Les 1000 milles de Sebring acullen la primera cursa del WEC 2023 amb set marques entre els Hypercars

La prova oficial de pretemporada del cap de setmana passat, el Pròleg, va marcar la primera aparició conjunta de set models diferents d’aspirants a la classe Hypercar compartint pista, amb Toyota, Glickenhaus i Peugeot, als quals es van unir marques de la talla de Cadillac, Ferrari, Porsche i Vanwall en què és la quarta visita del FIA WEC al circuit.

Des de la temporada passada, el nombre d’Hypercars s’ha més que duplicat, arribant al punt previst en els primers dies de desenvolupament d’aquest concepte i demostrant que la plataforma tècnica Hypercar atrau els fabricants.

Sebring

Construït el 1952 a les pistes i carreteres de connexió d’una antiga base aèria de l’exèrcit nord-americà, el Circuit Internacional de Sebring ha esdevingut la meca dels aficionats als cotxes esportius i avui és un dels circuits en funcionament més antics dels Estats Units Units.

Al llarg de les seves 17 corbes (sis a l’esquerra i 11 a la dreta), el traçat de 6,019 km inclou diverses rectes llargues i una combinació de corbes d’alta velocitat i corbes lentes molt tècniques, amb una superfície de formigó plena de sots que augmenta encara més el desafiament.

La recta Ullman és la secció més ràpida del circuit, amb 294 km/h com a velocitat màxima registrada per un cotxe de la classe Hypercar. De mitjana, els pilots d’Hypercar acceleren a fons durant el 48% de la volta, encara que aquest valor pot variar d’un cotxe a un altre en funció dels ajustaments del control de tracció. A la classe superior, també es fan aproximadament 48 canvis de marxa per volta de mitjana i la durada estimada d’un stint és de 27 voltes.

La lluita

Toyota Gazoo Racing, vigent campió de constructors i pilots, manté la seva alineació de pilots sense canvis per al 2023, però el fabricant japonès, que va dominar la seva categoria els dos últims anys, s’enfrontarà a la ferma competència de sis marques automobilístiques més. Toyota també va ser la marca més ràpida a la general i la que més voltes va fer durant els dos dies de proves, però la lluita per la glòria de Sebring segueix estant en mans desconegudes.

Els participants amb bandera nord-americana, Cadillac i Glickenhaus, la primera debutant al WEC, tindran més pressió. A més, Peugeot compta amb el local Gustavo Menezes en la seva alineació de pilots, mentre que el seu compatriota californià Dane Cameron lluirà amb els colors de Porsche Penske Motorsport.

Floyd Vanwall Racing Team estarà a Sebring amb el Campió del Món de Fórmula 1 i guanyador de les 500 Milles d’Indianapolis, Jacques Villeneuve, que gaudeix de gran popularitat a Amèrica del Nord, entre els seus pilots.

Molta qualitat

La categoria LMP2 serà igual de renyida, amb 12 cotxes d’una especificació idèntica que lluitaran per la victòria. L’equip guanyador de l’any passat, Hertz Team JOTA, encapçala la llista de participants, que començarà la seva campanya amb un Oreca 07 – Gibson, però que no defensarà la corona ja que canviarà al Porsche Hypercar més endavant la temporada.

Una alineació rècord de LMGTE Am de 14 cotxes de quatre fabricants diferents animarà l’acció a la pista, amb totes les mirades posades a Corvette Racing i el seu nou fitxatge, el pilot nord-americà Ben Keating.

Sis pilots nord-americans més competiran en la categoria, entre ells Simon Mann, Michael Dinan, PJ Hyett i Gunnar Jeannette, Scott Huffaker i Ryan Hardwick.

L’acció començarà dimecres amb els Entrenaments Lliures 1 i 2, seguits dels FP3 i la Qualificació de l’endemà. La bandera verda onejarà sobre Sebring divendres al migdia, hora local, marcant l’inici de la temporada 2023 a la sèrie de carreres de resistència més important del món.

Horaris de les 1000 Milles de Sebring

Dimecres 15 de març

Entrenaments lliures 1: 15h55
Entrenaments lliures 2: 21h35

Dijous 16 de març

Entrenaments lliures 3: 16h55
Qualificació: 23h30

Divendres 17 de març

Cursa: 17h00

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments