El director global d’operacions de Nissan, Ashwani Gupta, ha revelat que el fabricant continuarà en la sèrie mentre durin els nous cotxes de 350 kW.
Aquest compromís formal se suma a l’aposta de Nissan per una gamma de cotxes de carretera totalment elèctrics “per a principis de la dècada de 2030” i al seu objectiu de ser neutre en carboni per al 2050.
Gupta ha declarat:
“És un plaer anunciar que Nissan va a aportar més emoció a la Fórmula E comprometent-se amb l’era Gen3.
Renault -amb la qual Nissan és soci de l’aliança- ha estat un patrocinador a llarg termini de la Fórmula 1, havent-se associat amb el constructor Spark Racing Technology per construir el cotxe Gen1.
Posteriorment, va participar en la temporada inaugural 2014-15 amb l’equip de carreres e.dams, guanyant els tres primers títols del campionat de constructors de forma consecutiva, abans de canviar la marca Nissan per a l’era Gen2.
Quan se li va preguntar per què Nissan havia anunciat la seva participació en curs una setmana abans del 31 de març, data límit d’inscripció de fabricants per a la Gen3, Gupta va afegir:
“Simplement no podíem mantenir la nostra posició, perquè hem estat treballant en això durant mesos .
Encara que tant els fabricants actuals com els futurs poden comprometre amb el reglament després de la data límit, això endarrerirà el seu accés a les dades dels proveïdors de pneumàtics, xassís i trens motrius.
Nissan s’uneix a Mahindra i al bicampió, DS Automòbils, com el tercer fabricant que ha signat la nova normativa Gen3 que entra en vigor per a la temporada 2022-23