FÓRMULA 1: Part de la millora de RedBull – Honda podría vindre de la indústria cosmètica

Les darreres setmanes s’ha parlat molt de la potència del motor Honda. Com hem explicat anteriorment, pot ser degut al nou mapatge de la unitat de potència, que augmenta la seva fiabilitat, Honda pot haver trobat altres 14 CV de potència, sense cometre cap il·legalitat.

Un altre punt focal a Àustria és el lubricant del proveïdor de l’equip, ExxonMobil, que s’ha canviat i pot ajudar a funcionar millor el grup motriu d’Honda.

En declaracions a motorsport.com, el gerent d’ExxonMobil, Tomek Young, va sorprendre dient que la seva organització buscava alguna inspiració per trobar solucions per a la indústria cosmètica.

“La indústria cosmètica ofereix molts components únics d’origen natural i hem hagut d’avaluar una gamma de productes similars abans de seleccionar-ne els millors. Aquests nous components es van incorporar, ja que es va trobar que ofereixen molts avantatges, incloent interaccions millors amb superfícies metàl·liques i menys fricció, que contribueixen a proporcionar la màxima potència alhora que ofereixen protecció i eficiència al combustible, en la capacitat de fer funcionar el motor en una gamma més àmplia de condicions de funcionament”.

Aquesta idea no és nova. Young va dir al mateix lloc web que han estat treballant en aquesta nova composició química des de fa uns quants anys, sobretot perquè les regulacions limiten les actualitzacions de la unitat de transmissió, el lubricant esdevé encara més important.

“Alguns elements de la composició química del nostre nou oli de motor s’allunyen del que normalment formularíem en un producte. Què va ser un tret llarg fa uns anys: una visió d’un oli de motor de baixa cendra, alta temperatura i baixa fricció que incorpora components biològics es va fer realitat aquest any, gràcies a l’esforç de tot el nostre equip, en col·laboració amb Honda i Red Bull. Creiem que aquesta nova plataforma ens oferirà oportunitats de futur. Tot i que el petroli en si pot semblar, a primera vista, ser absolutament intranscendent per a la velocitat màxima d’un cotxe de F1, segons la normativa vigent que limita l’ús del propulsor, en realitat és molt important”.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share