La prova andalusa tindrà a la flor i nata en l’àmbit internacional amb la presència d’alguns equips del WRC per preparar l’Islas Canarias
El 42è Rally Internacional Sierra Morena es presenta com una edició històrica amb el seu retorn al Campionat d’Europa de Ral·lis. La prova, que obrirà el calendari de l’ERC, comptarà amb més d’un centenar de participants, frega el límit d’inscripcions i reunirà algunes de les figures més destacades del panorama internacional i nacional.
Una llista d’inscrits de primer nivell
El Rally Sierra Morena 2025 comptarà amb un total de 37 cotxes Rally2, 11 Rally3 – molts d’ells participants del nou ERC Fiesta Rally3 Trophy -, 28 Rally4 i 6 Rally5. A aquests s’hi sumen els dos Rally1 de Neuville – Wydaeghe i Evans – Martin, així com les copes monomarca Toyota GR Yaris Cup (antic TGR Iberian Cup) i la Hyundai i20 N Cup, que torna als trams cordovesos on es va estrenar la temporada passada.

Dins del panorama europeu, destaca el retorn d’Efrén Llarena, campió d’Europa el 2022, així com la participació de Yoann Bonato, guanyador de diverses proves de l’ERC, i altres noms rellevants com Jon Armstrong, Simon Wagner, Mads Ostberg, Simone Tempestini, Stéphane Lefebvre, Norbert Herczig, Phillip Allen, Jaroslaw Koltun, Robert Virves o Nikolay Gryazin. La presència internacional es reforça amb Jos Verstappen, expilot de Fòrmula 1 entre 1994 i 2003, que va realitzant aparicions esporàdiques en algunes proves.
Dins de l’ERC4 tindrem a Sergi Pérez i Axel Coronado que al volant d’un Peugeot 208 Rally4 de l’equip de casa, Werace, intentarà l’assalt al títol continental.
El SCER amb tots els primers espases
Després del seu doblet a Lorca, Škoda encapçala el Supercampionat d’Espanya de Ral·lis amb José Antonio Suárez – Alberto Iglesias i Javier Pardo – David de la Puente. Hyundai segueix de prop l’equip txec abans de la seva primera cita sobre asfalt, un terreny on Pepe López, nou pilot oficial de la marca, debutarà amb el Hyundai i20N Rally2 ‘Step2’ al costat de David Vázquez. López ja ha guanyat dues vegades aquesta prova. Al mateix temps, el Toyota GR Yaris Rally2, campió del SCER 2024 amb Alejandro Cachón – Borja Rozada, tornarà a l’acció aquest cap de setmana per preparar la cita del WRC a Canàries.
Unai de la Dehesa – Daniel Sosa, afronten la seva primera cita sobre asfalt amb el Citroën. A més, en aquesta segona prova del campionat, s’hi sumen els seus nous companys d’equip, Álvaro Muñiz – Néstor Casal. Roberto Blach – Mauro Barreiro, guanyadors de la Peugeot Rally Cup Ibérica 2018 i la Beca Junior RTS 2022, arriben a Còrdova amb el Škoda Fabia RS Rally2, cotxe amb el qual ja van competir per primera vegada fa un any al Rallye Islas Canarias. Per la seva banda, Gil Membrado – ‘Jandrín’ López, actuals líders del CERT, tornen a l’asfalt amb el Ford Fiesta Rally2 de PAST.
Les copes amb protagonistes catalans
Després d’haver guanyat la primera cursa de la GR Yaris Cup Spain Sergi Francolí – Xevi Moreno arriben com a líders a la segona cita de la temporada, la representació catalana amb Pep Bassas – Manel Muñoz i Laia Sanz – Luka Larrosa.

A més, el Desafío Peugeot, que celebra 40 anys tindrà el campió del VolantRACC 2024, Jordi San Andrés, a la línia de sortida a Córdova. La Copa Hyundai i20N arrenquen motors en aquest escenari, Arnau Bartés intentarà emportar-se el triomf en el seu segon intent, mentre que Pol Gómez – Eduard Ferran també formaran part d’aquesta copa aquesta temporada.
Els protagonistes del WRC desembarquen a Còrdova

Dues figures del WRC seran presents a la cita andalusa: Thierry Neuville (Hyundai i20 N Rally1), vigent campió del món, i Elfyn Evans (Toyota GR Yaris Rally1), actual líder del WRC després de les seves victòries al ral·li de Suècia i al Safari. Els dos pilots competiran en un apartat especial, ja que el FIA ERC es disputa amb cotxes de la categoria Rally2.
Un itinerari molt complet
El recorregut del 42è Rally Sierra Morena es compon de 13 trams cronometrats que sumen un total de 209,96 km contra el rellotge. El shakedown i el tram de qualificació es disputaran a Los Villares (6,16 km), un tram ràpid i amb asfalt en perfectes condicions. La competició començarà amb un tram urbà a l’Avinguda República Argentina (1,50 km) en horari nocturn.
Dissabte 5 d’abril, la jornada arrencarà amb trams emblemàtics com Obejo (6,70 km), Villanueva del Rey (12,80 km) i el llarg Villaviciosa (27,19 km), un dels més exigents del ral·li. Després del pas pel parc d’assistències al costat de l’estadi Nuevo Arcángel, es repetiran aquests trams a la tarda, sumant un total de 93,38 km cronometrats en la primera etapa.
Diumenge 6 d’abril, la competició continuarà amb Cerrobejuelas (19,89 km) i Pozoblanco-Villaharta (25,22 km), amb seccions tècniques i asfalt variable que exigiran el màxim als equips. La jornada culminarà amb l’Ermitas-Trassierra (12,43 km), considerat un dels millors trams de la prova. La segona passada per aquest tram serà el 13è i últim de la prova.
Itinerari – horari
TC | Nom del Tram | Km | Hora |
---|---|---|---|
Divendres 4 d’abril | |||
– | Shakedown | 6.16 | 09:30 |
1 | SS1 – Córdoba | 1.50 | 20:05 |
Dissabte 5 d’abril – 1a Etapa | |||
2 | SS2 – Obejo 1 | 6.70 | 10:00 |
3 | SS3 – Villanueva del Rey 1 | 12.80 | 11:05 |
4 | SS4 – Villaviciosa 1 | 27.19 | 12:10 |
5 | SS5 – Obejo 2 | 6.70 | 15:10 |
6 | SS6 – Villanueva del Rey 2 | 12.80 | 16:15 |
7 | SS7 – Villaviciosa 2 | 27.19 | 17:20 |
Diumenge 6 d’abril – 2a Etapa | |||
8 | SS8 – Cerrobejuelas 1 | 19.89 | 08:20 |
9 | SS9 – Pozoblanco-Villaharta 1 | 25.22 | 09:25 |
10 | SS10 – Ermitas-Trassierra 1 | 12.43 | 11:05 |
11 | SS11 – Cerrobejuelas 2 | 19.89 | 13:55 |
12 | SS12 – Pozoblanco-Villaharta 2 | 25.22 | 15:00 |
13 | SS13 – Ermitas-Trassierra 2 | 12.43 | 17:05 |