Fórmula E: Da Costa domina l’E-PRIX DE MARRAKECH 2020

El pilot de DS TECHEETAH i guanyador de la carrera Antonio Felix Da Costa i el seu company d’equip Jean-Eric Vergne van aconseguir un doble podi per al seu equip a Marràqueix. Dividint a la parella en segon lloc estava Maximilian Günther de BMW i ANDRETTI MOTORSPORT

Amb una bona sortida, el pole setter Da Costa va liderar l’entrada a la primera corba de l’E-Prix Marrakesh 2020, seguit de prop per l’home que el va reemplaçar en el BMW Günther en segon lloc i el Nyck de Vries de Mercedes-Benz EQ en tercer.

Començant des de l’onzena posició, l’actual campió Vergne va pujar fins a la setena, desesperat per començar la seva tercera temporada de campionat. Al mateix temps, de Vries va baixar de la tercera a l’última posició mentre complia una penalització per excés de regeneració d’energia. Andre Lotterer, de TAG Heuer Porsche, va pujar posteriorment a la tercera posició mancant 28 minuts per al final.

La diferència entre els dos líders va variar entre unes poques dècimes i un segon en les primeres voltes, però quan tots dos es van moure per a activar el primer dels seus dos períodes de quatre minuts de manera d’atac, Da Costa va aprofitar millor la potència extra i es va posar dos segons per davant de Günther.

Vergne es va col·locar tercer, avançant al seu antic company d’equip Andre Lotterer que va baixar a la quarta posició. Malgrat perdre’s la primera sessió de pràctiques lliures del dia anterior a causa de la febre, l’actual campió s’enfrontava potencialment a un final de podi després de començar fora dels deu primers. Vergne va tornar a caure darrere de Lotterer poc després, ja que l’alemany havia activat la seva primera manera d’atac més tard.

Lluitant dur pel lideratge, Da Costa i Günther es van veure embolicats en una estreta carrera roda a roda, anant costat a costat en la corba 11, permetent a Günther tancar la diferència i intentar un avançament.

Da Costa va lluitar contra aquest atac, però Günther se les va arreglar per a executar un moviment per l’exterior de la corba 1 poc després i va prendre la davantera. Tots dos pilots llavors van emprendre una gestió d’energia significativa i gairebé van ser aconseguits pel tercer, el pilot Lotterer.

Quan la segona ronda d’activacions del mode atac va arribar, Da Costa va ampliar el seu avantatge amb els 35kW afegits. Günther va seguir amb l’activació de la seva segona manera d’atac, però Da Costa havia establert una bretxa suficient per a mantenir-se al capdavant. Més endavant, Lotterer i Edoardo Mortara de ROKiT VENTURI RACING van lluitar pel quart i el cinquè lloc, tots dos en manera d’atac.

Fins i tot pujant en la classificació, Vergne va anar pel segon lloc de Günther, portant al pilot alemany a l’interior de la corba 1 i passant a ser segon per darrere del seu company d’equip a sis minuts i una volta de la carrera. Günther, ara en tercer lloc es va asseure per davant de Lotterer en quart, mentre que els dos pilots alemanys van competir per un lloc en el podi.

Amb els dos DS TECHEETAH davant, Vergne va esquivar diversos atacs de Günther en la tercera posició, la qual cosa li va costar malgastar una energia preciosa, abans que el conductor del BMW aconseguís avançar-lo. Encara molt per davant, Da Costa va veure la bandera a quadres, reclamant la primera victòria per a DS TECHEETAH en la temporada 2019/20. Günther va arribar a la línia de meta en segon lloc amb Vergne prop de la seva rereguarda en el tercer. El pilot de Nissan e.dams, Sébastien Buemi, va acabar en quart lloc i Mortara en cinquè.

Encara que va començar des del final de la graella, el pilot de Panasonic Jaguar Racing i líder del campionat, Mitch Evans, va aconseguir escalar divuit llocs en els últims moments de la carrera, acabant en sisena posició. El neozelandès no va aconseguir marcar un temps en la classificació, però va compensar amb escreix el dur començament amb un recorregut net pel camp.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments