La FIA, l’Automòbil Club de l’Ouest (ACO) i l’IMSA van signar un acord sobre el futur de la resistència, que permetrà la creació d’una nova categoria reina comuna al WEC i al Campionat IMSA SportsCar obert a LM Hypercar i els LMDh, que es presentaran el 2023.
En un treball de convergència reguladora, serà possible que els cotxes amb especificacions tècniques diferents puguin competir en els dos campionats mundials de resistència més grans del món. A més de la FIA, ACO i IMSA, la preparació d’aquest marc també va implicar els fabricants implicats oficialment en LM Hypercar o LMDh.
L’acord té l’objectiu d’equilibrar el rendiment dels diferents tipus de cotxes, sobretot pel que fa al motor, de manera que els hipercotxes puguin competir al Campionat IMSA SportsCar. Per tant, serà necessari que cada constructor conclogui un acord comercial individual amb IMSA segons la seva normativa per participar.
Richard Mille, president de la Comissió de Resistència de la FIA, va dir:
La FIA, l’ACO i l’IMSA han estat treballant cap a un futur comú on els equips que competeixen a LMH i LMDh puguin competir a banda i banda de l’Atlàntic. Ara podem veure que aquesta convergència és un pas més a prop de ser una realitat, una gran notícia per a tots els que participem en competicions de resistència ”.
El responsable també va aclarir el que:
Els principis van ser acordats per totes les parts. El somni dels equips i dels fabricants de poder competir en totes les carreres de resistència amb el mateix cotxe per primera vegada ja està a l’abast. Aquest és un moment significatiu de la història de l’automobilisme ”.