Dissabte, maig 31, 2025
Blog Page 533

El BMW i4 Prototype sembla estar a punt per a la fabricació

nowadays-spied-bmw-i4-prototype-appears-to-be-extra-manufacturing-ready

El BMW i4, un model totalment elèctric del BMW Sèrie 4 Gran Coupé, es va transformar en un model prototip camuflat, que -a diferència de temps passats- sembla molt més proper a la fabricació.

L’ i4 podria ja no ser tan desconegut perquè ja coneixem l’i3 i l’i8, però segur que podem qüestionar els atributs particulars dels BEVs, incloent els nous ronyons “elèctrics” a la part davantera. Total, el set a inaugurar és el Gran Coupé Sèrie 4.

A més, les imatges indiquen que el gegantí paquet de bateries (per a 600 km) afecta el compartiment de passatgers:

La fabricació començarà el 2021, suposadament juntament amb les mateixes versions híbrides. És el competidor més proper al Tesla Mannequin 3.

Pel que fa a l’electrificació, BMW se centra en l’electrificació de vehicles existents utilitzant una plataforma versàtil per acomodar tot tipus de cadenes motrius.

BMW i4 especificacions anticipades:

  • Més de 600 km d’autonomia sota el cicle de prova de la WLTP
  • 0-100 km / h en aproximadament 4 segons
  • Velocitat màxima de 200 km / h

Fotos: CarPix

Volvo introdueix l’autobús 7900 Electric amb una bateria de 396 kWh

volvo-introduces-7900-electric-articulated-with-396-kwh-battery-pack

Volvo ara ofereix els autobusos elèctrics més llargs.

Volvo Busos va ampliar la seva gamma d’autobusos elèctrics amb el model articulat elèctric 7900 (anunciat a principis d’aquest any), presentat  a Brussel·les.

Està disponible en 18 o 18,7 m de longitud, amb una capacitat de passatgers de fins a 150 persones. No hi ha informació pel que fa a la variació, però amb un paquet de bateries de fins a 396 kWh, hauria de ser possible intercanviar la seva contrapart dièsel, específicament ja que hi ha opcions de càrrega flash (OppCharge i Combo2 / CCS).

D’acord amb els autobusos Volvo, 7900 Electric Articulated té un 80% menys de consum que el model dièsel idèntic.

“Baix nivell de soroll i gran seguretat”

El Volvo 7900 Electric Articulated ha estat dissenyat per augmentar la rapidesa dels viatges dels passatgers i proporcionar-los una conducció assenyada. L’autobús compta amb quatre portes dobles, grans superfícies per estar de peu, passamans i nanses amb un disseny ergonòmic, tan bons com els seients dissenyats per Volvo.

La cabina proporciona al conductor una visió general del trànsit. El baix nivell de soroll redueix la possibilitat de cansament i distracció. Una unitat de climatització d’alta qualificació garanteix una temperatura correcta tant per als passatgers com per al conductor. El Volvo 7900 Electric Articulated pot estar equipat adicionalment amb la direcció dinàmica Volvo, que facilita considerablement el treball del conductor i redueix la tensió a les espatlles i els braços.

Volvo 7900 Electric Articulated especificacions:

  • Longitud: 18 ó 18,7 m.
  • Nombre de passatger: Fins a 150 passatgers.
  • Línia de transmissió: Doble motor elèctric amb transmissió de dos temps. Potència màx. 2×200 kW, parell màx. 31 kNm en l’eix motriu.
  • Bateries: Bateries de ions de liti amb una capacitat d’emmagatzematge de fins a 396 kWh.
  • Sistema de càrrega: OppCharge, Combo2 / CCS.

Aquí hi ha algunes especificacions de la plataforma Toyota e-TNGA per BEVs

right-here-are-some-specs-on-the-toyota-e-tnga-platform-for-bevs

Toyota està treballant en una nova plataforma dedicada als automòbils totalment elèctrics, coneguda com e-TNGA (de l’estructura elèctrica Toyota New World Structure), que bé podria considerar-se com un avanç per a la MEB de la Comunitat Volkswagen.

L’acord modular e-TNGA permetrà que una il·limitada varietat de tipus d’automòbils puguin adaptar-se a les necessitats dels més petits, mitjançant l’adaptació de cotxes mitjans i grans de Toyota i marques i companyies de satèl·lits (presumiblement Daihatsu, Lexus, Subaru, Suzuki).

Les característiques podrien ser:

  • Capacitat de la bateria de 50 kWh a 100 kWh
  • Autonomia de 1 (300 km) en el cas dels dispositius més petits a 500-600 km en el cas dels dispositius més grans.
  • 2 tipus de motors amb una potència de 80 a 150 kW.
  • Tracció posterior, tracció d’entrada i tracció a les quatre rodes

Per a un fabricant d’automòbils com Toyota, la relació de kWh / kWh / kWh és totalment assequible i amb la confiançade les marques japoneses.

Coma: “És un repte majúscul, passes de l’eufòria a quedar-te en una duna”

MARC COMA DAKAR
MARC COMA DAKAR

L’aventura de Marc Coma i Fernando Alonso en món dels raids acaba de començar, encara que tots dos són competidors purs i buscaran començar a lluitar per coses grans com més aviat millor -tal com va reconèixer el seu nou cap al Ral·li del Marroc -. El resultat de l’última cita puntuable per a la Copa del Món FIA de Cross-Country és el de menys, i Coma reconeix que tot va ser segons esperaven.

Després de tres punxades i una roda trencada el primer dia, el segon es van col·locant entre els 10 millors, però el tercer van patir un fort accident a 150 km/h en un rasant dins de la llera d’un riu sec . Tot i que en les dues etapes següents van tornar a estar en el top 10, tots dos van acabar conscients que tenen més potencial i que han de seguir aprenent en aquest nou projecte.

“Ha estat un ral·li complicat per a nosaltres. És la nostra primera experiència en competició amb en Fernando i ha anat una mica com esperàvem, el que passa que no hem tingut gens de sort. Esperàvem que fos difícil, sabíem que teníem coses en què estàvem molt bé i altres en què hi ha un llarg camí per fer. ”

“Podem aprendre molt del que hem fet aquests dies aquí i la importància de fer quilòmetres. Una pena el del dia del riu, però vam aconseguir tornar i fer algun bon resultat . Sempre lluitem contra corrent per intentar entrar en la dinàmica de ser als 10 primers, on la pols no t’ influeix tant i la navegació és més pura. Alguns dies hem estat aquí, hem fet algun parcial interessant … això vol dir que potencial hi ha. Faig una lectura positiva “.

“Hi ha moltes coses per fer i aprendre. A nivell de navegació canvia una mica la visió de tot, però em vaig sentir molt còmode cada dia, ha estat interessant. Potser l’últim dia de muntanya no em vaig sentir tan còmode, per les distàncies a les cruïlles, etc. Però en desert obert no vam cometre cap error i vam anar bé, intentant ajudar a Fernando en la lectura del terreny i que vagi xuclant tot aquest context de desert i de filosofia de la cursa”.

“És un repte majúscul. Crec que poca gent s’atreveix a fer aquest pas avui dia, així que només per això, tot el respecte del món. Jo crec que en Fernando és plenament conscient del que significa afrontar aquesta especialitat i aquí anem, intentant sumar tots perquè semblem el més ràpids possibles “.

“Et frustres un poc quan tens tants problemes, això sí. Però al final hem d’estar en la mateixa dinàmica positiva, perquè si no, ens amargaríem. Quan surt el problema intentem solucionar-ho i seguir. Durant una sola etapa hi ha moments que ets a dalt, que estàs a baix … el ral·li raid és així, des de estar a l’eufòria en veure que vas bé a enganxar-te a la duna següent o punxar. Aquí no s’acaba fins que arribes “.

Pernía guanya a casa i fica emoció al campionat

pernia_cantabria
RFEdA

Surhayen Pernía li va donar al Ral·li de Santander un final somiat. Que un pilot de casa s’enportés l’última edició va ser1 colofó ​​perfecte per als organitzadors i el públic. El de Hyundai, amb Alba Sánchez a les notes, va complir el desig de gairebé tots.

La primera secció del matí va ser per a Pepe López i el seu copilot Borja Rozada. El madrileny va guanyar el primer tram i encara que Iván Ares , amb David Váquez, va guanyar el segon, l’avantatge per al de Citroen superava els 4 segons. La predominant notícia generation que Surhayen Pernía i Alba Sánchez aguantaven el ritme de cap a casa. El càntabre arribava amb poc més de 6 segons de desavantatge.

La segona secció va començar amb un gran atac d’Ares, que es va posar 1º en el tercer tram de la prova. Pepe López va patir algun problema mecànic i va caure a la 3a posició, per darrere fins i tot de Pernía. En el següent tram el de Citroën recuperava. Va ser 2n i a l’assistència arribaven els tres en 8 segons. Joan Vinyes va abandonar abans de prendre la sortida en el quart tram.

Intensa emoció

Per la tarda, el ral·li oferia la mateixa estructura. Dos trams a repetir, amb el segon, el sisè en el total de la prova, com el TC Plus del ral·li amb punts a repartir. Iván Ares assentava el liderat amb el seu Hyundai, deixant a Pernía a gairebé 10 segons. Les seves opcions per recuperar terreny en la classificació long-established es van veure augmentades pels problemes mecànics del de Citroën, que li van retardar gairebé 1 minut.

Pepe López va plegar veles i no li va quedar altra que conformar-se amb la 3a posició i gràcies. Pernía es portava el TC Plus. A un terç tram Ares anava camí d’assentar del tot la seva victòria però a prop del Remaining va punxar. El seu avantatge es va evaporar i el Hyundai de l’native es posava al capdavant. La diferència per als dos trams restants generation de 2,8 segons.

Quedaven dos trams per saber el guanyador de ral·li en què la boira començava a baixar. Tots dos lluitant pel campionat enfront de Pepe López , amb Ares millor col·locat. En els parcials del penúltim tram, el càntabre de Hyundai li endossava al gallec de la pròpia marca al voltant d’un segon, però a meta va arribar la gran sorpresa. Ares cedia més de 6 segons i la diferència s’anava gairebé fins als 10 a falta de l’últim tram. Pernía havia brodat la segona part de l’especial. En el següent Ares s’anava amb tot fins que un toc en una zona estreta li va fer desistir en provocar un problema tècnic en el seu Hyundai .

Surhayen Pernía aguantava en l’últim tram per tancar la brillant història del ral·li càntabre amb un dels seus fills encapçalant el palmarès de nou. Iván Ares va veure com se li escapava una gran oportunitat de retallar a Pepe López, que va cuidar al seu Citroen per arribar 3r a meta. Javier Pardo va acabar 4t, per davant de Jesús Puras que va tancar els cinc primers. Javier Pardo va vèncer entre els N5. Daniel Martínez va ser el més ràpid entre els 2RM i Diumenge Estrada entre els R2.

Laia Sanz, després del calvari de fa un any: “Començo a trobar-me millor”

laia-sanz,-despres-del-calvari-de-fa-un-any:-“comenco-a-trobar-me-sana”

Només Laia Sanz sap el que va haver de passar fa 12 mesos, quan va contreure una doble infecció víric bacteriana que la va deixar en un llit i sense poder preparar en condicions el seu novè Dakar . No obstant això, com l’au fènix va aconseguir refer-se i aconseguir el seu segon millor resultat en la mítica prova el gener passat.

Aconseguir un bon resultat no entrava dins dels seus plans, però Sanz assegura haver aprofitat l’última cita del Mundial per posar a punt la seva KTM 450 Rally i trobar-se més còmoda sobre d’ella.

“M’ho he pres amb molta calma, m’ha anat molt bé per provar coses. També el terreny i el tipus d’etapa no és el que més m’agrada. Però he aprofitat per provar coses sacrificant etapes i al final també he anat amb precaució perquè aquí és molt fàcil caure i estem molt a prop del Dakar i vulguis o no això pesa al cap.”

“He anat de menys a més, els últims dos dies m’he trobat millor, he trobat una configuració a la moto que crec que pot anar-me molt bé “.

” El primer i segon dia vam provar el que porten els nois. Per a mi eren una mica dures [suspensions]. Després vam tornar per a la marató a les meves suspensions de sempre i tampoc em trobava molt bé. Així que vam provar alguna cosa intermedia i la veritat és que m’he sentit molt a gust i crec que per etapes de desert ràpides m’ajudarà en seguretat “, .

” Estic bastant bé de tot, sí que em falta forma perquè vulguis o no això em va deixar com una mica de ressaca durant molts mesos, però ara ja començo a trobar-me sana i del que es tracta és de recuperar la forma, que encara no estic com estava abans d’agafar tot “.

“Ara caldrà anar amb compte perquè aquest any he hagut de vigilar de no passar-me per no donar un pas enrere, però ara ja veig que puc entrenar amb continuïtat. Per exemple, durant el ral·li em vaig trobar molt millor aquests dos últims dies que al principi “.

Del nou sistema de llibre de ruta i el seu lliurament en dues etapes just abans de sortir, Sanz es considera fan número 1 i diu que si fos per ella el lliuraria cada dia així al Dakar 2020.

“A mi m’ha agradat molt el sistema, crec que és un molt bon camí per als raids, tant de bo seguim per aquí. Jo ho faria cada dia al Dakar . És cert que els problemes de llibre de ruta que hi ha hagut aquí els hi hagués hagut tot i que els haguéssim pintat, perquè eren més temes de falta de marcar millor perills, d’alguna CAP [rumb amb graus] que no hi era, però això no és problema del sistema, que és molt , molt bo “, conclou.

Compte enrere RALLYRACC: ruta del ral·li

compte-enrere-espanya:-ruta-del-ral·li

Loeb va aconseguir la seva última victòria al WRC després d’una intensa jornada final al RallyRACC Catalunya – Ral·li d’Espanya, i hi ha pocs canvis per l’única prova de superfície mixta del certamen que es disputa del 24 al 27 d’octubre.

El més destacat

• Salou Els agressius World Rally Cars s’alinearan al passeig marítim abans de la cerimònia d’inici de dijous a la nit. Perfecte per veure de prop a aquests monstres de nova generació. Els pilots del WRC es reuniran amb els aficionats, i signaran autògrafs i posaran per les fotos abans de la sortida. Treu-te el teu selfie !!

• Dos dies després, les estrelles del WRC i els cotxes entraran en acció a la mateixa zona per a un tram tècnic de 2, 24 km pels carrers costat de la platja el dissabte a la tarda. Comença al port esportiu i segueix cap al centre per carrers lliscants per la invasió de la sorra de la platja.

• Espectacle a la Fatarella – Vilalba divendres a la tarda. Pneumàtics desgastats pels constants canvis de terra a asfalt i viceversa, i la previsió d’altes temperatures fan que la goma pugui estar en condicions menys que perfectes per a aquesta última especial del dia. L’espectacle està garantit.

El parc temàtic Port Aventura World de Salou serà el centre neuràlgic en el seva 15 ª edició i el passeig marítim de la ciutat de Salou acollirà la cerimònia de sortida dijous a la nit.

L’acció arrenca amb especificacions de terra, la primera etapa de divendres, la més llarga de la prova amb 129, 70 km. Una curta especial en els camins de terra de Gandesa (7, 00 km) i un Horta-Bot renovat (19, 00 km), portarà als diabòlicament difícils 38, 85 km de la Fatarella-Vilalba.

El tram més llarg del ral·li combina terra i asfalt amb freqüents canvis de superfície, conservar bé els pneumàtics pot fer guanyar temps de manera decisiva.

L’assistència a Salou precedeix una repetició de les tres especials abans d’una assistència nocturna més llarga del que és habitual, 1 hora i 15 minuts, en què els equips competeixen contra el rellotge per convertir els seus cotxes de terra a asfalt.

El dissabte és idèntic al 2018, amb dos bucles a Savallà (14, 08 km), Querol (21, 26 km) i El Montmell (24, 40 km) abans de la tradicional i espectacular especial de Salou (2, 24 km).

La jornada final de diumenge comença amb Riudecanyes (16, 35 km), amb la seva famosa rotonda, i el retorn de la revirada i tècnica especial de la Mussara (20, 72 km) que trorna per primera vegada desde 2014.

Tots dos seran disputats dues vegades, separats per l’assistència de mig matí a Salou, amb el segon pas de la Mussara que serà el Wolf Energy Power Stage i que oferirà punts extra als cinc pilots més ràpids.

Els pilots s’enfrontaran a 17 trams que cobreixen 325, 56 km abans de la cerimònia del podi al passeig marítim de Salou.

Kalle a punt per fer el salt

kalle-a-punt-per-fer-el-salt

El recentment coronat campió del WRC 2 Pro, Kalle Rovanperä, ha admès que la seva temporada d’èxits amb el Skoda Fabia R5 l’ha preparat per donar el pas a un World Rally Car.

El jove de 19 anys ha pilotat per l’equip Skoda al més alt nivell dels ral·lis amb un R5 durant les dues últimes temporades i sent que ja està a punt per ocupar el seu lloc en la primera categoria del WRC.

“Crec que puc estar a punt després d’aquesta temporada”, va dir el finlandès. “Mai podràs estar completament preparat, haurem d’aprendre de nou, el World Rally Car és un cotxe diferent.”

Però no un cotxe completament nou per Rovanperä, que va pilotar el Yaris WRC de Toyota quan tenia 16 anys. El director de l’escuderia Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, recorda bé aquest test.

“Va pilotar el cotxe a 2016”, va dir Mäkinen. “Vam fer un curt tram, ell va ser i va prendre algunes notes i després va fer un parell de passades. Va ser només una petita prova, poc pilotatge, res important, però va ser el més ràpid de tots.

“Fins i tot sense experiència amb el cotxe, va pujar a ell i va ser més ràpid que Teemu (Suninen) i Esapekka (Lappi). I això va ser fa tres anys”.

Rovanperä es va quedar callat sobre on podria estar el seu futur, però s’espera que sigui anunciat en l’equip de Mäkinen en les properes setmanes.

De la mateixa manera, Mäkinen va rebutjar l’oportunitat d’oferir informació sobre els seus pilots per a 2020, però el quatre vegades campió del món va elogiar Rovanperä .

Afegeix: “Kalle ha estat pilotant i mantenint-se en calma, conduint i empenyent sense riscos. És molt ràpid, però no estic segur que el lloc correcte sigui un R5 perquè segueixi millorant i aprenent. Potser podria ser el moment per fer aquest salt “.

Els pilots esperen la decisió de Tänak

els-pilots-esperen-la-decisio-de-tanak

Abril, sis mesos després encara estem esperant. I també l’estonià.

Primer tornava a M-Sport Ford. Malcolm Wilson tenia un contracte de cinc anys esperant-lo. Després es quedava al Toyota Gazoo Racing. Després tampoc. Després s’anava a Hyundai Motorsport. Tornada a Toyota.

I ara s’especula que està de tornada negociant amb Hyundai i que podria vestir-se de blau la propera temporada després de tot. ¿De debò? .

Aquesta telenovel·la entre bastidors porta més temps que el moviment de Sébastien Ogier després de la sortida de Volkswagen, que el va portar a M-Sport. Hi va haver un segon capítol 12 mesos després, quan va tornar a coquetejar amb altres equips, abans de quedar-se on era.

Però aquests arguments no tenen res a veure amb els girs i les voltes que semblen estan implicats en les negociacions de Tänak.

Que l’estrella Toyota tingui totes les cartes està fora de tot dubte. Tothom el vol (excepte Citroën, ja que la firma francesa té a Ogier i Esapekka Lappi lligats per a la temporad que vea) i una vegada que sapiguem on va, la resta dels seients s’ordenaran.

Craig Breen, Kris Meeke, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen han de tenir paciència mentre el líder del campionat es decideix.

Abans del seu pas a M-Sport, Ogier va romandre a Volkswagen des de 2012 fins a finals de 2016. Anteriorment, Sébastien Loeb va estar en la nòmina de Citroën des de 2001 fins a la seva sortida del WRC a temps complet. Durant anys, no hi va haver grans històries de canvis de pilots.

L’acord de Meeke amb Toyota la temporada passada va causar sorpresa, però no s’assemblava en res a les històries increïbles de Colin McRae que es va canviar de Subaru a Ford a la fi de 1998. L’escocès fora de Subaru …. això va trigar una estona a confirmar-se.

I després estava Carlos Sainz i el seu canvi de Ford a Toyota a Lancia a Subaru a Ford a Toyota a Ford a Citroën. I cadascuna d’elles va ser una jugada brillantment mestra de l’espanyol (a part de la tercera etapa a Ford, que es va produir després de la prohibició de Toyota a 1996).

Així que, per difícil que sigui el mercat d’aquest any, no té res a veure amb els vells temps.

L’equip de la Supercopa Porsche, Fach Acte Tech, en les traveses per comprar l’equip de BMW DTM

porsche-supercup-squad-fach-auto-tech-in-bmw-dtm-buyer-team-talks

L’equip de Porsche Supercup Fach Acte Tech està en negociacions amb BMW per convertir-se en compradors de l’equip BMW DTM per a 2020.

Fach Acte Tech, que va rebre el títol de Supercopa Porsche a 2014 i ocupa el tercer lloc en la classificació del grup aquest any, planeja un equip de dos cotxes i necessitaria pilots amb suport financer per enfortir el programa, que costaria entre els 2 i els 4 milions d’euros a l’any.

“Hem estat negociant amb BMW durant molt de temps, així que estem preparats.”

“L’equip [financer] [per competir en el DTM] ja està assegurat i estaria cobert per les contribucions dels patrocinadors i els pilots.

“Preservariem als nostres patrocinadors actuals, des de la Supercopa Porsche fins a la DTM, però estem en silenci negociant amb diversos patrocinadors per construir una posició encara millor”.

De moment, BMW està sent sotmès a una revisió interior després d’una temporada  decebedora, en la qual ha estat superat pel seu rival Audi, que ha arrasat amb els títols de pilots, equips i productors.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua