Mentre que la temporada començarà a Sebring el 18 de març, el WEC ha publicat una primera llista d’inscrits per a la temporada 2022, la desena del campionat, amb un total de 39 cotxes: 6 Hypercars, 15 LMP2, 5 GTE Pro i 13 GTE Am.
Entre els Hypercar, trobem sense sorpresa els dos Toyota GR010 – Hybrid amb tripulacions gairebé inalterades. L’únic canvi a l’equip campió del món: Ryo Hirakawa substitueix al seu compatriota Kazuki Nakajima al costat de Sébastien Buemi i Brendon Hartley al cotxe número 8. El trio guanyador de les 24 Hores de Le Mans al dorsal 7 Mike Conway, Kamui Kobayashi i José Maria López lluitaran per defensar els seus títols.
Alpine segueix en aquesta categoria amb el seu veterà cotxe i només André Negrão està confirmat oficialment de moment. El Glickenhaus nº708 també forma part de la llista amb el francès Olivier Pla, mentre que s’espera el segon prototip nord-americà per a les 24 Hores de Le Mans.
El Peugeot 9×8 també apareix en dos exemplars amb el nº93 conduït per Paul di Resta i el nº94 de Loïc Duval. Encara no es coneix la plantilla de la resta de pilots. La data exacta d’entrada a competició de la LMH de Peugeot, encara pendent d’homologació, també és incerta, però la seva presència en aquesta llista provisional d’inscrits per a tota la temporada bé podria indicar una primera sortida a Sebring. Per contra, ByKolles és l’equip que es troba a faltar en aquesta llista.
Novetats entre els LMP2
La llista d’inscrits entre els LMP2 està plena de novetats amb diversos equips nous. Com s’ha anunciat, Vector Sport rodarà amb Nico Müller i Sébastien Bourdais. Se’ls unirà el britànic Ryan Cullen a l’Oreca número 10. A Prema, apostem pels campions d’Europa 2021 amb Louis Delétraz i Robert Kubica, fitxats de WRT. El polonès arriba amb el seu patrocinador Orlen sota el braç. El tercer home de l’equip Prema Orlen número 9 serà Lorenzo Colombo.
Per WRT, Sean Gelael arriba al nº31 i Rui Andrade en un segon cotxe de bandera suïssa, Realteam by WRT nº41. L’equip Jota es va trobar sense pilots amb les sortides de Stoffel Vandoorne i Tom Blomqvist cap a un destí encara desconegut. Per substituir els tres pilots que han desertat, l’equip britànic compta amb Oliver Rasmussen, Edward Jones i Jonathan Aberdeen al número 28. Roberto Gonzalez i Antonio Felix da Costa segueixen allà a la segona unitat de Jota, nº38, on Will Stevens substitueix al nou jubilat Anthony Davidson.
A United Autosports, Josh Pierson serà un dels debuts sonats amb només 16 anys. El jove nord-americà donarà suport a Alexander Lynn i Oliver Jarvis al nº23, mentre que Phil Hanson i Filipe Albuquerque continuen associats al nº22 amb William Owen. Un altre equip nord-americà programat per a aquesta temporada, el Team Penske, té previst presentar Dane Cameron, Felipe Nasr i el francès Emmanuel Collard. Finalment, Richard Mille Racing Team està innovant amb el jove pilot francès Lilou Wadoux, ascendit a titular després de ser present amb LMP2 al Rookie Test de Bahrain el 7 de novembre.
Una graella plena de GT
La categoria GTE Pro està marcada essencialment pel retorn del Corvette. Tommy Milner i Nick Tandy pilotaran un Chevrolet Corvette C8.R amb el número 64 aquesta temporada. Les tripulacions d’AF Corse no estan totalment confirmades, però Alessandro Pier Guidi i Miguel Molina hi seran presents. A Porsche, com s’havia anunciat anteriorment, Gianmaria Bruni i Richard Lietz estaran al volant del nº91, mentre que Michael Christensen substituirà Neel Jani al costat de Kévin Estre al nº92.
A GTE Am, la majoria de tripulacions encara estan incompletes a part de l’AF Corse #21 (Simon Mann, Christoph Ulrich, Toni Vilander) i Northwest AMR # 98 (Paul Dalla Lana, David Pittard, Nicki Thiim).
El WEC 2022 en xifres
• La categoria Hypercar inclou sis participants de quatre marques diferents Toyota, Peugeot, Alpine i Glickenhaus.
• La llista LMP2 és la més forta de la història del WEC (15 inscrits)
• Chevrolet s’uneix a Ferrari i Porsche per arribar als tres fabricants a LMGTE Pro
• La llista inclou dues dones i el concursant més jove del WEC amb només 16 anys.