Els tests de pretemporada de la Fórmula 2 el 2026 van tenir un nom propi: Rafael Câmara. El pilot brasiler de l’equip Invicta Racing va ser el gran dominador de les jornades a Barcelona, aconseguint el millor temps global de tota la setmana.
Câmara va començar a mostrar el seu potencial el segon dia, marcant un 1:23.630 en la sessió matinal. Tanmateix, la seva millor actuació va arribar durant el matí de la tercera i última jornada, on va aturar el cronòmetre en un 1:23.252, un temps que ningú va poder superar en el que restava de test. La solidesa d’Invicta es va refermar amb el rendiment del seu company, Joshua Duerksen, qui va liderar la sessió de tarda del segon dia.
Campos Racing i la lluita pel capdamunt
L’equip Campos Racing va ser l’altre gran protagonista, especialment durant la jornada inaugural. El mexicà Noel León va finalitzar el primer dia com el pilot més ràpid amb un temps d’1:24.370. Al llarg dels tres dies, tant León com el seu company Nikola Tsolov es van mantenir constantment en les posicions capdavanteres, demostrant que el monoplaça de l’escuderia d’Alzira tenia un ritme de classificació molt competitiu.
Simulacions de carrera i fiabilitat
A mesura que avançaven els tests, l’enfocament dels equips va passar de buscar la volta ràpida a centrar-se en les tandes llargues i el ritme de carrera. En l’última tarda de proves, el britànic Cian Shields (AIX Racing) va liderar la taula de temps, tot i que els registres van ser significativament més lents a causa de la càrrega de combustible i el desgast de pneumàtics.
Les sessions es van veure interrompudes freqüentment per banderes vermelles a causa de sortides de pista i problemes mecànics, situació habitual en pretemporada mentre els pilots buscaven els límits del cotxe.
L’actuació de Mari Boya, el representant català

Pel que fa a la participació local, els focus van estar sobre el pilot aranès Mari Boya, que competeix amb l’equip PREMA Racing. Boya va viure uns tests de menys a més, treballant intensament en l’adaptació al seu nou entorn de treball.
Durant la primera jornada va tancar el matí en una prometedora 9a posició (1:26.519), mentre que a la tarda va ser 15è. Durant el segon dia, tot i marcar bons registres, tots els seus temps de la sessió matinal van ser anul·lats perquè el seu cotxe es va trobar per sota del pes mínim permès en les verificacions posteriors. A la tarda va repetir la 15a posició. El seu millor dia en termes de rendiment pur va ser el tercer. Al matí va aconseguir una 7a posició amb un temps d’1:23.826, situant-se a només mig segon del millor temps absolut de Câmara, mentre que a la tarda, en sessió de ritme de carrera, va acabar 8è, demostrant una consistència de cara a l’inici del campionat a Melbourne.


