L’equip eslovac de LMP2 ARC Bratislava ha confirmat la seva alineació de pilots per al cotxe Ligier JSP217 – Gibson nº 44 com a part de la primera campanya de l’equip en el FIA WEC.
Miro Konopka, propietari de l’equip i el pilot més experimentat, disputarà les sis rondes de la temporada 2021 del WEC. L’eslovac, de 59 anys, començarà la seva cinquena cursa a les 24 hores de Le Mans a finals d’aquest any.
El pilot britànic Oli Webb compartirà les tasques de conducció amb Konopka. No obstant això, com Webb no podrà acudir a Spa a causa d’altres compromisos de carreres al Regne Unit, serà substituït pel seu compatriota Darren Burke per a l’inici de la temporada del WEC.
Burke ha estat competint amb ARC Bratislava des 2017, quan ARC Bratislava va dominar la classe LMP3 a les Asian Le Mans Series.
Tom Jackson també s’unirà a l’equip per a Spa-Francorchamps. El jove de 24 anys és un experimentat pilot britànic de GT i l’any passat va acabar segon en el GB Porsche Sprint Challenge.
Glickenhaus Racing es saltarà la primera prova del Campionat Mundial de Resistència 2021 a Spa al maig amb el seu nou Hypercar de Le Mans.
El participant nord-americà va aparèixer en la llista inicial d’inscrits per les 6 Hores de Spa de l’1 de maig publicada el mes passat, però el fundador de la marca, Jim Glickenhaus, va subratllar que no s’havia compromès a participar amb el seu parell de 007LMH amb motor Pipo.
Ara, ha confirmat que Glickenhaus Racing no participarà en l’inici de la temporada a Bèlgica i que, al seu lloc, farà debutar el 007 en la segona prova del WEC d’aquest any, en el circuit de l’Algarve, a prop de Portimao, a Portugal, al juny.
Actualment, amb programes a Dakar i Extreme E, Sébastien Loeb no vol tornar a temps complet ni a temps parcial al Campionat Mundial de Ral·lis (WRC). Tanmateix, va mostrar disponibilitat per a alguna participació esporàdica amb M-Sport Ford, l’equip de Malcolm Wilson, una estructura amb la qual va arribar a provar el 2005, però no es va integrar.
Tot i assegurar-se que se centra en Dakar i Extreme E, el nou cop campió del món va assegurar al lloc web dirtfish.com que estaria disponible per a la participació esporàdica al WRC:
“El més important per a mi aquest any és Dakar i Extreme E. Aquests són els dos programes principals per a mi. Potser si algú em truca, si Malcolm em demana fer un ral·li i em necessita, per què no?
Loeb també va dir:
No és només Monte aquesta temporada, hi ha altres ral·lis. Si alguna vegada Malcolm necessita algú, no per tota la temporada o mitja temporada, per què no? No aniré a Finlàndia, però Turquia va ser un bon record l’any passat.
Com hem vist en els darrers mesos, hi ha diverses marques que pretenen vendre només vehicles electrificats en un futur no gaire llunyà. En vista d’això, alguns governs també comencen a establir objectius per igualar l’evolució de l’electrificació a la indústria de l’automòbil. Segons El País, el govern espanyol ha llançat una nova Llei sobre el canvi climàtic i la transició energètica. Aquesta llei, que ja es va aprovar al Congrés, prohibeix la venda de cotxes amb motor de combustió a partir del 2040 a Espanya, alhora que inclou mesures per millorar la qualitat de l’aire a les ciutats i promoure la implementació de cotxes elèctrics. El 2050, el govern espanyol té la intenció de prohibir la circulació de vehicles de combustió al país.
“Hem de democratitzar el cotxe elèctric”, revela Teresa Ribera, vicepresidenta i ministra de la transició ecològica. La llei que s’ha confirmat ara s’ha anunciat des del 2018. Fins ara, el Regne Unit i França han avançat amb els plans de prohibir vehicles amb motors de combustió interna de gasolina i dièsel a partir del 2040, mentre que Dinamarca apunta al 2030 per fer el mateix.
Quinze equips que representaven tres nacionalitats van ser presents a la sortida de Còrdova per a la primera trobada de la temporada Clio Trophy Spain al Ral·li Sierra Morena.
Germán Leal es va posar al capdavant immediatament, dominant les tres especials de divendres per liderar la competició per 27”8. Thomas Chauffray i Jorge Cagiao van atacar, signant tres i dos scratx respectivament l’endemà, però els seus esforços van ser en va contra el líder.
Un cop més els més ràpids a l’especial final, Germán Leal i el seu copilot Pablo Sánchez van guanyar amb 30”1 per davant de Thomas Chauffray – Anthony Hamard i 54”4 sobre Miguel García – Osel Román, regular durant tota la prova. Els cinc primers van ser completats per Jorge Cagiao – Amelia Blanco i el portuguès Diogo Gago – Jorge Eduardo Carvalho.
Desè de la classificació general de totes les categories, Germán Leal també va portar el seu Clio Rally5 a la victòria entre les dues rodes motrius mentre guanyava la primera prova del Campionat d’Andalusia de Ral·li d’Asfalt.
Pròxima prova: Rali de Castelo Branco (Portugal), 11-13 de juny
Carles Miró i Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) s’han emporat la victòria en el 5è Rally Catalunya Històric. Es tracta del segon triomf de la parella osonenca després de la conseguida en la primera edició de la prova, la cel·lebrada el 2017.
Un total de 81 equips van iniciar la prova el divendres des Salou, el mateix punt i uns tram molt similars als del RallyRACC, la única prova puntuable per al campionatl del món de Ral·lis de l’Estat. El ral·li tenia 489,55 km, dels quals 147,40 km eren en carretera tancada.
Mia Bardolet-Carles Jiménez (Seat 1400B) van acabar la primera jornada arribant a Salou com a líders en Regularitat Sport, però només 6 dècimes per davant de Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC). Xavier Domingo-Jordi Ibarra (BMW M3) manaven en la categoria Regularitat Súper Sport, mentre que els segons eren José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW 320i).
La meteorologia canviant dels trams de divendres van ser la nota destacada en els tram tarragonins. La serra de La Mussara va rebre als participants amb boira i un asfalt moll, mentre que Riudecanyes era l’únic tram del ral·li completament nocturn.
La jornada de dissabte era la més llarga de la prova amb vuit trams i una climatologia que s’agunatava, per poc, sense pluges. Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) i Josep Maria Bardolet-Carles Jiménez (Seat 1400-B), arribaven al tram del Montmell, l’únic en repetir-se, amb tot per decidir.
Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) aconseguien una lluitada victòria mentre que Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A-11 Abarth) donaven la sorpresa aconseguint la segona posició per dues dècimes, relegant a Josep Maria Bardolet-Carles Jiménez (Seat 1400-B),que queien a la última posició del podi.
La quarta posició era per a Lluís Pallí-Guillem Buscarons amb el seu Innocenti Mini Cooper i la cinquena per a Jordi Fanlo-Joan Jordán (Porsche 911 SC), just per davant de l’equip femení de Tere Armadans-Anna Vives (Porsche 911 Carrera 3.2) que acabaven en sisena posició.
En la categoria Regularitat Súper Sport el triomf va recaure a José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW 320i) després de l’abandonament de Domingo-Ibarra (BMW), líders el divendres.
A destacar la categoria Legend que engreixava de forma substancial i amb molta qualitat la llista d’inscrits i el gaudi de tots els presents a la prova. Vehicles com el Peugeot 306 Maxi, Mitsubushi Carisma o Renault 5 Turbo.
El RACC ha tancat una nova gran edició de la seva prova de regularitat, una edició gens fàcil però que ha estat una evolució positiva resepcte les anteriors. Per cotxes i inscrits, per competitivitat i emoció, per itinerari i trams, tot en conjunt ha estat un pas endavant que esperem poder gaudir amb tots els aficionats la temporada que ve.
L’asturià José Antonio Suárez ha estat el guanyador del Ral·li Sierra Morena 2021. Suárez, amb un Skoda Fabia R5, va acabar per davant de Jan Solans (Citröen C3 R5) i Javier Pardo (Suzuki Swift Ral·li S).
Suárez ja va acabar la primera etapa del Ral·li Sierra Morena al capdavant de la general amb una renda de 15 segons sobre Surhayen Pernía i de 18 davant Jan Solans. Javier Pardo va concloure en la quarta plaça, ja a més d’un minut del líder.
Suárez marcava les diferències en el primer tram, marcant el millor temps amb vuit segons d’avantatge sobre Pernía, mentre que Jan Solans era tercer a una dècima i quart Javier Pardo amb el Suzuki Swift. Iván Ares abandonava per una avaria mecànica en el seu Hyundai, de manera que el ral·li perdia a un dels candidats a la victòria final.
Els Suzuki de Javier Pardo i Joan Vinyes, amb uns cotxes no al nivell dels Rally2 (antics R5) es van jugar el tercer calaix de podi, però Pardo, que tenia una renda de 20 segons de la primera jornada, va saber administrar-la per aconseguir-la.
Aquesta setmana passda Hockenheim va rebre dos dies de proves del DTM, en el que va ser l’inici de la nova era GT3 del campionat, amb diversos equips i pilots en pista, molts d’ells nouvinguts. El primer dia de feina, fins i tot hi va haver neu durant la tarda, cosa que va afectar molt els plans.
Els cotxes Mercedes estaven en millor forma els dos dies, i les millors voltes es van produir el segon dia. Lucas Auer (Winward / Mercedes) va marcar el millor temps de tots, corrent a 1’36.153. Va ser només 20 mil·lèsimes més ràpid que Vincent Abril (Haupt / Mercedes), que és un dels novells.
Els cinc primers van ser completats per tres Mercedes més: Daniel Juncadella (GruppeM), Philip Ellis (Winward) i Maximilian Götz (Haupt). El millor no Mercedes va ser Mike Rockenfeller, en un Audi d’Abt en setè lloc a 0,517 segons de la part superior. En general, el Ferrari més ràpid va ser el de Liam Lawson (AF Corse), sent Marco Wittmann (Walkenhorst) el BMW més fort.
El llarg carril dels boxes i la dificultat per avançar portaran els equips a triar estratègies de finestreta única, segons Pirelli.
Mario Isola, cap de la marca italiana, espera que la cursa del 2021 sigui molt diferent de la cursa de l’any passat, sobretot per l’època de l’any.
Tot i que l’última cursa a Imola va tenir lloc fa gairebé sis mesos, les condicions podrien ser diferents ara a l’abril en comparació amb el novembre, i és evident que la construcció dels pneumàtics ha canviat”.
Com va ser el cas de l’última cursa aquí, esperem que els equips segueixin una estratègia de parada única, també a causa del temps perdut als boxes i la relativa dificultat per avançar”.
Per segona vegada en la seva carrera, Stoffel Vandoorne va guanyar una cursa a la Fórmula E, sent el més fort a la segona ronda de l’E-Prix de Roma aquest diumenge.
Un cop més, les condicions de moll de la pista van obligar a la sortida darrere del cotxe de seguretat. Nick Cassidy (Envision Virgin / Audi) va començar des de la pole position, però a la primera curva va sortir-se i va caure dels deu primers. Norman Nato (Venturi / Mercedes) es va traslladar al primer lloc, però minuts després va ser superat per Pascal Wehrlein (Porsche) i Vandoorne (Mercedes).
From the lead, @NickCassidy_ spins out and rejoins in the midfield…
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 11, 2021
Quan es van començar a activar els modes d’atac, Vandoorne va sorprendre a Wehrlein i va passar a la part superior. Un incident entre Lucas di Grassi (Abt Audi) i Sébastien Buemi (Nissan e.dams) va provocar una situació de bandera groga a tot el circuit. En reiniciar, Vandoorne estava còmode a la part davantera, mentre que Alexander Sims (Mahindra) va superar Wehrlein per arribar al segon lloc.
Amb un lideratge sòlid, Vandoorne havia de gestionar els esdeveniments bàsicament. La lluita va ser llavors per les altres posicions del podi. Sims va mantenir el segon lloc, però darrere seu Nato encara va aconseguir superar Wehrlein per assolir el lloc més baix del podi. Una col·lisió de René Rast (Abt Audi) contra la paret va provocar un cotxe de seguretat en els darrers deu minuts. La cursa es va reprendre durant l’última volta, sense canvis importants a la part davantera de la classificació. Vandoorne va defensar el liderat amb Sims segon i Nato tercer. Wehrlein va ser quart, amb Edoardo Mortara (Venturi / Mercedes) tancant els cinc primers.
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.