El cap del Campionat Mundial de Ral·lis sortint, Oliver Ciesla, creu que el campionat ha de tornar als mercats clau dels Estats Units i la Xina si vol atreure més participació dels fabricants en el futur.
El WRC ha estat absent dels dos mercats automobilístics més grans del món aquest mil·lenni, després que un esdeveniment planejat prop de Pequín en 2016 fos cancel·lat quan les tempestes torrencials van deixar el recorregut impracticable.
L’última vegada que la sèrie va fer una incursió reeixida a la Xina va ser en 1999 amb un esdeveniment únic prop de Pequín, mentre que no ha tingut presència als EUA des de 1988.
Ciesla, que deixarà el seu lloc de Director General de la Promotora WRC després de juliol, creu que el campionat ha de mirar activament a expandir el calendari a la Xina i als EUA
«Portar els ral·lis als majors mercats del món: els Estats Units i la Xina», quan se li va preguntar com el WRC pot atreure a més fabricants. «El COVID-19 ens ha frenat, però és el nostre objectiu per al futur.
«Volem fer carreres en aquests països, als Estats Units i la Xina, per a ampliar la nostra visibilitat i la dels fabricants que han decidit invertir i córrer en el WRC«.
«Serà una cosa que farem en el futur i ho farem amb seguretat.»
El WRC passarà a l’era híbrida a partir de 2022, amb Compact Dynamics – part del Grup Shaeffler – guanyant una licitació de la FIA a principis d’enguany per a subministrar motors elèctrics a tots els fabricants recolzats per les entrades.
Ciesla creu que l’afegit de la potència híbrida farà del WRC una proposta atractiva per als fabricants de sempre, així com per a aquells que són completament nous en el campionat.
«L’híbrid serà sens dubte un aspecte de per què hi haurà fabricants que decideixin entrar en el WRC», va dir Ciesla.
«Però l’híbrid no és més que un element d’un projecte molt més gran. Tenim els millors pilots del món, però també la [producció] de vídeo més espectacular.
«També tenim una plataforma molt útil per als fabricants, per als fabricants de pneumàtics i gasolina, perquè els permetem desenvolupar coses noves i després posar-les en el mercat automobilístic. Som una plataforma de recerca i desenvolupament per a tots.
«Aquí poden provar en totes les condicions: terra, gel, neu, asfalt, calor, fred. Aquesta experiència pot ser transferida als cotxes de tots els dies.
«L’híbrid és un component de sostenibilitat, però anem més enllà. Un aspecte ecològic que hauria d’ajudar-nos a ser més atractius en el futur. Mantenir els fabricants que tenim i tal vegada afegir Subaru, Volkswagen, Citroën, o nous socis com Nissan.«