WRC – Ral·li Monte-Carlo 2020 – Etapa 1: Ogier primer en una etapa molt apretada

El francès, que debuta amb el Toyota Yaris, ha acabat la primera jornada de competició amb un avantatge de 1,2 segons sobre Elfyn Evans, després d’avançar al seu company d’equip en els últims quilòmetres. Thierry Neuville els trepitja els talons, a 5,2 segons de distància.

El principal focus d’atenció ha sigut la forta sortida de l’actual campió del món Ott Tänak en la seva primera participació amb el Hyundai i20.

El cotxe de l’estonià s’ha sortit de la carretera després d’una compressió en el tram d’aquest matí en Saint-Clément – Freissinières. El cotxe ha bolcat diverses vegades abans de detenir-se en un altra carretera a més de 100 metres d’on s’ha sortit.

Tänak i el seu copilot Martin Järveoja han sortit pel seu compte del cotxe fortament danyat abans de ser portats a l’hospital, on passaran la nit en observació.

«La nostra prioritat en aquestes situacions és sempre en primer lloc l’estat de la tripulació«, va dir el director de l’equip Hyundai Motorsport Andrea Adamo. «Després d’aquests incidents és habitual que es facin revisions a l’hospital, els resultats del qual són clars«.

El duo Toyota ha dominat el dia. Evans, que també debuta amb el Yaris, ha guanyat els tres trams del matí, en els quals les plaques de gel han estat un perill constant, per a avançar al líder de la nit, Neuville, i obrir un marge de 3,3 segons sobre Ogier.

Ogier ha donat la volta a la truita aquesta tarda. Amb les carreteres més seques, ha guanyat dos trams per acabar superant-lo.

WRC2: Ostberg líder

El noruec, al volant d’un Citroën C3, s’ha avançat en els primers trams del dijous a la nit. No obstant això, el seu dur treball s’ha vist arruïnat quan el divendres es va sortir contra un banc en la primera especial i va punxar una roda posterior.

Østberg i el seu copilot Torstein Eriksen van perdre més de dos minuts quan es van detenir per a canviar-la a meitat de tram, la qual cosa va fer que a Ole Christian Veiby pugés a la primera posició.

Veiby ha durat poc davant. En una virolla, el seu Hyundai i20 també va sofrir una punxada en l’especial de Curbans-Venterol 2 (TC6). Østberg estava preparat per a atacar, reprenent el lideratge de la categoria per només 13,9 segons al final del dia.

«Estic content d’haver superat el dia i ha estat un començament de jornada molt complicat, per descomptat, m’ha decebut la punxada. Conec aquest ral·li i sé que sempre hi ha una oportunitat, així que estic content de tornar a estar davant i continuarem pressionant».

L’home de M-Sport Ford, Rhys Yates, va completar el top cinc, gaudint de l’experiència adquirida durant el seu debut en les relliscoses carreteres d’asfalt.

Eric Camilli té un sòlid avantatge en WRC 3

En WRC 3 els primers llocs van estar dominats pels francesos. Eric Camilli ha mantingut el seu lideratge des de la primera especial d’aquest matí i ha acabat la jornada amb un avantatge de 57,8 segons sobre Nicolás Ciamin. No obstant això, no tot ha estat bufar i fer ampolles, ja que els problemes de frens de la tarda han donat emoció.

«He tingut un petit problema amb els meus frens i haig de bombar tot el temps. Vaig intentar atacar molt fort per a no perdre massa temps», va explicar el pilot del C3.

El pilot de C3, Yoann Bonato, va gaudir d’una bona actuació en cada tram per a acabar l’etapa del divendres en tercera posició, amb Yohan Rossel, pilotant un cotxe similar, a només 5,0 segons de distància en quarta posició. Grégoire Munster va completar el top cinc i va registrar uns temps impressionants amb el seu Skoda Fabia.

Les condicions i les plaques de gel van atrapar a diversos equips, incloent a Umberto Scandola, que va tenir sort de no bolcar amb el Hyundai i20. Altres víctimes de la jornada han estat Paulo Nobré i Stéphane Sarrazin, que han patit sortides de pista.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments