DTM: BMW aconsegueix una victòria després de més d’un any

Va guanyar per primera vegada per BMW després d’un any i 13 dies: Lucas Auer (AUT) i Timo Glock (GER) fins i tot va fer que fos doblet per BMW en la sisena cursa DTM de la temporada a Lausitzring.

El millor pilot d’Audi, Robin Frijns (NED) va acabar en tercer lloc. Així, es va acabar una ratxa de dotze victòries consecutives per la marca Ingolstadt. L’últim pilot fins a la data en marcar una victòria de la DTM per a la marca des de Munic va ser el dos cops campió Marco Wittmann (GER) a Brands Hatch al Regne Unit el 10 d’agost de 2019. Grans duels, tàctiques i estratègia, així com lluites de posició fins al final van marcar aquesta cursa.

Robin Frijns, que havia estat en posició de pole per quarta vegada en les sis curses de la temporada fins ara, va fer que la seva carrera comencés de manera prometedora. L’holandès tenia una sortida perfecta i inicialment defensava el seu lideratge. Darrere seu, René Rast (GER) va superar Nico Müller (SUI) pel segon lloc. Més avall, el sud-africà Sheldon Van Der Linde va causar un moment d’infart quan el seu BMW inicialment es va quedar parat, però tots els altres pilots van aconseguir evitar l’obstacle.

Després d’unes quantes voltes, Rast va superar al seu company d’Audi, Frijns, però el líder del campionat defensor tampoc va durar gaire temps. Frijns va tornar a pujar al primer pla, però després va perdre el seu lideratge amb Jamie Green (GBR, Audi), fins que BMW finalment va prendre el control. L’ex pilot de la Fórmula 1 Timo Glock va buscar la victòria, però a la penúltima volta, va haver de deixar passar al seu company de BMW Lucas Auer. El nebot de Gerhard Berger va aconseguir la seva cinquena victòria en DTM i la seva tercera en Lausitzring. Glock no es va decebre en absolut per haver perdut la victòria: es va sentir satisfet amb el retorn de BMW. Darrere de Frijns i Green, en tercer i quart lloc, el líder del campionat Müller i el campió defensor Rast eren cinquè i sisè, els dos pilots arribaven només 0. 011 segons.

L’estratègia d’aturada a box decissiva

A diferència del dia anterior, a mesura que la cursa s’havia iniciat en una pista humida, la cursa del diumenge es va dur a terme en asfalt sec i en temperatures considerablement més fredes que els dies anteriors. En la carrera, l’estratègia d’aturada a box va tornar a exercir un paper decisiu, ja que ningú sabia exactament quant temps durarien els pneumàtics de la zona de control de Hankook en les noves condicions. A la volta 10, Glock va ser el primer del grup dels principals candidats a entrar per la seva parada obligatòria mentre que Frijns, Rast i Müller es van quedar en la pista fins a la volta 18.

Abans de la quarta ronda de la DTM a Assen, Holanda (4t–6è setembre) on, segons la situació actual, els espectadors seran admesos de nou per primera vegada aquesta temporada, Müller manté el seu lideratge en la posició dels conductors. El suís té 133 punts en el seu recompte, Rast segueix en segon lloc (97) de Frijns (92). Amb 52 punts, Timo Glock s’ha mogut al quart lloc com el millor conductor BMW.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share