Com que l’Autódromo Internacional do Algarve és l’escenari de tantes competicions internacionals aquest any (pocs traçat estan tan de moda com el lusità), és un bon moment per fer una comparació en termes de velocitat entre les diverses disciplines.
La comparació entre un F1 i un Hipercar. Hi ha poc més de 12 segons de diferència (F1: 1:18.348s – Hipercar: 1:30.364s) a la volta de classificació, cosa que pot sorprendre a molta gent.
És obvi que amb una nova regulació al WEC per a la categoria reina com són els hipercotxes, el rendiment es troba en una fase molt primaria, lluny dels temps que marcaven els LMP1. Mostra d’això és la poca diferència entre hipercoyxes i LMP2 (1:31.210s), cosa que ja havíem vist a la primera prova del campionat a Spa, quan els LMP2 eren més ràpids en els entrenaments.
El disseny del traçat entre la F1 i WEC és exactament el mateix, excepte per a les condicions meteorològiques, la temperatura de la pista, i d’altres factors externs. En el cas de MotoGP, la pista és aproximadament 60 metres més curta. Tot i així, la diferència s’enfila fins als 20 segons a favor d’un F1 davant d’una MotoGP (1:38.862s).