F1: pole de rècord per a Valtteri Bottas al GP dels EUA

El temps marcat per Valtteri Bottas (Mercedes) d’1 ’32 «029, és la volta més ràpida donada al Circuit de les Amèriques, i a més és l’onzena pole per al pilot finlandès. Mercedes ha aconseguit 6 poles consecutives en aquesta pista.

Per darrere s’ha classificat Sebastian Vettel (Ferrari) a tan sols 12 mil·lèsimes, i també molt a prop Max Verstappen (Red Bull) a 67 mil·lèsimes. Una mica més lluny, tot i que a molt poca distància, Charles Leclerc (Ferrari) a 1 dècima, seguit de Lewis Hamilton (Mercedes), Alex Albon (Red Bull), i per darrere dels «grans», una altra vegada Carlos Sainz (McLaren) , setè.

Els cinc primers pilots partiran demà en carrera amb el pneumàtic mitjà, mentre que la resta, fins al desè, ho farà amb el tou.

La qualificació al Circuit de les Ameriques és de vital importància, i les estadístiques ho demostren, ja que cap pilot que ha partit fora de la primera fila de la graella ha aconseguit guanyar la cursa.

La qualificació

Tots els pilots van sortir a rodar amb el pneumàtic tou, amb una temperatura de pista gairebé igual a la que havia al matí durant la FP3, de 27 graus. Hamilton va marcar el millor temps seguit per Verstappen, Bottas, Vettel, Sainz, Albon, Leclerc … Aquest últim va patir una pèrdua d’oli a la FP3 i un canvi de motor per una unitat antiga. La pista va seguir millorant, i també alguns pilots, com el company de Sainz a McLaren, Lando Norris, que finalment es va situar primer (1 ’33 «353), seguit per Hamilton, Verstappen, Gasly, Bottas, Vettel … i Sainz novè.

La Q2 va començar i només els dos pilots de Mercedes, els dos de Ferrari i Verstappen portaven els pneumàtics mitjans, la resta el tou. En el primer intent de volta ràpida, Albon es va col·locar primer (1 ’32 «898), seguit per Hamilton, Verstappen, Bottas, Leclerc, Vettel i Sainz setè a 6 dècimes. Finalment, Leclerc va marcar el millor temps (1 ’32 «760) i ho va fer amb el compost tou, el mateix que el seu company Vettel, que va ser segon a només 22 mil·lèsimes. Albon va ser tercer per davant de Hamilton, Verstappen, Bottas, Norris, Sainz 8è.

Carlos Sainz va ser el primer a sortir a pista a la Q3, i ho va fer amb els pneumàtics tous, dels quals tenia dos jocs nous. Bottas va marcar el millor temps, marcant el rècord absolut de la pista (1 ’32 «029). El van seguir Vettel, Verstappen, Leclerc, Hamilton, Albon, Sainz setè …

Van tornar a sortir els pilots per a un últim intent de volta ràpida, i els dos de Mercedes van ser els últims a fer-ho. Va ser llavors quan ningú va poder millorar el temps qua havia marcat Bottas en el seu primer intent, i així es va quedar amb la pole location. Després d’ell, Vettel a tan sols 12 mil·lèsimes, Verstappen a 67 mil·lèsimes, i després Leclerc, Hamilton, Albon, Sainz setè, Norris, Ricciardo, Gasly.

La cursa es disputarà el diumenge a les 20 h i 10 minuts (horari CEST).

Qualificació :

1 Valtteri Bottas Mercedes 1m 32. 029 s

2 Sebastian Vettel Ferrari 1m 32. 041 s 0.0 12 s

3 Max Verstappen Red Bull / Honda 1m 32. 096 s 0.0 67 s

4 Charles Leclerc Ferrari 1m 32. 137 s 0. 108 s

5 Lewis Hamilton Mercedes 1m 32. 321 s 0. 292 s

6 Alexander Albon Red Bull / Honda 1m 32. 548 s 0. 519 s

7 Carlos Sainz  McLaren / Renault 1m 32. 847 s 0. 818 s

8 Lando Norris McLaren / Renault 1m 33. 175 s 1. 146 s

9 Daniel Ricciardo Renault 1m 33. 488 s 1. 459 s

10 Pierre Gasly Toro Rosso / Honda 1m 33. 601 s 1. 572 s

11 Nico Hulkenberg Renault 1m 33. 815 s –

12 Kevin Magnussen Haas / Ferrari 1m 33. 979 s –

13 Daniil Kvyat Toro Rosso / Honda 1m 33. 989 s –

14 Lance Stroll Racing Point / Mercedes 1m 34. 100 s –

15 Romain Grosjean Haas / Ferrari 1m 34. 158 s –

16 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo / Ferrari 1m 34. 226 s –

17 Kimi Raikkonen Alfa Romeo / Ferrari 1m 34. 369 s –

18 George Russell Williams / Mercedes 1m 35. 372 s –

19 Robert Kubica Williams / Mercedes 1m 35. 889 s –

20 Sergio Perez Racing Point / Mercedes 1m 35. 808 s –

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments