Alp va viure el 5è Rallysprint de la Cerdanya, una edició molt especial per la situació sanitària en que ens trobem immersos, però que tothom va poder gaudir gràcies a les mesures de prevenció necessàries i al saber fer de l’organització. La prova, com ja vam comentar a la prèvia, estava organitzada per Cerdanya Racing Club Esportiu i V-Line Org., i comptava amb una gran nombre d’inscrits amb vehicles de primer nivell.
Després de la tornada a la competició dels ral·lis de terra amb el Ral·li del Solsonès de fa unes setmanes, ara el torn dels ral·lis d’asfalt . Xavier Domènech-Daniel Muntadas (Porsche 997 GT3 MKI) s’emportava la victòria i José Luis García-Javier Moreno (Citroën DS3 N5) i Dani Solà-Sergi Brugué (BMW M3) ocupaven respectivament les posicions de podi. En l’apartat de regularitat, Pere Serrat-Sergi Giralt (Lancia Beta Monte Carlo) vencien en Súper Sport, mentre que Ramon Arqués-Ramon Ferrés (Peugeot 205 GTI) ho feien en la categoria Sport.
La prova comptava amb 36 km contra el cronòmetre dividits en tres passades de pujada a la carretera GI-400 en sentit Alp-Masella (6,03 km) i tres passades més de baixada Masella-Alp (5,95 km).
Xavier Domènech-Daniel Muntadas, que estrenaven un flamant Porsche 997 GT3 era els grans favorits, sortien amb molta empenta i es va col·locaven líders de la cursa des del primer tram. Passada rere passada es distanciaven dels segons classificats, José Luis García-Javier Moreno, seguits d’un campió mundial com Dani Solà. En acabar els tres primers trams de la prova, Domènech ja tenia més de 26 segons de marge sobre García. Així doncs, l’emoció de la prova se centrava en el segon lloc, amb García i Solà separats per només 0,9 segons.
Després del reagrupament i l’assistència a Alp, tocaven els 3 trams de baixada (Masella-Alp) on Domènech-Muntadas aconseguien una mica més d’avantatge sobre els seus perseguidors en el primer intent, però després Solà i García el van poder superar en els dos següents intents. Solà marcava el millor registre en la segona passada a Masella-Alp, però finalment era García qui s’adjudicava el segon calaix del podi després d’un molt bon temps en l’últim tram que li permetia tancar la classificació amb 2,6 segons de marge sobre Solà. La versió en baixada canviava les coses en les places fora de podi i començava una igualada lluita amb molts canvis de posició i tot per decidir. Ramon Cornet i Dani Noguer que estrenaven el Renault Clio V Rally5, es trobaven vuitens després del tercer tram, van protagonitzar una magnífica remuntada i van escalar fins al 4t lloc.
Jordi Gaig-Aleix Astudillo (Porsche 911 GT3) eren virtualment els vencedors de la prova marcant tots els scratx però a pilotar un vehícle fora de reglament per al Trofeu de Catalunya de Rallysprints es quedaven sense poder aparèixer en la classificació general.
Lluita en Regularitat Sport
En Regularitat Súper Sport Antonio Tejón-Máximo Segurado (Audi Quattro) van dominar els primers compassos de la prova, però van abandonar en l’últim tram i van cedir en safata de plarta la victòria a Pere Serrat-Sergi Giralt (Lancia Beta Montecarlo). Marc Mayoral-Jordi Vilaseca (VW Scirocco MK2 GTX) van ser segons i Jordi Pitarch-Marta Pujadas (VW Golf GTI) tercers.
En Regularitat Sport, la victòria va estar molt disputada, Josep Sumalla-Remei Saballs (VW Golf GTI 1.8 16V) i Ramon Arqués-Ramon Ferrés (Peugeot 205 GTI) s’alternaven el liderat caient finalment en mans del pilot de Peugeot. Francesc Segú-Joaquim Segú (VW Golf GTI MK2) eren els tercers classificats.
Classificació final Velocitat 5è Rallysprint de la Cerdanya
1-Xavier Domènech-Daniel Muntadas (Porsche 997 GT3 MKI), 21’32”9
2-José Luis García-Javier Moreno (Citroën DS3 N5), a 27”2
3-Dani Solà-Sergi Brugué (BMW M3), a 29”8
4-Ramon Cornet-Dani Noguer (Renault Clio V Rally5), a 1’03”4
5-Luka Larrosa-Oriol Avilés (Citroën Saxo 1.6), a 1’20”2
6-Josep Solà-Robert Izquierdo (Subaru Impreza), a 1’29”5
7-Josep Traserra-Ramon Abad (Porsche 997 GT3 Cup Rallye), 1’30”3
8-Jordi Oliva-Sara Oliva (Peugeot 205), a 1’34”1
9-Francesc Gutiérrez-Raúl Vallés (Opel Ascona 400), a 1’47”8
10-Dani Rabaneda-Manuel Fernández (BMW M3 E36), a 2’02”3
11-Alex Sasplugas-Juling Sasplugas (Porsche 911 SC), a 2’14”4
12-Sergi Bajo-Marcel Bajo (BMW 325 E30), a 2’14”9
13-Josep Bellmunt-Jordi Puchol (Peugeot 205 R2), a 2’23”6
14-Javier Carrillo-Oriol Córdoba (Seat Ibiza 2.0 16v), a 2’44”4
15-Joan Martínez-Francisco Igualada (Citroën Saxo 16S), a 2’45”9
Fins a 34 classificats
Classificació Regularitat Súper Sport
1-Pere Serrat-Sergi Giralt (Lancia Beta Montecarlo), 17,3 punts
2-Marc Mayoral-Jordi Vilaseca (VW Scirocco MK2 GTX), 24,5 punts
3-Jordi Pitarch-Marta Pujadas (VW Golf GTI), 43,8 punts
4-Luis Teixidor-Arancha Segurado (VW Golf GTI 1.6 MK1), 84,4 punts
5-Carlos Jané-Jaime Insa (VW Golf GTI), 211 punts
Fins a 8 classificats
Classificació Regularitat Sport
1-Ramon Arqués-Ramon Ferrés (Peugeot 205 GTI), 8,5 punts
2-Josep Sumalla-Remei Saballs (VW Golf GTI 1.8 16V), 12,1 punts
3-Francesc Segú-Joaquim Segú (VW Golf GTI MK2), 16,6 punts
4-Aleix Gubianes-Jordi Roche (VW Golf GTI MK2), 33 punts
5-Esteban Munné-Olga Feliu (VW Golf GTI MK1), 50,1 punts
Fins a 13 classificats