José Antonio “Cohete” Suárez va ser el gran dominador del ral·li, guanyant tots els trams de la primera etapa i assegurant-se el seu tercer triomf de la temporada amb el seu Skoda Fabia RS Rally2. Aquesta victòria li permet encarar el tram final de campionat com a líder consolidat, a falta només de dues proves: el RallyRACC de Catalunya i La Nucía.
Tot i la polèmica que rodejava la prova per l’absència del líder del campionat fins aquest ral·li, Javier Pardo, company d’equip de Suárez, el pilot asturià la va fer oblidar de la millor manera: sumant 10 escratxos de 15 possibles. Només Álvaro Muñiz va ser capaç de treure-li el ple d’escratxos sumant-ne cinc al seu sarró.

Tot i el bon rendiment del pilot de Citroën, era Pepe López i David Vázquez qui aconseguien el segon lloc, en part pels problemes mecànics del cotxe francès.
Bona actuació catalana

Entre els catalans era Jan Solans qui millor paper feia tot i donar prioritat a les proves de compostos i configuracions per al Toyota GR Yaris Rally2 de Calm Competició. El seu quart lloc final, en lluita intensa amb Unai de la Dehesa i Daniel Sosa, acredita la voluntat de preparar-se per a escenaris majors.
Molt bona actuació de José Luis García, que al volant del Skoda Fabia RS Rally 2, aconseguia una meritòria vuitena posició final. Tot i fer una prova molt regular, va perdre la setena posició a quatre trams pel final del ral·li.
Cara i creu a la Hyundai

L’activitat a les copes monomarca va tenir clar protagonisme català. Arnau Bartés i Melisa Lorenzo es van centrar en administrar avantatge en el campionat i no cometre errors.
Aquesta estratègia els va permetre evitar estar en la llista d’accidents –tres dels vuit inscrits a la Copa Hyundai es van sortir de pista– i acabar segons, per davant del principal rival directe de la copa, Vázquez, els ha consolidat encara més com a líders amb 17 punts nets de marge. Alhora, han culminat el “periple nord” amb 2 victòries, un segon i un tercer lloc, encarant amb optimisme la part final del campionat, amb el RallyRACC i La Nucía.
La cara amarga de la prova va caure per a Pol Gómez i Eduard Ferrán que patien un fort accident quan comandaven la classificació en el novè tram. Des d’aquestes línies els hi desitgem una bona i ràpida recuperació!
A la resta de copes, Juan Manuel Mañá – David Fernández van signar la seva segona victòria de l’any al Clio Trophy Spain d’Asfalt, i Esteban Vallín – Irene Caso es van imposar per tercera vegada consecutiva a la Sandero Eco Cup, consolidant el liderat del Dacia Sandero.
La pròxima cita serà el RallyRACC Catalunya Costa Daurada, els pròxims 24, 25 i 26 d’octubre, amb el seu retrobat format mixt.