitzar el cas. Fins ara hi ha hagut «queixes», però no formals. Ara hi ha una protesta formal.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments