WEC: Toyota aconsegueix la primera victòria dels Hipercotxes a les 6 hores d’Spa 2021

Toyota va guanyar en la primera cursa dels Hypercotxes del WEC, amb el trio de pilots del #8 triomfant a les 6 Hours of Spa Francorchamps.

Brendon Hartley, Kazuki Nakajima i Sébastien Buemi van ser els clars guanyadors en l’obertura de la temporada, amb més d’un minut per davant d’André Negrão, Nicolas Lapierre i Alpine de Matthieu Vaxivière. Tot i que Buemi es va posar al capdavant a la primera hora, però el Toyota #8 va ser penalitzat per no complir el temps mínim de repostatge a la primera parada a boxes.

Mentrestant, Toyota #7 va fer una parada lenta i Lapierre va passar al capdavant amb l’Alpine, situant-se al capdamunt de la classificació a la meitat de la carrera. Tanmateix, la perdria quan es detingués a boxes durant una situació de bandera groga completa a la quarta hora. Kamui Kobayashi es va convertir en el líder amb el Toyota #7, però patiria contratemps a partir de la cinquena hora.

A partir d’aleshores, la lluita es va reduir a Toyota #8 i Alpine, amb Nakajima que va superar Negrão en la fase final de la carrera per guanyar: els japonesos van travessar la meta amb 1m07,196s per davant. El seu company Buemi va fer el que és la volta rècord oficial del LM Hypercar a Spa-Francorchamps (2m03,930s).

Acompanyat de Fabio Scherer i Phil Hanson, Albuquerque va portar la victòria Oreca #22 de United Autosports. Després de començar des de la pole position, el trio es va destacar durant tota la cursa, i ni tan sols una penalització per la qual Scherer va haver de complir va pendre el seu triomf amb una volta d’avanç. Segon lloc per Félix da Costa i els seus companys d’Oreca #38 de JOTA Sport, Anthony Davidson i Roberto González, després d’una bona remuntada. El podi de la classe el va completar un altre JOTA Sport Oreca, lliurat a Sean Gelael, Stoffel Vandoorne i Tom Blomqvist.

Imagen
© WEC

Quant al LMGTE Pro, Porsche va treure el màxim partit, igual que el nou trio del #92. Kevin Éstre i Neel Jani van dominar la cursa de la classe i van guanyar el Ferrari #51 de AF Corse per més de 35 segons. Alessandro Pier Guidi i James Calado van aconseguir la segona posició, mentre que els seus companys de Ferrari número 52, Daniel Serra i Miguel Molina, van ser penalitzats dos cops i van acabar en tercer lloc. El Chevrolet Corvette d’Antonio García i Oliver Gavin va acabar quart, en el que va ser el comiat de Gavin com a pilot professional.

Pel que fa al LMGTE Am, AF Corse va triomfar amb Emmanuel Collard i Nicklas Nielsen al Ferrari #83 en aprofitar al màxim la defensa del títol. Acompanyats d’Alessio Rovera, van començar a destacar després d’una lluita molt estreta. L’Aston Martin #33 de TF Sport va quedar segon a 44.461 amb Ben Keating, Dylan Pereira i Felipe Fraga. El podi de la categoria el va completar el Ferrari número 47 de Celitar Racing, ja en una volta, amb Antonio Fuoco, Giorgio Sernagiotto i Roberto Lacorte.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments