El director de l’equip M-Sport, Richard Millener, ha explicat com seria la situació de l’equip si el Ypres Ral·li aconsegueix un lloc en el calendari del Campionat Mundial de Ral·lis d’enguany.
Com ja s’ha dit, l’Ypres Ral·li només pot estar al calendari si el Ral·li de Turquia avança set dies, la qual cosa significaria tres ral·lis en cinc setmanes.
Millener va dir al mitjà americà DirtFish:
«No em malinterpretin, si Ypres és aquí, estarem encantats d’anar i fer-ho, però no serà senzill».
Hi havia esperances que els equips poguessin usar el seu equip de servei de llarga distància a Marmaris, abans que es dirigís més a l’est, a la final de la temporada al Japó, però Millener diu que això no és possible per al seu equip.
![Hyundai Turquia 2019](https://i0.wp.com/motoresport.cat/wp-content/uploads/2019/09/hyundai_turquia.jpg?resize=696%2C464&ssl=1)
«No podem fer que això funcioni. Hauríem de portar els mateixos camions d’Estònia a Turquia i a Ypres, abans que vagin a Alemanya i a Sardenya.
«La logística seria complicada. Hauríem de tornar a preparar els cotxes. Hauríem de fer dos dies de test a Estònia abans de sortir cap a Turquia, després si poguéssim sortir de Turquia ràpidament hauríem de fer el mateix a Bèlgica.
«Pots mirar el calendari i pensar: ‘OK, tenim dues setmanes abans d’Ypres’ però sent realistes, una vegada que els camions hagin fet el viatge seran dos dies.
«Sí, hem fet aquest tipus de coses abans, el vam fer entre l’Argentina i Xile l’any passat, però no hem passat de la grava a l’asfalt de manera remota.»
Com sempre, la incertesa és l’ombra que se cern sobre els plans revisats per al 2020, amb un accident que destrueix els cascos o un canvi sobtat en les regulacions frontereres que podria posar en perill qualsevol pla logístic revisat per a incorporar a Ypres.
![No hay ninguna descripción de la foto disponible.](https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/44679949_1275284395947115_5182510304759644160_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=e007fa&_nc_ohc=oyrZGtd82EcAX9sr0P5&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=6e31eb6c7a86a4c9c42e468b8918717a&oe=5F2EA92A)
«No és simple i la preocupació hauria de ser que un dels pilots tingui un accident que potencialment podria descartar-los del pròxim esdeveniment. O si tenim algun retard a les fronteres o una cosa així.
«Òbviament no estem dient que no vulguem fer-ho, volem anar als rallyes com tothom, però hem de ser conscients dels riscos logístics involucrats.»