WEC: Prèvia i horaris de les 6 hores de Fuji 2022

Per primera vegada des del 2019, el Campionat Mundial de Resistència torna al Japó per competir a les 6 Hores de Fuji. L’última escapada del WEC als peus del famós volcà japonès va acabar amb la victòria del trio Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Kazuki Nakajima al volant del Toyota TS050 Hybrid. L’equip japonès ha guanyat set vegades en les vuit edicions anteriors, sent Porsche l’únic equip que va trencar l’hegemonia el 2015.

Toyota Gazoo Racing aspirarà un altre cop a la victòria aquest cap de setmana. El triomf en aquesta penúltima prova de la temporada 2022 abans de la final a Bahrain (12 de novembre) és molt més important per a la firma japonesa, ja que la tripulació del GR010 n°8 (Buemi, Hartley, Ryo Hirakawa) està deu punts per darrere de la del Alpine A480 n°36 (André Negrão, Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere), victoriós a les 6 Hores de Monza. Encara en la categoria Hypercar, Peugeot farà servir els seus dos 9X8 per segona vegada en competició després del debut a Monza el 10 de juliol. L’equip de Glickenhaus ha decidit no fer el viatge.

Com en cada prova del Campionat Mundial de Resistència, s’esperava el BoP (Balance of Performance) de les 6 Hores de Fuji. Sobretot perquè segueix la gran estrena del Peugeot 9X8 a les 6 Hores de Monza el 10 de juliol. Per a la ronda que tindrà lloc als peus de la famosa muntanya japonesa, on els competidors trobaran la segona recta més llarga del calendari (1,5 km) després de la de les 24 Hores de Le Mans, l’Hypercar francès veurà reduït el seu pes en 18 kg respecte al seu debut a Llombardia (1.061 contra 1.079 anteriors). La seva potència (909 MJ) i la seva velocitat d’activació del seu sistema híbrid (150 km/h) no canviaran.

A Toyota, l’únic canvi també serà a l’escala. L’híbrid GR010 també perdrà 18 kg, passant de 1.071 a 1.053. L’Alpine A480, vencedor a Monza i liderant el campionat del món, perdrà potència, passant de 795 a 752 MJ, tornant a un nivell similar al de les 24 hores de Le Mans.

Canvis en LMP2 i GT

S’han produït diversos canvis en els 38 cotxes a l’inici de les 6 Hores de Fuji respecte a la cita anterior, principalment pel xoc de dates amb la ronda del DTM a Spa-Francorchamps. A LMP2, Renger van der Zande substitueix Nico Müller al n°10 de Vector Sport i Dries Vanthoor hereta el lloc de René Rast al n°31 de WRT. Davide Rigon substitueix Nick Cassidy al Ferrari #54 AF Corse.

També s’han fet alguns petits ajustos a GT: el Porsche 911 RSR-19 perdrà cinc quilos (1.259 kg), però podrà transportar dos litres addicionals de gasolina (104), el Ferrari 488 GTE Evo es mantindrà en el mateix pes per tres litres menys (92) i el Corvette C8.R només es rebaixarà en 10 quilos (1.265).

Pel costat Am, Porsche podrà enviar 101 litres de gasolina per relleu, enfront dels 88 d’Aston Martin i 89 de Ferrari.

Horaris 6 Hores de Fuji 2022

Divendres 9 setembre

Lliures 1 : 4h

Lliures 2 : 08h30

Dissabte 10 setembre

Lliures 3 : 03h20

Classificació 1 (GT): 07h40

Classificació 2 (prototips): 08h

Diumenge 11 setembre

Cursa: 04h

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments