WRC: La calor nou tema candent

L’any passat durant el desenvolupament dels Rally1, els equips van detectar que dins dels habitacles les temperatures havien incrementat respecte als antics World Rally Cars.

En aquell moment es va dir que era per la incorporació de les bateries les quals generaven més calor dins de l’habitacle, els preocupava que durant els ral·lis on les temperatures eren molt altes tant els pilots com copilots es veiessin afectats, per això s’implementarien accions per revertir una mica això, com l’ús de filtres polaritzat reflectant en finestres, però aquest problema es va fer realitat en el passat Ral·li de Portugal.

El cap de setmana passat, molts pilots es van queixar de la calor excessiva dins dels Rally1, Kalle Rovanperä va dir que ja era una cosa insegura, Craig Breen va declarar a Dirt Fish que va arribar a olorar a cremat dins del Puma Rally1, ell pensava que havia tingut un punxada i que per això feia olor de cremat però en realitat eren les botes de Paul Nagle les que s’estaven fonent, havent d’aixecar els peus en repetides ocasions per evitar la calor.

Els copilots són els principals afectats per això, la raó és que ara els Rally1 tenen el tub d’escapament del costat dret el que provoca un excès de calor, van pràcticament a sobre del copilot.

Hi ha el temor que les tripulacions dels Rally1 no acabin les especials per la excessiva calor dins del cotxe, a ral·lis com Itàlia o sobretot a Kenya on les temperatures són molt altes, si en una prova com Portugal on no va fer tanta calor, fins i tot hi va haver pluja i estava ennuvolat els pilots van patir per aquest problema, ara ens podem imaginar a Kenya on sabem que les temperatures són molt més altes.

Els equips ja estan parlant amb la FIA per buscar una solució tan ràpid com sigui possible, ja que és una preocupació real per la seguretat dels pilots i copilots.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share